Gå til innhold

Ok å ta en egenmeldings-dag dagen etter samlivsbrudd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle mennesker opplever ting forskjellig, alle mennesker har ulike forhold og relasjoner til andre rundt seg. Når det ble slutt med deg og din kjæreste var det ikke sikkert du opplevde det som traumatisk, det etyr ikke at andre ikke opplever det på andre måter. Du/dere vet ingenting om dette forholdet, og hva disse har vært igjennom sammen. Dere vet ingenting om livssituasjon eller forhold rundt. Det er mange ting som spiller inn når slike ting skjer. For MANGE er det veldig opprivende! Spesielt samme dagen det skjer og et par dager etter. At det er så mange som mangler så mye empati at de ikke kan sette seg inn i andres situasjon er for meg helt ubegripelig! Hadde sjekket meg for om jeg hadde diagnoser hadde jeg vært så empatiløs, kald og arrogant!

Det kan jo tenkes at vedkommende bare ønsker litt oppmerksomhet, da. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kritisk

Ærlig talt. Jeg skrev et innlegg lenger opp om at jeg personlig ville valgt å gå på jobb.

Dette her ingenting med diagnoser å gjøre. Det har med grad av ansvarsfølelse og hvordan man selv (velger) å takle mange av livets utfordringer.

Anonymous poster hash: eb05a...ef4

Du bruker hersketeknikker som at folk må ta seg sammen, er snyltere, skulkere osv. Hvem er du til å dømme andre mennesker? Fordi om du ikke har opplevd noe opprivende i ditt liv (foreløpig) så betyr ikke det at andre ikke gjør det. Alle opplever ting forskjellig. En dag møter du døra du og!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her ingenting med diagnoser å gjøre. Det har med grad av ansvarsfølelse og hvordan man selv (velger) å takle mange av livets utfordringer.

Eller så kan det handle om at man har det tungt og trenger å ta en dag fri fra jobb for å hente seg tilbake på hektene igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk

Ærlig talt. Jeg skrev et innlegg lenger opp om at jeg personlig ville valgt å gå på jobb.

Dette her ingenting med diagnoser å gjøre. Det har med grad av ansvarsfølelse og hvordan man selv (velger) å takle mange av livets utfordringer.

Anonymous poster hash: eb05a...ef4

Du har virkelig liten virkelighetsforståelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker hersketeknikker som at folk må ta seg sammen, er snyltere, skulkere osv. Hvem er du til å dømme andre mennesker? Fordi om du ikke har opplevd noe opprivende i ditt liv (foreløpig) så betyr ikke det at andre ikke gjør det. Alle opplever ting forskjellig. En dag møter du døra du og!

Hallo! Du svarer feil AB her altså. Jeg har ikke skrevet noe om dette.

Anonymous poster hash: eb05a...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv leder og kvinne. Skjer det noe slikt med "mine", så sier jeg: ring meg og gi meg kortversjonen, si at du er langt nede, så finner vi selvsagt en løsning. Ring og meld deg syk uten å være det, så er det ikke sikkert du får den samme velviljen senere. Sorry, dette er over grensen, og om du ikke er ærlig med sjefen kommer det frem en gang uansett. Det hjelper verken deg (eller ungen, om du har) å ligge hjemme og synes synd på deg selv.



Anonymous poster hash: 15c26...d04
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har virkelig liten virkelighetsforståelse.

Tvert om.

Anonymous poster hash: eb05a...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit hvis du er et nervevrak på en måte men du bør for all del komme deg ut til ei venninne å grine ut isteden for å sitte hjemme.

Så da må venninnen også bruke egenmelding?

De fleste er faktisk på jobb på dagtid.

Anonymous poster hash: c268f...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenmelding er jo til for og brukes når en er for syk til å arbeide. Dersom kjærlighetssorgen gjør at du ikke er i stand til dette, er du jo for så vidt syk. På en annen side kan jeg ikke forstå hvordan en dag skal gjøre det bedre? Det blir fort to, tre osv.. Kan du ikke heller ta ut ferie eller avspasering? Jeg droppet jobb da katten min gjennom 20 år døde. Men jeg fikk heller noen til å jobbe for meg, og fikk ikke betalt for dagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv leder og kvinne. Skjer det noe slikt med "mine", så sier jeg: ring meg og gi meg kortversjonen, si at du er langt nede, så finner vi selvsagt en løsning. Ring og meld deg syk uten å være det, så er det ikke sikkert du får den samme velviljen senere. Sorry, dette er over grensen, og om du ikke er ærlig med sjefen kommer det frem en gang uansett. Det hjelper verken deg (eller ungen, om du har) å ligge hjemme og synes synd på deg selv.

Anonymous poster hash: 15c26...d04

Jeg har da aldri sagt at jeg ikke skal si hvorfor jeg trenger en egenmeldingsdag, hvor har du det fra? Det er andre her som sier dem ikke ville sagt det! Mitt barn har det bra, hun sover hos tante i natt. Hvis man ikke skal få lov til å være lei seg og knust etter et brudd som nettopp skjedde er jeg glad jeg ikke er ansatt hos deg.

Anonymous poster hash: 552f3...78a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk

Så da må venninnen også bruke egenmelding?

De fleste er faktisk på jobb på dagtid.

Anonymous poster hash: c268f...e29

hørt om turnus jobbing du eller? Kjenner mange som jobber turnus, og de har varierende dager... Hallo, hvordan tror du sykehus, butikker, hoteller osv går rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri sagt at jeg ikke skal si hvorfor jeg trenger en egenmeldingsdag, hvor har du det fra? Det er andre her som sier dem ikke ville sagt det! Mitt barn har det bra, hun sover hos tante i natt. Hvis man ikke skal få lov til å være lei seg og knust etter et brudd som nettopp skjedde er jeg glad jeg ikke er ansatt hos deg.

Anonymous poster hash: 552f3...78a

Var det det jeg skrev? Prøv igjen.

Anonymous poster hash: 15c26...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om en fridag da og vær ærlig om grunnen. Ikke lyv på deg plager du ikke har.

Anonymous poster hash: fec26...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, bli hjemme. Du kommer ikke til å klare å være så mye tilstede på jobb uansett. Trist at det ble slutt,men det vil bli bedre med tiden:) Klem***

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om en fridag da og vær ærlig om grunnen. Ikke lyv på deg plager du ikke har.

Anonymous poster hash: fec26...68c

"Be om en fridag"? Som lærer?

Anonymous poster hash: 3866f...6a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg vært din arbeidsgiver så hadde det vært helt greit om du var hjemme, men jeg ville nok at du kom inn så fort du orket. Ville tatt en prat og eventuell avtalt kortere dager og andre arbeidsoppgaver hvor du kunne være litt i fred. Folk i dyp sorg kan være like ute av stand til å jobbe som de med feber.

Hadde det vært en person som hadde det som mål å bruke opp alle egenmeldingsdagene så hadde det kanskje skurret litt, men de er det heldigvis ikke så mange av der jeg jobber.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Eller så kan det handle om at man har det tungt og trenger å ta en dag fri fra jobb for å hente seg tilbake på hektene igjen.

Da bør man strengt tatt be om å få ta et par fridager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig? På tide å slutte trekke vilkårlige betegnelser ut av rassen. Det er flere som tydeligvis ikke er helt oppdatert på akkurat denne saken.

http://www.ebbawergeland.no/artikler/kvinners_sykefravar_2012.html

http://www.nrk.no/ytring/sykefravaer-skyldes-ikke-umoralske-kvinner-1.11990069

Anonymous poster hash: f6cca...920

Jeg aner ikke hva du tror de linkene fortalte, men de fortalte ingenting om hvor vanvittig mye høyere sykefravær kvinner har enn menn.

De prøvde å komme med noen dårlige unnskyldninger, men som det er tydelig i denne tråden skyldes det rett og slett at kvinner er skrøpeligere og har dårligere arbeidsmoral enn menn.

Anonymous poster hash: 40ed9...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare si du er forkjølet og være borte et par dager. Det er ingen som krever forklaring i ettertid for slikt fravær.



Anonymous poster hash: 59f1e...dba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...