Gå til innhold

Tradisjonelle roller....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Olivia Benson

Til de av dere damer som IKKE liker den tradisjonelle fordelingen:

Hvis det er en innbruddstyv i huset, ville dere gått med på å sjekke det ut selv? eller ville dere insistert på at mannen gjorde det? ;)

Anonymous poster hash: f590d...195

Hvis vi visste at det var en innbruddstyv hadde ingen av oss gått å sjekket, men ringt politiet. Selvfølgelig.

Hadde det vært fremmede lyder hadde jeg ikke insistert på at han skal sjekke, men kjenner jeg han rett så hadde han gått likevel, av ren nysgjerrighet.

Og så syns jeg det er feil å si at jeg ikke liker tradisjonell fordeling. Så lenge det er av fri vilje har jeg ikke noe problem med det. Problemet for meg oppstår dersom man gjør det fordi man enten blir tvunget til det eller gjør det fordi man tror at det er sånn det "må" være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe ser jeg snakker for døve ører blant enkelte..;) Nei det er ikke greit at kvinner skal prøve å bli menn, mens menn skal prøve å bli kvinner. Det er og vil alltid være forskjell på menn og kvinner. I dyreriket så ser man forskjellen på hanner og hunner. Sånn var vi også, men vi har etter hvert utviklet hjerne sånn at menn ikke trenger å drepe all motstand, krige om å få større revir(eller plass), bare den sterkeste får parre seg osv.. Er glad for at norske kvinner bor i verdens beste land, ja fordi det har blitt kåret til det mest likestilte samfunnet. Men likevel klager fortsatt kvinner på menn, og skal gjøre de til mindre mann, sånn at de får formet de som de vil. Er det jeg er sterkt imot.. Bare å fortsette, så skal dere se hvor mye mindre kvinnehat det vil bli i fremtiden. Ser jo at folk klager hele tiden på nettopp dette. Er glad for at jeg slipper å gå rundt å være sur å bitter på dama mi. Hadde flere kvinner akseptert at menn og kvinner er forskjellig hadde det vært mye mindre brudd. Og de som er uenige har for store krav, og bør senke disse.

Men som sagt tusen ganger før. De damene som vil gjøre manneting, er hjertelig velkommen, men ikke la mannen lide under dette..:)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ser jeg snakker for døve ører blant enkelte.. ;) Nei det er ikke greit at kvinner skal prøve å bli menn, mens menn skal prøve å bli kvinner. Det er og vil alltid være forskjell på menn og kvinner. I dyreriket så ser man forskjellen på hanner og hunner. Sånn var vi også, men vi har etter hvert utviklet hjerne sånn at menn ikke trenger å drepe all motstand, krige om å få større revir(eller plass), bare den sterkeste får parre seg osv.. Er glad for at norske kvinner bor i verdens beste land, ja fordi det har blitt kåret til det mest likestilte samfunnet. Men likevel klager fortsatt kvinner på menn, og skal gjøre de til mindre mann, sånn at de får formet de som de vil. Er det jeg er sterkt imot.. Bare å fortsette, så skal dere se hvor mye mindre kvinnehat det vil bli i fremtiden. Ser jo at folk klager hele tiden på nettopp dette. Er glad for at jeg slipper å gå rundt å være sur å bitter på dama mi. Hadde flere kvinner akseptert at menn og kvinner er forskjellig hadde det vært mye mindre brudd. Og de som er uenige har for store krav, og bør senke disse.

Men som sagt tusen ganger før. De damene som vil gjøre manneting, er hjertelig velkommen, men ikke la mannen lide under dette.. :)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Ser du ikke forskjell på menn og kvinner i Norge i dag, feiler det deg noe helt annet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden, så det er godt mulig noen andre har vært innom dette, men jeg kjenner jeg reagerer på dette:

Kvinnene som liker tradisjonelle roller sier selv at de "liker å stelle for mannen, gi ham middag hver dag, rene klær, gi ham minimum en blowjob daglig og være pen for ham"

Menn som liker tradisjonelle roller sier rett og slett at dette syns de at de fortjener, og ferdig med det.

Dere som stuller og steller og duller slik med mennene deres - hva gjør din mann for deg? Syns du ikke at du fortjener noe stell tilbake? Hadde du ikke satt pris på at han en gang lagde middag til deg, strøk blusen din, eller plasserte deg i sofaen med et blad og en kopp te mens han støvsugde?

Jeg også liker å stelle for andre, og spesielt min mann, men jeg setter utrolig stor pris på å få kaffe på senga, en fotmassasje og et rent bad. Jeg har heller ikke noen problemer med å skifte dekk på bilen for ham, hvis det skulle falle seg sånn.

Selv om man steller for mannen sin betyr jo ikke det at han ikke gjør noe tilbake. Min samboer er glad i å lage mat, og har det ofte klart til jeg kommer hjem med mindre vi skal lage det sammen. Han masserer meg, pjusker meg i håret, lufter hunden og han er min beste venn.

Han får en bj om dagen, men han får meg til å komme flere ganger enn han kommer selv, så det er ikke akkuratt et dilemma. Og i de fleste forhold er det vel normalt å gjøre seg pen for hverandre?

Jeg gjør alt av husarbeid, og er også "mannen" i forholdet siden jeg er i full jobb. Men det betyr jo ikke at ikke han også gjør ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ser jeg snakker for døve ører blant enkelte..;) Nei det er ikke greit at kvinner skal prøve å bli menn, mens menn skal prøve å bli kvinner. Det er og vil alltid være forskjell på menn og kvinner. I dyreriket så ser man forskjellen på hanner og hunner. Sånn var vi også, men vi har etter hvert utviklet hjerne sånn at menn ikke trenger å drepe all motstand, krige om å få større revir(eller plass), bare den sterkeste får parre seg osv.. Er glad for at norske kvinner bor i verdens beste land, ja fordi det har blitt kåret til det mest likestilte samfunnet. Men likevel klager fortsatt kvinner på menn, og skal gjøre de til mindre mann, sånn at de får formet de som de vil. Er det jeg er sterkt imot.. Bare å fortsette, så skal dere se hvor mye mindre kvinnehat det vil bli i fremtiden. Ser jo at folk klager hele tiden på nettopp dette. Er glad for at jeg slipper å gå rundt å være sur å bitter på dama mi. Hadde flere kvinner akseptert at menn og kvinner er forskjellig hadde det vært mye mindre brudd. Og de som er uenige har for store krav, og bør senke disse.

Men som sagt tusen ganger før. De damene som vil gjøre manneting, er hjertelig velkommen, men ikke la mannen lide under dette..:)Anonymous poster hash: 4787e...b33

Kan du komme med helt konkrete eksempel på hvordan kvinner prøver å bli menn? Menn og kvinner er i utgangspunktet forskjellige, selv om de skulle slumpe til å gjøre mye av de samme oppgavene og det kommer de til å fortsette å være.

En liten kuriositet: når det gjelder dyr så er hanndyr med bare en testikkel på plass gjerne litt " overmandige" og har gjerne noe aggressiv oppførsel. En klapphingst fremstår for eksempel ofte som litt overhingstete.

Jeg tenker at i likhet med disse, så har menn som på død og liv skal vise hvor macho de er, et problem med å stole sin egen mandighet. De fleste menn jeg kjenner er nemlig mandige, uavhengig om de lager bløtkake eller fletter håret på sine døtre. Det er de som er litt usikre, som nekter å gjøre slikt fordi

" menn ikke driver på med slike ting" . - Heldigvis er disse i mindretall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ser jeg snakker for døve ører blant enkelte.. ;) Nei det er ikke greit at kvinner skal prøve å bli menn, mens menn skal prøve å bli kvinner. Det er og vil alltid være forskjell på menn og kvinner. I dyreriket så ser man forskjellen på hanner og hunner. Sånn var vi også, men vi har etter hvert utviklet hjerne sånn at menn ikke trenger å drepe all motstand, krige om å få større revir(eller plass), bare den sterkeste får parre seg osv.. Er glad for at norske kvinner bor i verdens beste land, ja fordi det har blitt kåret til det mest likestilte samfunnet. Men likevel klager fortsatt kvinner på menn, og skal gjøre de til mindre mann, sånn at de får formet de som de vil. Er det jeg er sterkt imot.. Bare å fortsette, så skal dere se hvor mye mindre kvinnehat det vil bli i fremtiden. Ser jo at folk klager hele tiden på nettopp dette. Er glad for at jeg slipper å gå rundt å være sur å bitter på dama mi. Hadde flere kvinner akseptert at menn og kvinner er forskjellig hadde det vært mye mindre brudd. Og de som er uenige har for store krav, og bør senke disse.

Men som sagt tusen ganger før. De damene som vil gjøre manneting, er hjertelig velkommen, men ikke la mannen lide under dette.. :)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Det er faktisk ikke bare kvinner som mener at menn skal få lov til å gjøre "kvinneting" om de vil det. Menn selv liker ofte selvstendighet og mulighet for å ta frie valg uavhengig av hvilke roller som presses på dem. Faktisk syns mange menn ideen om machomann er tåpelig og endimensjonell.

Det er du som prøver å undertrykke menn ved å bastant putte dem i en bås og der skal alle være og trives. Du lar ikke folk få ta egne valg og være dem de vil.

Kjønn er for øvrig ikke så todelt i dyreriket for øvrig. Hokjønnet av hyene har penis og er ledere. Mannlige sjøhester føder og tar seg av ynglet.

Også har du denne fisken her da: http://theoatmeal.com/comics/angler

Anonymous poster hash: a69ce...16e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om man steller for mannen sin betyr jo ikke det at han ikke gjør noe tilbake. Min samboer er glad i å lage mat, og har det ofte klart til jeg kommer hjem med mindre vi skal lage det sammen. Han masserer meg, pjusker meg i håret, lufter hunden og han er min beste venn.

Han får en bj om dagen, men han får meg til å komme flere ganger enn han kommer selv, så det er ikke akkuratt et dilemma. Og i de fleste forhold er det vel normalt å gjøre seg pen for hverandre?

Jeg gjør alt av husarbeid, og er også "mannen" i forholdet siden jeg er i full jobb. Men det betyr jo ikke at ikke han også gjør ting.

Ja, men da er det jo ganske likestilt lell da, og kanskje ikke så tradisjonelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke insistert på at mannen gjorde det. Menns liv er ikke mindre verdt enn mitt, og såvidt jeg vet har de ikke skuddsikker hud heller.

En mann som setter seg selv i farlige situasjoner er helt uinteressant for min del - enten det gjelder å ta seg av en innbruddstyv på egen hånd, eller å slå ned andre menn på byen for å beskytte min ære.

Du svarte på Vampens innlegg, som var en reaksjon på innlegget jeg siterte.

Drømmedame!!! :klappe:

Hvorfor i hel.... tolker dere det her som undertrykking av mannfolk?!

-mann

Anonymous poster hash: 89bef...17f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en innbruddstyv i huset, ville dere gått med på å sjekke det ut selv? eller ville dere insistert på at mannen gjorde det? ;)

Vi dreper edderkopper (og jada, mange kvinner klarer det selv, men det er er flere kvinner som er livredde edderkopper enn menn), vi skifter dekk (jadajada, men vi er generelt sett flinkere/kan det), vi tar de tunge løftene osv.

Anonymous poster hash: f590d...195

Tuller du?

Du ser for mye TV.

Jeg har aldri trudd det har vært en innbruddstyv i huset eller på hytta Et-par ganger har jeg hørt rare lyder. Og da går jeg og sjekker, for da regner jeg med at kattene har funnet på et eller annet idiotisk igjen.

Og edderkopper? Den dagen jeg står og skriker etter mannen på grunn av et lite innsekt har det klikka for meg...

Dekkene? De har vi på dekkhotell. Jeg fikser min bil, han fikser sin, så koser vi oss begge med en kaffekopp en halvtimes tid mens andre gjør jobben for oss. Vi pungterte en gang, og da visste verken jeg eller han hva vi skulle gjøre (og begge følte seg som bileiere like idiotiske...). Men i dette landet, i alle fall på østlandet, har vi noe som heter NAF. Og det var ikke mange minuttene vi måtte vente. Bare for å få bekreftet at vår bil til 850 000 verken hadde reservedekk eller andre måter vi kunne ha fikset dette selv på...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da er det jo ganske likestilt lell da, og kanskje ikke så tradisjonelt?

Jeg føler ikke at det er SÅ likestillt når jeg lager mat 9/10 ganger, er den eneste som rydder og vasker, eneste som tar oppvasken (for hånd), eneste som vasker og henger opp klær. Han gjør sitt med å være her for meg og være en god kjæreste, men han gjør jo ingenting i hjemmet. Så likestillt er vel et dårlig ordvalg. Jeg baker, vasker, rydder og koser meg når jeg gjør det, så føler jeg er litt tradisjonell likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ser jeg snakker for døve ører blant enkelte..;) Nei det er ikke greit at kvinner skal prøve å bli menn, mens menn skal prøve å bli kvinner. Det er og vil alltid være forskjell på menn og kvinner. I dyreriket så ser man forskjellen på hanner og hunner. Sånn var vi også, men vi har etter hvert utviklet hjerne sånn at menn ikke trenger å drepe all motstand, krige om å få større revir(eller plass), bare den sterkeste får parre seg osv.. Er glad for at norske kvinner bor i verdens beste land, ja fordi det har blitt kåret til det mest likestilte samfunnet. Men likevel klager fortsatt kvinner på menn, og skal gjøre de til mindre mann, sånn at de får formet de som de vil. Er det jeg er sterkt imot.. Bare å fortsette, så skal dere se hvor mye mindre kvinnehat det vil bli i fremtiden. Ser jo at folk klager hele tiden på nettopp dette. Er glad for at jeg slipper å gå rundt å være sur å bitter på dama mi. Hadde flere kvinner akseptert at menn og kvinner er forskjellig hadde det vært mye mindre brudd. Og de som er uenige har for store krav, og bør senke disse.

Men som sagt tusen ganger før. De damene som vil gjøre manneting, er hjertelig velkommen, men ikke la mannen lide under dette..:)Anonymous poster hash: 4787e...b33

Hvis begge to hater å gjøre "dameting" må mannen bare finne seg i å gjøre halvparten ;)

Anonymous poster hash: 760e8...d56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis begge to hater å gjøre "dameting" må mannen bare finne seg i å gjøre halvparten ;)

Anonymous poster hash: 760e8...d56

Ja hvis tar seg av mine oppgaver så er det helt greit..;) MEN det vil hun ikke, så da får jeg gjøre manneting heldigvis.:)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis tar seg av mine oppgaver så er det helt greit.. ;) MEN det vil hun ikke, så da får jeg gjøre manneting heldigvis. :)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Gidder du å hoste opp en liste over akseptable "manneting", forresten? Min bedre halvdel ville gjerne vite hva som var innafor, om han på et eller annen tidspunkt skulle bli så usikker at han skulle ha behov for å gjemme seg bak konstruerte roller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AllisHagtorn

Jeg føler ikke at det er SÅ likestillt når jeg lager mat 9/10 ganger, er den eneste som rydder og vasker, eneste som tar oppvasken (for hånd), eneste som vasker og henger opp klær. Han gjør sitt med å være her for meg og være en god kjæreste, men han gjør jo ingenting i hjemmet. Så likestillt er vel et dårlig ordvalg. Jeg baker, vasker, rydder og koser meg når jeg gjør det, så føler jeg er litt tradisjonell likevel.

Men sa ikke du tidligere i tråden at han var såpass syk(kronisk) at han ikke klarer gjøre særlig?

Da er jo deres fordeling helt på siden av debatten.

Denne debatten handler om fordeling mellom i utgangspunktet 100% funksjonsfriske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis tar seg av mine oppgaver så er det helt greit.. ;) MEN det vil hun ikke, så da får jeg gjøre manneting heldigvis. :)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Men igjen, det er da ingen som bryr seg om ditt spesifikke forhold. Det vi reagerer på er dine generaliseringer.

Anonymous poster hash: 50b8c...a60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sa ikke du tidligere i tråden at han var såpass syk(kronisk) at han ikke klarer gjøre særlig?

Da er jo deres fordeling helt på siden av debatten.

Denne debatten handler om fordeling mellom i utgangspunktet 100% funksjonsfriske.

Han er syk, men kunne nok ha gjort mer. Jeg liker likevel å gjøre ting for ham, og derfor jeg gjør så mye hjemme. Derfor følte jeg det passet inn. Hadde han er helt frisk hadde jeg likevel gjort det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det sånn at det går et skille som har med utdannelse og intelligens å gjøre, det nytter ikke for den ene gruppen å banke noe inn i hodet på den andre, for her er begge parter overbevist om at de har rett - og har man ikke på en måte rett om det funker for en selv? Vi må jo lage det livet for oss selv som gir oss lykke, du finner ikke lykken ved å følge andres oppskrifter.

De intelligente vil alltid mene at kjønn ikke bestemmer hvilke oppgaver man skal gjøre, dette avgjør man ved å bruke hjernen i stedet for penis/vagina. De har også skjønt at testiklene ikke faller av om man kjøper en duk, eller at man gror en penis om man mekker en bil, at det er lov å gjøre disse tingene om man har lyst eller evner eller ønsker å hjelpe partner, uavhengig av hvilket kjønn man er. Intelligente kvinner vil finne intelligente menn, så dette er ikke en spesielt aktuell problemstilling for dem - de møter ikke og faller ikke for disse som vil ha "tradisjonelle" kjønnsroller.

De mindre intelligente styrer mer etter regler for kjønn fremfor individuelle ønsker og lyster. Det er jo forsåvidt greit så lenge de finner en likesinnet partner, begge er vel lykkelige med det. Man kan si det er dumt at de viderefører dette til barnet og er med på å tviholde på disse kjønnsrollene som jo bare er en tvangstrøye for de som ikke er såre fornøyd med reglene som er satt for dem, men.. som TS sier så føler hun at det ikke er mange igjen av hennes type og at det er uglesett, det er åpenbart slutt på at denne tvangstrøyen skal på alle kvinner, så jeg tror ikke det er skadelig at noen fremdeles driver med det.



Anonymous poster hash: 03112...cc2
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det sånn at det går et skille som har med utdannelse og intelligens å gjøre, det nytter ikke for den ene gruppen å banke noe inn i hodet på den andre, for her er begge parter overbevist om at de har rett - og har man ikke på en måte rett om det funker for en selv? Vi må jo lage det livet for oss selv som gir oss lykke, du finner ikke lykken ved å følge andres oppskrifter.

De intelligente vil alltid mene at kjønn ikke bestemmer hvilke oppgaver man skal gjøre, dette avgjør man ved å bruke hjernen i stedet for penis/vagina. De har også skjønt at testiklene ikke faller av om man kjøper en duk, eller at man gror en penis om man mekker en bil, at det er lov å gjøre disse tingene om man har lyst eller evner eller ønsker å hjelpe partner, uavhengig av hvilket kjønn man er. Intelligente kvinner vil finne intelligente menn, så dette er ikke en spesielt aktuell problemstilling for dem - de møter ikke og faller ikke for disse som vil ha "tradisjonelle" kjønnsroller.

De mindre intelligente styrer mer etter regler for kjønn fremfor individuelle ønsker og lyster. Det er jo forsåvidt greit så lenge de finner en likesinnet partner, begge er vel lykkelige med det. Man kan si det er dumt at de viderefører dette til barnet og er med på å tviholde på disse kjønnsrollene som jo bare er en tvangstrøye for de som ikke er såre fornøyd med reglene som er satt for dem, men.. som TS sier så føler hun at det ikke er mange igjen av hennes type og at det er uglesett, det er åpenbart slutt på at denne tvangstrøyen skal på alle kvinner, så jeg tror ikke det er skadelig at noen fremdeles driver med det.

Anonymous poster hash: 03112...cc2

Tull og tøv, det vil alltid være forskjell på menn og kvinner. Alle bygningsverk rundt i verden, alle fly, nasa, biler, båter osv osv er skapt av menn.. Er nok en grunn for dette. Den dagen det er like mange damer som bygger sånne ting, og det er like mange menn som er jordmødre, så kan vi begynne å snakke..:)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøv, det vil alltid være forskjell på menn og kvinner. Alle bygningsverk rundt i verden, alle fly, nasa, biler, båter osv osv er skapt av menn.. Er nok en grunn for dette. Den dagen det er like mange damer som bygger sånne ting, og det er like mange menn som er jordmødre, så kan vi begynne å snakke..:)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Så mener du da at dette er grunn nok til at menn fortjener å forsyne seg først av middagen, og få en blowjob hver dag? Fordi en mann før ham fant opp et romskip?

Artig konklusjon! :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...