Gå til innhold

Han dyttet/slengte meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt står i første innlegg.Vi har hatt det litt turbulent i det siste, men snakket om både giftemål og barn for få mnd siden.Nå ble jeg gravid, uten at det var helt planlagt. Han er dritstressa pga det.Og nå er han redd for å fortsette sammen meg hvis vi skal ha denne babyen for han er redd for om vi skal kunne vare.Jeg var jo på nippet til å gå fra ham i helgen pga at han slengte meg opptill flere ganger, men valgte å tilgi. Jeg lurer nå på om jeg bare skal gå fra ham og abortere dette barnet, selv om det er det siste jeg ønsker. Og jeg hadde faktisk sett for meg en framtid med denne mannen...TS Anonymous poster hash: 8dc82...3e6

Når han kommer med dette, så synes jeg du bare skal dra fra ham uavhengig om du skal beholde barnet eller ikke. Han høres rett og slett litt for ustabil ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er forskjell på å skade veggen og skade en person!

Anonymous poster hash: cc280...827

Det ville du sagt om det var han som kastet fjernkontrollen i en krangel der hun bare kjefta også. Ikke tale om at noen hadde syntes det var greit med en mann som kastet gjenstander vilt rundt seg under en krangel. Dere er alltid raske til å rettferdiggjøre deres egne syke handlinger, men har samtidig totalt nulltoleranse for menns overtredelser uansett hva det er. Det er også forskjell på å dytte noen kontra det å slå og være voldsomt og aggressiv på samme måte som du mener at det er forskjell på å kaste en fjernkontroll i veggen kontra å slå i bordet. Men hvis det er en mann som slår i bordet så er det vel plutselig enda verre enn når en kvinne kaster noe gjennom en rute.

Å kaste noe i veggen er en voldshandling. Du gjør noe voldsomt for å få den andre til å rette seg etter deg, og dette huset var det også unger i som hun kunne skremt og truffet. Det er like uakseptabelt det hun gjorde i den situasjonen han og de er i som det han gjorde og ikke innbill deg noe annet. Det er utrolig at hun sitter her og innbiller seg at hun sitter i noen posisjon til å avgjøre om han er trygg nok for henne når hun åpenbart ikke bidrar til trygghet for verken han eller familien sin selv sånn som hun oppfører seg, og det å kun vurdere om hun skal gå fra han eller ikke gagner ikke barna hennes på noen måte. Skal de i terapi skal hun legge seg langflat å gå i seg selv, og skal hun forlate han så skal hun gjøre det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det aldri har skjedd før, så hadde jeg glemt det og tenkt godt igjennom hva jeg gjorde for å provosere det frem og snakket ut med han. Du sier jo at han mener det aldri skal skje igjen. Jeg har blitt slengt slik en gang før, men han var snill som et lam i alle de 7 åra vi var sammen etterpå. Måtte bare innrømme at jeg sikkert kunne være voldsomt provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Her synes jeg begge har trådt over en grense: den ene kaster ting i veggen i frustrasjon og den andre tyr til vold. Ingen av delene er på noen som helst måte greit, og det er helt nødvendig med terapi for begge to slik at de ikke setter seg i en situasjon igjen der en tyr til uaksepable handlingsmønstre.

Men jeg lurer på jeg, trådstarter, hvordan du kan komme her og fortelle om en mann som er superstresst grunnet ytre påvirkninger av hendelser i livet og som er så utkjørt at han ikke klarer å være rasjonell, hva er din unnskyldning for din helt uakseptable treåring oppførsel?

Det er helt uakseptabelt å ty til vold, og det er enda mer uakseptabelt å ty til vold mot sin gravide samboer. Gjentatte handlinger er enda verre. Så her er mye for han å tenke over.

Men jeg synes ikke noen voksne - uansett årsak - skal kaste gjenstander i veggen - spesielt ikke i et hus med barn i. Så her eskalerte en krangel og begge brukte feil verktøy til å prøve å gjøre seg forstått. Det betyr at dere begge er ute av stand til å kommunisere på en voksen måte. Derfor bør begge tenke gjennom hva som eget bra miljø for deres barn å vokse opp i og om er forhold der de voksne tyr til vold mot gjenstander og personer er sunt for dem.

Han bør, uansett videre forhold med trådstarter eller ikke, få veiledning i sinnemestring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hva TS gjorde for å prvosere så kraftig. Uansett, kom dere til terapi, sammen.

Du aner ikke hvor kraftig et smell fra fjernkontroll i veggen kan provosere. Om man skvetter samtidig som man er rasende kan raseriet nå nye høyder.

Til TS:

Han kastet deg 3 ganger, hadde jeg vært deg, hadde jeg dratt.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Du aner ikke hvor kraftig et smell fra fjernkontroll i veggen kan provosere. Om man skvetter samtidig som man er rasende kan raseriet nå nye høyder.

Til TS:

Han kastet deg 3 ganger, hadde jeg vært deg, hadde jeg dratt.

Fjernkontrollen er en detalj. Hvilke ord ytret hun og hvilke knapper trykket hun helt bevisst på, det er spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Tåpelig å diskutere hvorvidt hunvhar skyld i dette. Vold er aldri akseptabelt uansett, og det er ingen garanti for at det ikke skjer igjen. Jeg ville ha beholdt barnet, fordi det virker som at du har følelser for det. Men gått fra han, fordi du vil aldri få ro og fred med han der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig å diskutere hvorvidt hunvhar skyld i dette. Vold er aldri akseptabelt uansett, og det er ingen garanti for at det ikke skjer igjen. Jeg ville ha beholdt barnet, fordi det virker som at du har følelser for det. Men gått fra han, fordi du vil aldri få ro og fred med han der.

For han vil få ro og fred med en kvinne som slenger om seg med gjenstander når hun blir provosert, attpåtil når fyren ligger nede i en fortvila situasjon og har nok å deale med? Denne totalt mangelen på forståelse og empati for fyren, og at dere totalt overser hva hun faktisk har gjort er kvalmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det selvfølgelig ingen unnskyldning for å bruke vold. Men med en far på sykehus, et uplanlagt barn på vei og fjernkontroller som flyr veggimellom - er han nødvendigvis satan selv fordi han mister besinnelsen en gang, og dytter deg? Jeg synes flere av svarene her er en smule over kanten, men det er lett å hate noen bak et tastatur. Hvis dette er første gang han har gjort noe slikt, etter FIRE år, hvor sannsynlig er det egentlig at han er en grusom konebanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...