Gå til innhold

Presentasjonstråd juli-august 2015


curiousity

Anbefalte innlegg

Nick:

Alder:
Bosted:
Samboer/gift/kjæreste etc:
Hvor lenge har dere vært sammen:
Barn fra før:
Termin:
Prøvehistorie:
Tanker om svangerskapet:
Har dere noen dyr?
Student/yrke:
Magefølelse - jente eller gutt?

Dagbok:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nick: Curiousity

Alder: 23, blir 24
Bosted:
Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer
Hvor lenge har dere vært sammen: 3 år, 4 når barnet kommer :)
Barn fra før: Nei.
Termin: 07.07.15.
Prøvehistorie: Bestemte oss for at jeg slutta på p-pillene i juli, slik at det fikk gå noen mnd før vi begynte å prøve, slik at syklusen kanskje fikk komme litt i gang. Klaffa på PP1, i en kjempelang syklus. Fikk positiv EL-test på kvelden, :humpe: x1. Ni dager etterpå tror jeg at jeg får TR, men den stopper opp etter bare 1,5 dag. Tester positivt på kvelden 13 dpo :)
Tanker om svangerskapet: Ble veldig paff når jeg fikk positiv, hadde tenkt at dette kom til å ta laaaaaaang tid. Samtidig veldig lettet fordi det gikk så fort. Men, vi gleder oss veldig, og håper bare at alt går bra. Det er veldig overveldende, og det har vel egentlig ikke helt gått opp for meg ennå.
Har dere noen dyr?: Nei.
Student/yrke: Student som jobber ca halv stilling ved siden av. Skriver masteroppgave i år, håper jeg rekker å bli ferdig før baby melder sin ankomst.
Magefølelse - jente eller gutt?: Litt magefølelse på jente :)

Dagbok: Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at du startet tråden :)

Nick: Siyha

Alder: 27

Bosted: Oslo

Samboer/gift/kjæreste etc: Gift

Hvor lenge har dere vært sammen: 100 år ;)

Barn fra før: Ja, en jente på straks 1 år

Termin: 09.07.15

Prøvehistorie: Ble gravid i PP2.

Tanker om svangerskapet: Er veldig glad, men samtidig bekymret. Kastet opp fra uke 5 og frem til fødsel forrige gang, er redd for om det blir det samme denne gangen i og med at vi har hatt en unge som ikke har sovet noe bra i det hele tatt og fortsatt har mange oppvåkninger om natten. Mannen og jeg har avtalt at han skal ta nettene nå som han har permisjon, så jeg får sovet.

Har dere noen dyr? Nei.

Student/yrke: Skriver ikke her, men bachelorgrad og driver på med 2-årig videreutdanning innenfor yrket mitt

Magefølelse - jente eller gutt? Ingen magefølelse enda.

Dagbok: Ja, link i signatur :)

Endret av Siyha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Miore

Alder: Nesten 30
Bosted: Oslo
Samboer/gift/kjæreste etc: Gift
Hvor lenge har dere vært sammen: 9-10 år
Barn fra før: Nei

Termin: 10.07.2015
Prøvehistorie: Lang! Vi har prøvd siden november 2012. Jeg har gått på intet mindre enn 10 pergokurer, og hatt utallige innvendige ultralyder. Ble faktisk gravid på egen hånd etter pergo-kur i desember 2013, men mistet dessverre i januar 2014. Ingen har funnet noe galt med verken mannen min eller meg, så vi har fått diagnosen uforklarlig barnløse. Vi var gjennom første IVF-runde nå i oktober, og det klaffet! :hoppendeglad: :strix:

Tanker om svangerskapet: I og med vår brokete vei til graviditeten er jeg superengstelig for å miste igjen. Tror ikke jeg kommer til å roe meg helt før uke 12. Bortsett fra det er jeg selvsagt superhappy :D
Har dere noen dyr? Niks! Skulle gjerne hatt hund, men jobber for mye til at det er forsvarlig.
Student/yrke: Jobber fulltid i et ingeniøryrke.
Magefølelse - jente eller gutt? Kan nok statistikk til å ikke ha noen magefølelse :)

Dagbok: Nietski!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble helt wow av å lese historien din Miore! For en tøff vei til baby i magen :hjerte:

Det har vært tøft, men det var en vanvittig ekstatisk følelse å endelig se en positiv test! (haha - én positiv test. 10 er vel nærmere sanheten).

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nick: Trylle90

Alder: 24 år
Bosted: vestfold
Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer
Hvor lenge har dere vært sammen: 3 år
Barn fra før: Nei
Termin: 2 Juli
Prøvehistorie: Startet å prøve i juli 2014. ble gravid på 1pp, men mistet. Gravid igjen nå :)
Tanker om svangerskapet: Spennende, men er redd for at det skal gå galt igjen. krysser alt som krysses kan ;) Dette barnet er veldig ønsket!
Har dere noen dyr? Nei
Student/yrke: Jobber i butikk.
Magefølelse - jente eller gutt? For tidlig å si.

Dagbok: nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: hege899

Alder: 25 år

Bosted: rogaland

Samboer/gift/kjæreste etc: gift august 2014 :)

Hvor lenge har dere vært sammen: 3 år

Barn fra før: Nei

Termin: 5 Juli

Prøvehistorie: Startet å prøve september 2014. ble gravid på 1pp :D

Tanker om svangerskapet: gleder oss veldig. Mannen har mast i 2 år og er overlykkelig :)er redd for at det skal gå galt så jeg leser alt jeg kommer over. Skal ha tidlig ul i uke 7 <3

Har dere noen dyr? Nei

Student/yrke: Jeg er ingeniør.

Magefølelse - jente eller gutt? Jente. Mannen tror gutt;)

Dagbok: nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: ELuna

Alder: 25
Bosted: Bergen
Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer
Hvor lenge har dere vært sammen: 4,5 år
Barn fra før: Nei
Termin: 15 juli
Prøvehistorie: Prøvd siden august 2013, ble gravid i mai 2014, mistet i SA (12+3) i juli
Tanker om svangerskapet: Spennende og en stor glede, men livredd for å miste igjen
Har dere noen dyr? Nei, men maser på mannen hver dag om å få en pus :fnise:
Student/yrke: Student / jobbsøker
Magefølelse - jente eller gutt? Aner ikke

Dagbok: Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: PositivPessimist

Alder: 28

Bosted: Bodø

Samboer/gift/kjæreste etc: Gift

Hvor lenge har dere vært sammen: 6 år

Barn fra før: Nei

Termin: 12.07.15 (bryllupsdagen faktisk)

Prøvehistorie: Vi har snakket om det en stund, men jeg har ikke følt meg klar. Tror uansett at man aldri føler seg klar. Jeg var uansett bestemt på at jeg ville gifte meg først, uten at det var noe religiøst betinget. Vi gifta oss i sommer, og jeg sluttet på p-pillen i august.

Regnet med at det kom til å ta sin tid, så jeg tenkte ikke så mye på det ene eller det andre.

Men så.. Denne måneden dukket ikke TR opp. Jeg trodde det bare var litt kluss i forbindelse med pilleslutt. Tisset på en pinne en dag på overtid, som ikke slo ut. Mest fordi jeg skulle dobbelsjekke, for jeg var helt sikker på at det ikke var noe som helst på gang.

Men da TR ikke hadde kommet på 5 dager sjekket jeg igjen. Den var svak positiv. Jeg fikk bakoversveis og sjekket enda en gang på ettermiddagen som viste enda mer positiv. Og den i dag viste helt klart positiv.

Så jau.. Jeg er plutselig gravid.

Tanker om svangerskapet: Jeg er litt 50/50 akkurat nå. Det har ikke gått helt opp for meg ennå. Kanskje ikke så rart, siden det var i dag tidlig jeg sjekka sist. Jeg syns det er skummelt, veldig skummelt. Mest fordi jeg ikke aner noe om dette.

Og jeg gruer meg til omveltningen som kroppen skal gjennom. Det er et spekter av følelser som utspiller seg.

Men til syvende og sist så tror jeg det blir veldig fint og koselig.

Uansett er jeg også bare 4+4 på vei, så det er jo en viss risiko. Tar en dag av gangen.

Har dere noen dyr? Bare en og annen hybelkanin ;)

Student/yrke: Journalist

Magefølelse - jente eller gutt? Aner virkelig ikke. Men må innrømme at jeg av en eller annen grunn har mest lyst på ei jente.

Dagbok:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Aramee

Alder: 26

Bosted: Østfold

Samboer/gift/kjæreste etc: Gift

Hvor lenge har dere vært sammen: 2.5 år

Barn fra før: Ett

Termin: 20.07.15

Prøvehistorie: Sluttet på prevensjon i mai/juni, tar det som det kommer :)

Tanker om svangerskapet: Håper det går bra denne gangen! Har hatt SA, kjemisk og ex.u. tidligere, og er livredd for MA, SA og ny ex.u.

Har dere noen dyr? Katter

Student/yrke: Student

Magefølelse - jente eller gutt? Baby ;)

Dagbok:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Fionel

Alder: 25

Bosted: Oslo

Samboer/gift/kjæreste etc: samboer

Hvor lenge har dere vært sammen: 7 år

Barn fra før: ingen

Termin: 22 juni

Prøvehistorie: begynte P prøve å juni 2012 og fikk positivt første pp, men mistet i uke 6. Fortsatte og prøve og ble gravid nøyaktig ett år etter, men mistet i uke 5. Utredning viste ingen feil på noen av oss, og vi ble erklært ufrivillige barnløse. Jeg hadde ikke EL og ble satt på pergo, uten hell. Mannen ønsket ikke prøverør, og vi la hele prosjektet på hylla. Og DA satt den!!

Tanker om svangerskapet: mye kvalm, mye frykt for å miste igjen.

Har dere noen dyr? Hund

Student/yrke: pedagog i barnehage

Magefølelse - jente eller gutt? Jente

Dagbok (står i signaturen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nick: Dizzypam

Alder: 25
Bosted: Bergen
Samboer/gift/kjæreste etc: Singel
Hvor lenge har dere vært sammen: før vi slo opp, nesten 1 år.
Barn fra før: nei
Termin: 4. juli
Prøvehistorie: uhell...tok angrepille.
Tanker om svangerskapet: helt ærlig tenker jeg "hold ut" og at jeg må være tålmodig. (spise...)
Har dere noen dyr? Ønsker meg både hund og katt :-) ingen dyr foreløpig.
Student/yrke: student
Magefølelse - jente eller gutt? tror det blir gutt pga symptomer, men håper på jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nick: Druefrue

Alder: 21
Bosted: Oslo
Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer
Hvor lenge har dere vært sammen: Mange år
Barn fra før: Nei
Termin: rundt 20. juli, men skal finne korrekt dato så fort jeg får time hos fastlege/jordmor
Prøvehistorie: Hehe, har ikke prøvd overhodet, var ikke planlagt. Men, vi gleder oss masse likevel :)
Tanker om svangerskapet: Huff, mange. Jeg gruer meg egentlig en del, siden det ikke var planlagt. Men samtidig hadde vi sikkert aldri fått barn dersom det ikke bare hadde skjedd. Det passer jo aldri. Alt praktisk ordner seg før barnet kommer uansett, så hvorfor vente? Men samtidig bekymrer jeg meg litt for plager og komplikasjoner, men jeg tar det som det kommer. So far, so good!
Har dere noen dyr? Nei, dessverre, men jeg ønsker meg sårt en hund.
Student/yrke: Begge to er studenter og i deltidsjobber.
Magefølelse - jente eller gutt? Jeg hadde magefølelse på jente, men nå er jeg usikker.

Dagbok: Druefrue's frø

:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nick: *lilly*

Alder: 34
Bosted: Vestlandet
Samboer/gift/kjæreste etc: Gift
Hvor lenge har dere vært sammen: ca 12 år
Barn fra før: Ja, ei jente født i 2011
Termin: 31.08.
Prøvehistorie: Har prøvd siden april, men sannsynligvis pga syklustull og mye spotting har det tatt tid. Fikk provera hos gyn, og fikk klaff siste provera måned.
Tanker om svangerskapet: Er veldig, veldig glad og litt overrasket over at det endelig ble klaff! Nå håper jeg bare at alt går bra, og at det blir en liten baby utav det lille frøet. Det er en veldig etterlengtet baby, så jeg gleder meg til alt og skal bare nyte det!
Har dere noen dyr? Nei.
Student/yrke: Begge jobber.
Magefølelse: Aner ikke.

Dagbok: Se link i signaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alder: 25

Bosted: Vestlandet

Samboer/gift/kjæreste etc: Gift

Hvor lenge har dere vært sammen: 3 år

Barn fra før: Nei

Termin: 2 juli

Prøvehistorie: Gifter oss i August og sluttet på pillen rett etter. Ble gravid nesten med en gang. Føler meg veldig heldig<3

Tanker om svangerskapet:veldig glad og gleder oss utrolig mye. Har begynt å planlegge og funnet navn. Er veldig redd for at ting skal gå galt.

Har dere noen dyr? Nei

Student/yrke: Ingeniør

Magefølelse: Jente. Mannen trpr gutt ;)

Dagbok: Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: litleMeg
Alder: 27
Bosted: Bergen
Samboer/gift/kjæreste etc: Gift
Hvor lenge har dere vært sammen: mange år
Barn fra før: nei
Termin: 06.08.2015
Prøvehistorie: ivf
Tanker om svangerskapet:
Har dere noen dyr? Katt
Student/yrke: Jobb begge 2
Magefølelse - jente eller gutt? Ingen følelse.
Dagbok:

Endret av litleMeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tidlig UL med hjerteslag og alt perfekt der inne tør jeg å slenge meg på i denne tråden :danse:

Nick: j86

Alder: 28
Bosted: Vestlandet
Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer, forlovet
Hvor lenge har dere vært sammen: snart 6 år
Barn fra før: nei
Termin: 14 august
Prøvehistorie: Ble enige om å starte prøvingen etter sommeren i fjor. Ble gravide i PP2, mistet i oktober i uke 8 + 2. Tok det ganske tungt, men var heldige og ble gravide igjen på PP rett etter utskrapningen. Er i da kommet til 8 + 2 igjen, men vet at alt står bra til denne gangen etter UL sjekk på mandag.
Tanker om svangerskapet: Har en veldig god følelse på at det skal gå bra denne gangen. Gleder meg masse over alle symptomene og trøttheten, og mannen er enormt støttende.
Har dere noen dyr? nei
Student/yrke: Sivilingeniør
Magefølelse - jente eller gutt? Før MAen var det definitivt gutt, nå heller jeg mer mot jente.

Dagbok: I signaturen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: lovehearts

Alder: 28år

Bosted: Vestlandet

Samboer/gift/kjæreste etc: gift

Hvor lenge har dere vært sammen: 5år

Barn fra før: 1

Termin: ca.5.august

Prøvehistorie: tok 2 år med første, inni der to kjemiske, 6 pergotime kurer og kø til ivf, ble da gravid noen uker før ivf timen.

Nåværende første forsøk :hjerte:

Tanker om svangerskapet: gleder meg til å kjenne liv, at magen tar form og legebesøk for å høre hjertelyden. Er også spent på fødselen og gleeeeder meg til å få oppleve å få babyen på brystet for første gang :)

Har dere noen dyr? 3 gullfisker

Student/yrke: handel & kontor

Magefølelse - jente eller gutt? Gutt :)

Dagbok: ikke foreløpig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...