Gå til innhold

Tradisjonelle roller....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Selvfølge at han skal forsyne seg først og du skal rydde." Jeg hadde aldri holdt ut med en slik dørmatte. Nei en ekte kvinne er ikke så selvutslettende.

-mann 34

Anonymous poster hash: 6f2d9...2f4

Råttent sagt.

Noen kvinner har en fetisj for å ha et macho familieoverhode som bestemmer, mens de fungerer som slave.

Anonymous poster hash: f48df...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Råttent sagt.

Noen kvinner har en fetisj for å ha et macho familieoverhode som bestemmer, mens de fungerer som slave.

Anonymous poster hash: f48df...b18

:ler:

Anonymous poster hash: 52115...eae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan dulle med mannen så mye du vil, men at det skal være en selvfølge? Han forsyner seg først, og du rydder etter ham. Hvorfor det? Mener du det er en selvfølge at en selvforsørgende kvinne skal innta en underdanig rolle i parforholdet?

Vi er likestilte, men mannen ønsker at jeg skal organisere og sørge for å legge rutinene, oppgavene deler vi etter preferanser.

Endret av Biloba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan dulle med mannen så mye du vil, men at det skal være en selvfølge? Han forsyner seg først, og du rydder etter ham. Hvorfor det? Mener du det er en selvfølge at en selvforsørgende kvinne skal innta en underdanig rolle i parforholdet?

Vi er likestilte, men mannen ønsker at jeg skal organisere og sørge for å legge rutinene, oppgavene deler vi etter preferanser.

Dere er ikke likestilte dersom han forlanger at du skal organisere og bestemme rutinene. Dette har han like mye plikt til å bidra med, han skal ikke bare kunne stille seg på sidelinja og "hjelpe til". Slike menn er det dessverre fortsatt mange av, men de burde høre fortida til.

Kvinner som steller for mannen mer enn han steller for henne, har glemt hva kvinner har kjempet for de siste generasjonene. Slike menn må ingen kvinner akseptere å måtte drasse på!

Anonymous poster hash: 5fef0...79f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selvfølge at han skal forsyne seg først og du skal rydde." Jeg hadde aldri holdt ut med en slik dørmatte. Nei en ekte kvinne er ikke så selvutslettende.

-mann 34

Anonymous poster hash: 6f2d9...2f4

Mannen min sa noe lignende (han brukte ikke ordene "ekte kvinne"), men så lenge både TS og mannen hennes er fornøyde med situasjonen så har det vel strengt tatt ikke noe å si hva andre menn og kvinner ville holdt ut med.

(Så lenge TS ikke har barn. Barn bør ikke vokse opp i et hjem med slike holdninger.)

Endret av Cathrine88
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Dere er ikke likestilte dersom han forlanger at du skal organisere og bestemme rutinene. Dette har han like mye plikt til å bidra med, han skal ikke bare kunne stille seg på sidelinja og "hjelpe til". Slike menn er det dessverre fortsatt mange av, men de burde høre fortida til.

Kvinner som steller for mannen mer enn han steller for henne, har glemt hva kvinner har kjempet for de siste generasjonene. Slike menn må ingen kvinner akseptere å måtte drasse på!

Anonymous poster hash: 5fef0...79f

Hun skrev vel "ønsker", ikke "forlanger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skrev vel "ønsker", ikke "forlanger".

Det er ikke mye bedre. Han har plikt til å bidra 50% på alle områder.

Anonymous poster hash: 5fef0...79f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass tradisjonell at jeg gjør alt og ber han hjelpe innimellom på hektiske dager.

Dette ved siden av 100% jobb og verv.



Anonymous poster hash: 77ac5...a6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er en utdøende rase.

Jeg liker å stelle for mannen min. Ha middagen klar når han kommer fra jobb de dagene jeg ikke jobber seint og sette klart noe i kjøleskapet han bare kan varme når jeg jobber kveld. I min verden er det en selvfølge at han forsyner seg først og at jeg rydder etterpå. Det er en selvfølge å holde huset i orden og klærne rene og på plass.

Hagen, bilen, småreperasjoner og økonomi er hans ansvar. Vi tjener godt begge to så begge bidrar like mye på det området.

I dag har jeg fri og har begynt på favoritt middagen hans som er fersk suppe med kjøtt og løksaus. Desserten tar vi på soverommet ;)

Det er min desverre avdøde mormor som har "skylden" for min oppdragelse. Hun prentet inn at en kvinnes ansvar er å stelle godt for mannen. "Hold han mett og tømt så blir han fornøyd og trofast" er en setning jeg har hørt mye :)

Er det flere som meg, som liker de gamle rollene og som syns det er godt og tilfredsstillende å "stelle godt" for mannen sin ?

Anonymous poster hash: d8f48...2f9

Er mann, og kan med handen på hjertet si etter mange forhold bak meg, at dette stemmer.:) Er for første gangen lykkelig i forholdrt, og kunne ikke funnet på å være utro. Hjemme hos oss er det jeg som snekrer, fikser med bil, økonomi og gjør de typiske mannetingene. Hun lager mat, vasker klær, og duller i huset. Ellers så trener vi ilag og tar vare på ungene ilag. Jeg drar på fotballtrening med de og tat de med ut på ski, og gjør guttting mens de gjør mamma-ting med henne. Likestillingen har gått aalt for langt. La menn være menn! Vi vil ikke ha macho kvinner. Det viktigste er at begge har likeverd. Vi har det utmerket sånn.:)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mann, og kan med handen på hjertet si etter mange forhold bak meg, at dette stemmer. :) Er for første gangen lykkelig i forholdrt, og kunne ikke funnet på å være utro. Hjemme hos oss er det jeg som snekrer, fikser med bil, økonomi og gjør de typiske mannetingene. Hun lager mat, vasker klær, og duller i huset. Ellers så trener vi ilag og tar vare på ungene ilag. Jeg drar på fotballtrening med de og tat de med ut på ski, og gjør guttting mens de gjør mamma-ting med henne. Likestillingen har gått aalt for langt. La menn være menn! Vi vil ikke ha macho kvinner. Det viktigste er at begge har likeverd. Vi har det utmerket sånn. :)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Dette er forhold som hører hjemme i 50-åra. Det å innrette seg slik at kvinnen må slave hjemme med alt husarbeidet, er ikke lenger akseptabelt. I et likestilt forhold skal kjønn ikke ha noen betydning for hvem som gjør hva, begge skal ha samme ansvar på alle felter, og innsatsen skal være lik fra begge.

Dersom dette ikke blir allmengyldig og selvfølgelig, bør det innføres et lovverk som regulerer fordelingen av arbeidsoppgaver i hjemmene.

Anonymous poster hash: 5fef0...79f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også like å stelle for mannen, men sliter med at det bare skal gå en vei. Ja, det er tilfredsstillende å gjøre rent hjemme, lage et fabelaktig måltid til han og gi han en oljemassasje med happy ending - men det er OGSÅ gøy å komme hjem til rent hjem, et fabelaktig måltid, en oljemassasje og bli slikket til orgasme. Det er synd du ikke får oppleve dette TS, det er jo lett å føle seg lykkelig når man ikke vet bedre. Men "ignorance is bliss", det er jo fremdeles ekte lykke når du er lykkelig, så du behøver jo ikke søke etter mer i livet.

Jeg kunne definitivt ikke levd sånn, kanskje mest fordi jeg synes det er så utrolig lite sexy med slabbedasker, mammagutter og mannsjåvinister, og du har visst fått deg et kinderegg med alle de tre tingene i en. Det hjelper ikke at han mekker bilen og klipper plenen, en fyr som ikke kan/vil vaske eller lage mat er et barn, ikke en mann.



Anonymous poster hash: 03112...cc2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forhold som hører hjemme i 50-åra. Det å innrette seg slik at kvinnen må slave hjemme med alt husarbeidet, er ikke lenger akseptabelt. I et likestilt forhold skal kjønn ikke ha noen betydning for hvem som gjør hva, begge skal ha samme ansvar på alle felter, og innsatsen skal være lik fra begge.

Dersom dette ikke blir allmengyldig og selvfølgelig, bør det innføres et lovverk som regulerer fordelingen av arbeidsoppgaver i hjemmene.

Anonymous poster hash: 5fef0...79f

Tulle og tøv, både jeg og madammen vil ha det sånn. Hum vil ha en barsk machomann som liker å bli slitten på fingrene. Hyn er feminin, sexy, glad i å lage mat og stelle hjemme. Hører du ikke hva jeg sier? At vi to har det fantastisk.. Kommer aldri til å endre meg for denne femi- kulturen der menn er mere feminin enn jenter. Er en grunn for at dagens "mannfolk har mye lavere testosteronnivå i snitt. Dessuten liker dama at jeg er machomann i senga, som kan kaste rundt på henne og være litt bestemt. Dette handler ikke om at vi ikke er like mye verdt, men at kvinner gjør det som passer de best, og at mannfolk med stor M. Hvem vil ha en fløtepus som mann? Du høres litt macho ut spør du meg.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mann, og kan med handen på hjertet si etter mange forhold bak meg, at dette stemmer. :) Er for første gangen lykkelig i forholdrt, og kunne ikke funnet på å være utro. Hjemme hos oss er det jeg som snekrer, fikser med bil, økonomi og gjør de typiske mannetingene. Hun lager mat, vasker klær, og duller i huset. Ellers så trener vi ilag og tar vare på ungene ilag. Jeg drar på fotballtrening med de og tat de med ut på ski, og gjør guttting mens de gjør mamma-ting med henne. Likestillingen har gått aalt for langt. La menn være menn! Vi vil ikke ha macho kvinner. Det viktigste er at begge har likeverd. Vi har det utmerket sånn. :)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Hva er galt med å la individer være individer?

Dere har det kanskje utmerket sånn, men det betyr ikke at det er riktig for andre. Dersom jeg var tvunget til å leve sammen med en mann med slike holdninger ville jeg sannsynligvis endt opp med å kvele ham med en pute mens han sov.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Olivia Benson

Er mann, og kan med handen på hjertet si etter mange forhold bak meg, at dette stemmer.:) Er for første gangen lykkelig i forholdrt, og kunne ikke funnet på å være utro. Hjemme hos oss er det jeg som snekrer, fikser med bil, økonomi og gjør de typiske mannetingene. Hun lager mat, vasker klær, og duller i huset. Ellers så trener vi ilag og tar vare på ungene ilag. Jeg drar på fotballtrening med de og tat de med ut på ski, og gjør guttting mens de gjør mamma-ting med henne. Likestillingen har gått aalt for langt. La menn være menn! Vi vil ikke ha macho kvinner. Det viktigste er at begge har likeverd. Vi har det utmerket sånn.:)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Vet hun at du kaller jobben hun gjør i huset for dulling? Bare spør altså...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med å la individer være individer?

Dere har det kanskje utmerket sånn, men det betyr ikke at det er riktig for andre. Dersom jeg var tvunget til å leve sammen med en mann med slike holdninger ville jeg sannsynligvis endt opp med å kvele ham med en pute mens han sov.

Bare å innse at du aldri klarer å bli "mann" uansett hvor mye du prøver. Har vært sånn i alle år, og dette er bare en "trend" soø vil dø ut. Mannfolk skal være barske, godt trent og skikkelig arbeidshjern. Prøv å få Olav Tufte til å stå å kokkelere.. Alle menn bør streve etter å bli mere som han.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Bare å innse at du aldri klarer å bli "mann" uansett hvor mye du prøver. Har vært sånn i alle år, og dette er bare en "trend" soø vil dø ut. Mannfolk skal være barske, godt trent og skikkelig arbeidshjern. Prøv å få Olav Tufte til å stå å kokkelere.. Alle menn bør streve etter å bli mere som han.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Dummeste jeg har hørt på veldig lenge. Synd du har så anstrengt forhold til din egen maskulinitet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Råttent sagt.

Noen kvinner har en fetisj for å ha et macho familieoverhode som bestemmer, mens de fungerer som slave.

Anonymous poster hash: f48df...b18

Virkelig??

Om denne mannen ikke liker kvinner som han anser som selvutslettende, har han faktisk lov til å si sin mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å innse at du aldri klarer å bli "mann" uansett hvor mye du prøver. Har vært sånn i alle år, og dette er bare en "trend" soø vil dø ut. Mannfolk skal være barske, godt trent og skikkelig arbeidshjern. Prøv å få Olav Tufte til å stå å kokkelere.. Alle menn bør streve etter å bli mere som han.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Hva får deg til å tro at jeg vil bli mann?

Tror du at Eyvind Hellstrøm har utviklet eggstokker?

Endret av Cathrine88
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å innse at du aldri klarer å bli "mann" uansett hvor mye du prøver. Har vært sånn i alle år, og dette er bare en "trend" soø vil dø ut. Mannfolk skal være barske, godt trent og skikkelig arbeidshjern. Prøv å få Olav Tufte til å stå å kokkelere.. Alle menn bør streve etter å bli mere som han.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Du bør virkelig gå inn i deg selv og slappe av litt her.

Har du et anstrengt forhold til egen kropp og kjønnsrolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...