Gå til innhold

Han dyttet/slengte meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går kveld hadde jeg og samboeren min en kraftig diskusjon. Vi har vært sammen i 4 år og akkurat funnet ut at vi venter en felles baby (ikke planlagt, og vi har blandet familie fra før). I tilegg havnet hans far på sykehus for noen dager siden, så han har ekstremt mye å tenke på.

Vi fikk en heftig diskusjon i går kveld, og jeg ble så sint at jeg heiv en fjernkontroll i veggen, ikke på ham. Så stormet jeg ut av stuen og på kjøkkenet, han kom etter meg og grep tak i meg og slengte meg mot pc-pulten, jeg reiste meg for å gå og han tok tak i meg og slengte meg igjen. Jeg sa jeg ville gå og reiste meg igjen, men han sto bare og holdt fast i meg og slengte meg atter en gang.

Jeg kom meg ut av huset og ville bare kjøre bort til ei venninne eller noe, helt til jeg kom på at jeg hadde en sovende sønn i huset. så jeg gikk inn igjen for å hente han og endte opp med at sambo nektet meg å gå opp, sto og blokkerte døren og jeg ville ikke være i nærheten av han såklart, men måtte jo for han er mye sterkere enn meg og jeg kan ikke dra fra barnet mitt.

Så han prøvde å snakke med meg, men jeg nektet å godta alle unnskyldninger og fortalte ham at han er en dritt som slenger sin gravide samboer, og det hadde ikke vært greit om jeg ikke var gravid heller...

I natt sov jeg med sønnen min istedet for sambo, for jeg er jo redd ham nå. Jeg tror egentlig ikke at han er typen til å være fysisk, det har aldri skjedd før. Og han lover på sine knær at det aldri skal skje igjen. Men det er jo sånn de alltid begynner, det sa jeg til ham å. Det er akkurat sånn konemishandlere sier….

Nå er jeg fortsatt her i huset, og er sånn i tvil hva jeg skal gjøre. Jeg har noen blåmerker på armene, og er kjempelei meg. Og han er også lei seg og sier han vil gjøre alt for meg og barna og aldri skal gjøre meg vondt igjen. Vet ikke hva jeg skal gjøre, skal han liksom få en sjanse til, jeg kan jo ikke tilgi noe sånt… men jeg har jo babyen hans i magen min…

Måtte bare få det ut… Har ikke noe spørsmål egentlig, ville bare snakke med noen liksom.



Anonymous poster hash: 8dc82...3e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bra!

Hvor mange uker er du på vei?

Jeg må innrømme at min spontane tanke var at du skulle komme deg vekk, samt ta abort. Hvis ikke blir du jo aldri kvitt han!

Å ikke være trygg i eget hjem er ikke greit!

Samtidig kan jo sånne ting være en engangs-greie. Men det vet du ikke.

Om du skal fortsette å bo med han er terapi et minimumskrav!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra!

Hvor mange uker er du på vei?

Jeg må innrømme at min spontane tanke var at du skulle komme deg vekk, samt ta abort. Hvis ikke blir du jo aldri kvitt han!

Å ikke være trygg i eget hjem er ikke greit!

Samtidig kan jo sånne ting være en engangs-greie. Men det vet du ikke.

Om du skal fortsette å bo med han er terapi et minimumskrav!

Jeg vet ikke, 6-7 uker tror jeg. Jeg er veldig imot abort, men nå føler jeg nesten på vei til å gjøre det og bare komme meg vekk.

Men jeg tror ikke han er typen til å gjøre sånt, og at det var et engangstilfelle. Han har sagt unnskyld sikkert 1000 ganger siden i går og sittet på sine knær og bedt meg om å ikke gå fra ham. Jeg er så redd for at det ikke var et engangstilfelle, og at dette bare er starten på noe, men det trenger det jo ikke å være.

Ja terapi er absolutt minimum hvis jeg skal bli, absolutt, helt enig...

Anonymous poster hash: 8dc82...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør få han i terapi , for og være på den sikkre siden.

Jeg ville vært bekymret, hvis man ikke kan styre seg etter en heftig krangel. Hva skjer neste gang?

Klart han angrer, det gjør de alle og akkurat der og da.

Han stoppet ikke første gangen han dyttet deg, han fortsatte! Det var ikke på impuls , han ville skade deg.

Hvis han hadde stoppet så kunne jeg ha sett på det som en impuls handling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke bare ham som mistet kontrollen her vil jeg si men...

Det er klart; det er jo han som er gal!

Anonymous poster hash: 36c36...135

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt med å unnskylde han og kom deg vekk!



Anonymous poster hash: 4f361...cf2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke bare ham som mistet kontrollen her vil jeg si men...

Det er klart; det er jo han som er gal!Anonymous poster hash: 36c36...135

Stor forskjell på å kaste en fjernkontroll i veggen, og å gå fysisk til angrep på noen.

Hadde gjorde dette mot deg gjentatte ganger, og nektet deg å hente din sønn da du kom tilbake.

Hadde pakket sakene mine og dratt med en gang.

Tatt bilder av blåmerkene, og anmeldt han.

Hadde også tatt abort uansett hvor tøft det vil være. For ellers kommer du aldri helt unna denne mannen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Veldig leit å lese dette.

Dette er ikke bra i det hele tatt.

Her har han gått over grensen, og greide ikke å hente seg inn igjen før etter en stund.

Jeg ville ikke tolerert dette.

Vet du om han har vært voldelig i sitt tidligere forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mistet TS. kontrollen? Det forsvarer ikke hennes sambo og være fysisk mot henne. Men foranledningen er interessant sett i sammenheng. Menn reagerer gjerne mer fysisk i slike situasjoner der kvinner reagerer mentalt. Det er denne biologiske utfordringen som oftest oppleves son famlievold. Det er ikke noen lett løsning på dette. Hos TS.får de tenke over det hele. Hva vil de om det hender på nytt? Trykker TS.på noen knapper som utløser sinnet hos mannen. Mannen prøvde snakke med TS.i ettertid. Hun ville ikke dette. Redsel sier hun. Da bør hun revurdere forhold. Ta abort? Mannen vil være der minst i 18 til on de får barn sammen. Til slutt vil jeg si det er mange undersøkelser som viser at hun erter opp han. Dette også noen ganger for og fram provosere vold for dokumentasjon på at hun kan forlate et forhold. Hvorfor kan hun ikke bare flytte ut i stedet for et dramatisk skuespill blir den offisielle årsaken til bruddet. I et samliv lærer er fort den andres svake sider. Noe er faktisk biologiske reaksjoner. Skal ikke forsvare fysisk vold men heller ikke mental vold. Det siste gjerne utøvd av kvinner. Flere ganger framprovoserer dette fysisk vold hos mannen. De som synes jeg er helt på jordet les litt om dette temaet.

Endret av Peter007
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levd med en mann som nesten tok livet av meg, og det startet med lett dytting og risting. Og jeg er ikke i tvil, jeg hadde tatt abort og kommet meg vekk. En ting er å utsette seg selv for risiko, men å traumatisere barn med å la dem vokse opp med vold er ikke noe jeg kunne gjort. Du har alt ett barn som du også må ta vare på her.

Anonymous poster hash: 147b2...c2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold i nære relasjoner vet jeg nok om, og jeg hadde aldri godtatt og glemt dette. Han har tråkket over en grense som ødelegger tilliten mellom dere, og du vet ikke hvor langt han kan tillate seg å gå de neste gangene han blir sint.

Ta vare på deg selv og sønnen din.



Anonymous poster hash: 483a0...c8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mistet TS. kontrollen? Det forsvarer ikke hennes sambo og være fysisk mot henne. Men foranledningen er interessant sett i sammenheng. Menn reagerer gjerne mer fysisk i slike situasjoner der kvinner reagerer mentalt. Det er denne biologiske utfordringen som oftest oppleves son famlievold. Det er ikke noen lett løsning på dette. Hos TS.får de tenke over det hele. Hva vil de om det hender på nytt? Trykker TS.på noen knapper som utløser sinnet hos mannen. Mannen prøvde snakke med TS.i ettertid. Hun ville ikke dette. Redsel sier hun. Da bør hun revurdere forhold. Ta abort? Mannen vil være der minst i 18 til on de får barn sammen. Til slutt vil jeg si det er mange undersøkelser som viser at hun erter opp han. Dette også noen ganger for og fram provosere vold for dokumentasjon på at hun kan forlate et forhold. Hvorfor kan hun ikke bare flytte ut i stedet for et dramatisk skuespill blir den offisielle årsaken til bruddet. I et samliv lærer er fort den andres svake sider. Noe er faktisk biologiske reaksjoner. Skal ikke forsvare fysisk vold men heller ikke mental vold. Det siste gjerne utøvd av kvinner. Flere ganger framprovoserer dette fysisk vold hos mannen. De som synes jeg er helt på jordet les litt om dette temaet.

Å jada. Det er ts sin skyld. Den der har vi hørt før.

Anonymous poster hash: 4f361...cf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jada. Det er ts sin skyld. Den der har vi hørt før.

Anonymous poster hash: 4f361...cf2

Nå må du lese alt og lese det på riktig måte. Jeg har flere enn en gang i innlegget sagt at jeg ikke forsvarer hans fysiske handling. Du virker ville kverulere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som skader en dame er ikke en mann, har er en parasitt !

Menn er sterke generelt fysisk , hvis en mann bruker dette på noe som er mindre og

svakere en seg selv så bør han få foten i ræva.

Har null toleranse for slikt, har hatt en ex som gikk så langt at han lot meg ligge og blø på gulvet,

Startet ikke slik men det kom snikende. Tok telefonen ifra meg og nektet meg og ringe politiet.

Nektet meg og gå ut, de første 2/3 årene gikk fint men det kom etterhvert etter dette...

I dag er jeg sammens med en mann som ikke er slik,super snill. han er svært forsiktig med og vise sinne når jeg er tilstede . Jeg klarer det ikke etter det som skjedde.

Er redd for at dette er starten på mange år med vold TS

Anonymous poster hash: 391e3...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta med sønnen din og dra på krisesenteret. De kan hjelpe dere videre og dere kan bo der så lenge det er nødvendig. I forhold til graviditeten så hadde jeg tatt abort, men det er jo opp til deg. Jeg hadde aldri blitt hos en mann som slengte meg rundt to ganger, og det er enda verre når du er gravid. Pluss at han stenger døren for deg når du vil inn til sønnen din.Uakseptabelt.



Anonymous poster hash: 6a486...f27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør dere få litt profesjonell hjelp for, jeg synes det høres ut som om dere begge har usunne måter å oppføre dere på i en diskusjon.

Jeg har opplevd mishandling og forsvarer ikke kjæresten, men jeg synes ærlig talt at det er dårlige takter av Ts å ikke snakke om situasjonen, kalle ham ting, beskylde ham for å være en potensiell mishandler.

Kom dere i terapi begge to!

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kasta du en fjernkontroll i veggen når du vet han har mye å stresse med? Hva er det du holder på med? Hvorfor er du gravid med et uplanlagt barn? Hva tenker han om det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på å kaste en fjernkontroll i veggen, og å gå fysisk til angrep på noen.

Hadde gjorde dette mot deg gjentatte ganger, og nektet deg å hente din sønn da du kom tilbake.

Hadde pakket sakene mine og dratt med en gang.

Tatt bilder av blåmerkene, og anmeldt han.

Hadde også tatt abort uansett hvor tøft det vil være. For ellers kommer du aldri helt unna denne mannen.

Det kommer jo helt an på omstendighetene. Hvis hun kaster en fjernkontroll i veggen fordi hun er lei av å se han være i dårlig humør pga uønska graviditet og en syk far så er det mye verre enn at han dytter henne i affekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...