Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Her går det fint med M. Hun var 7 mnd forrige mandag! Hun står og gynger på alle fire, kråler langs gulvet og setter seg snart opp!

Søvn er et annet kapittel. Fra 3 mnds alder har hun ikke sove så godt. Flytta henne inn på eget rom for noen uker siden, men hjalp ikke nevneverdig. Men men det går seg nok til!

Jeg er gravid igjen visst! Termin i oktober. Foreløpig ingen symptomer, men håper det kommer noen snart!

Oj, gratulerer så mye med ny graviditet! Kan jeg spørre om det var planlagt? Vi også tenker å ikke vente så altfor lenge med nr 2 (om vi får bestemme...), men helst ikke ankomst før et godt stykke ut i 2016... Uansett så ammer jeg mye enda, og har ikke fått igjen mensen, så da skal det vel litt til.

Ellers går det bra her. Lillemor har runda 6 mnd, og vi storkoser oss. Føler vi etterhvert har kommet litt ut av tåka fra de første mnd, og det blir morsommere og morsommere for hver uke. Søvnen er ikke helt på plass her heller, men satser som dere på at det går seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, gratulerer så mye med ny graviditet! Kan jeg spørre om det var planlagt? Vi også tenker å ikke vente så altfor lenge med nr 2 (om vi får bestemme...), men helst ikke ankomst før et godt stykke ut i 2016... Uansett så ammer jeg mye enda, og har ikke fått igjen mensen, så da skal det vel litt til.

Ellers går det bra her. Lillemor har runda 6 mnd, og vi storkoser oss. Føler vi etterhvert har kommet litt ut av tåka fra de første mnd, og det blir morsommere og morsommere for hver uke. Søvnen er ikke helt på plass her heller, men satser som dere på at det går seg til :)

Ikke planlagt! Brukte ikke prevansjon men har gått ut i fra sikre dager. Eggløsning må ha kommet senere enn vanlig. Fikk mensen igjen etter 10 uker jeg :( ville og ha to tette men dette var litt tettere enn tenkt. Men men blir nok greit! Forhåpentligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer blomst12 med graviditet! :)

Min lille er 5 mnd. Hun smiler og ler og er alltid god i humør. Gråter bare ved sult og trøtt.

Sover hele natta nesten siden fødsel - en eksklusiv baby kan man si, er veldig heldig.

Hun liker ikke grøt. Kjøpte nå med maisgrøt som er glutenfritt så får vi se - vil heller gi grøt med gluten egentlig. Eneste hun liker er bare avokado og pære :P

Får bare smøre med tålmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere deg med graviditeten her også jeg, blomst12 :fnise: Vi (les: jeg) vil også ha to tette, men så tette hadde jeg ikke tenkt. Det blir det uansett ikke her da mensen ikke er kommet enda.

Litt godt å høre at søvnen ikke er på plass hos folk flest her heller. Han har endelig begynt å legge seg om kvelden uten å våkne 13 ganger på 2,5 timer, men han har fremdeles en del oppvåkninger i løpet av natta. Men pupp funker alltid, så han ligger i sengen med oss, så slipper mor å sitte på sengekanten halve natta :danse:

Pære er j sin favoritt også. Men vi er heldig at han liker det meste. Bortsett fra most brokkoli og eple. Det har han ikke helst sansen for endå :ler: hvilken grøt har du prøvd livelovelaugh? Vi har hatt stor suksess med hipp sin grøt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Gratulerer med graviditet blomst12! :D Håper formen er bra? Her bruker vi også sikre perioder. Har ingen planer om en til med det første, men skjer det så skjer det ;)

Jeg har ikke vært inne her på leenge, jeg har også brukt all min ledige tid på å hvile :P Gøy å lese om utviklingen deres små har, mye å kjenne seg igjen i. Min er nå snart 8mnd og er verdens herligste! Tre tenner har dukket opp og han er plutselig blitt veldig mobil. Reiser seg opp etter møblene gjør han også, så det blir mye knall og fall :fnise: Søvnen er det så som så med, men det har det vært hele veien så vi begynner å bli herdet. Bare en mnd igjen nå, så er det tilbake i jobb :sjokkert: Jobber heldigvis deltid da, så det blir ikke en kjempebrå overgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Formen er så som så! Kvalmen er der hele tiden, og med ei lita snuppe som ikke vil sove så mye på natta så blir det ekstra tungt. Har heldigvis en fantastisk kjæreste som hjelper så godt han kan. Jeg begynner og jobbe 15 april, gleder meg masse!:)

Ellers kryper ho i full fart her, og reiser seg etter møbler. Så blir litt knall og fall her også. Så har ho lært og si "se" og peker på alt mulig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Frøkna her har akkurat begynt å dra seg rundt på gulvet, mens venninna hennes, som er født to dager etter, allerede går med tralle.. Utrolig stor forskjell på barna :-D men mi er ganske bedagelig, og tilfreds med å bare ligge og leke :-)

Ellers har hun fått 6 tenner, og må snart klippe panneluggen :-D også driver vi og lærer oss "hvor stor er du? Såååå stor" med henda i lufta. Det er moro :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten blomst 12 :-D

Jeg ønsker også to tette, men ikke sååå tette :P jeg sa til sambo at jeg må få feiret 30 års laget mitt før vi kan begynne å prøve igjen :D haha, risikerer ikke å gå glipp av den festen :P

Endret av missHeidiM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med alle? M var 10 mnd i helga. Fatter ikke at hun snart er et år! Lærer stadig nye ting og skjønner litt ord nå. Reiser seg også helt selv og går med støtte og langs møbler. Sover hele natta og spiser godt. Så vi koser oss masse. Begynte og jobbe for tre uker siden og det var egentlig deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Tiden bare flyr! :ler:

Minsten ble 9 måneder for noen dager siden, og har plutselig begynt å heise seg opp etter ting. Nå MÅ selene på i vogna og han deiser i gulvet til stadighet stakkars. Nettene er fortsatt ganske gode, og det er jeg glad for! Litt tidlige morgener innimellom, men det kan jeg leve med! :ler:

Han har også fått fire tenner nede, og ingen oppe. Er det litt merkelig, eller er det bare meg? :ler:

l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir vesla 9 mnd i morgen. Reiser seg opp hele tiden og er veldig aktiv :)

Nettene er fremdeles ille her dessverre. Våkner og trenger at vi er der og gir henne smokk ca annenhver time hele natta. Håper det gir seg snart! Nå har vi vært så heldige at hun har fått vannkopper, så de siste nettene har naturligvis vært ekstra slitsomme.

Har også begynt å jobbe igjen, det er i grunnen litt deilig og det er fint å se hvordan pappaen og vesla koser seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann i denne gjengen er nå såvidt over 8,5 mnd. To tenner, ingen krabbing enda - men er skikkelig flink med rulling og snurring, så her går det bare rundt og rundt :fnise: flink på finmotorikken, elsker mat, har begynt å leke "titte-bø" selv, hermer litt etter noen ord, sover stort sett godt nesten hele natta (våkner tidlig på morgenkvisten og vil ha pupp og fått bare sove om hun får ligge i senga vår, mellom oss. Egentlig bare kos, men nå MÅ vi på IKEA og kjøpe større seng. :ler:

...og jeg har det bedre som mamma. :) jeg hadde jo aldri fødselsdepresjon eller manglet følelser for henne, men sånn i etterkant så ser jeg jo at de første 3-4 mnd nok var tøffere enn jeg innså da jeg stod midt oppi det. Begynte å jobbe da hun var 5 mnd, det var kjempedeilig. Nå skal jeg være hjemme en periode igjen, og gleder meg. Nå kjenner jeg veeeldig på at jeg bare blir mer og mer stormende forelska og tulling etter den ungen. En av disse irriterende mødrene :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med allle? :)

 

Venter nå på barn nr 2 så det blir spennende. Hun er nå 10 måneder gammel. Har 4 tenner, er flink å sitte og åle seg overalt. Venter fortsatt på at hun vil krabbe - har forsøkt mange ganger å vise henne men ser ut som dt vil skje snart :) Hun er ellers kjempevanskelig med måltider. Liker ikke brød og grøt. 

Spiser litt middag. Elsker bare melk! Buhhh! Synes litt slitsomt men kommer seg snart håper jeg! 

Elsker den lille jenta, hun er verdens beste! Sukk! Gleder meg å se henne hver eneste dag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer men en til på vei livelovelaugh! Vet du om det blir gutt eller jente? :)

Her går det så det suser. Det er vel først nå i det siste at jeg har følt at jeg har fått dreisen på dette å være mamma :P Starten var tøff (tøffere enn jeg innså når jeg stod midt i det), men nå når vi komuniserer mer og mer og jr. har blitt mer en liten gutt enn en baby er det noe helt annet. Så fantastisk! <3 Han har nettopp fylt ett år, har sju tenner, er på nippet til å lære seg å gå og er selvsagt verdens beste unge. Barnehagestart i august, owæ! :sjokkert::fnise:

 

Vi har også hatt litt trøbbel med måltidene, men det virker som det går i perioder, antagelig påvirket av tannfrembrudd, mengden melk på dagtid, humør og diverse. Nå er det iallefall bare mat han kan spise selv som er aktuelt, å bli matet er han tydeligvis ferdig med :P

 

Håper alt er bra med alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også veldig bra! Hun er 12,5 mnd. Hun har gått siden hun var 11 mnd! Ellers spiser hun godt og sover hele natta. Vi har hatt litt trøbbel med legginga og det og sovne på egenhånd, men nå går det og bra! Hun sovner av seg selv i 20 tiden og sover helt til 08 uten og våkne på natta. Det er sinnsykt deilig.

Var just på 1 årskontroll. Veier nå 10430 og 78 lang, så hun er ei stor jente!

Hun sover en dupp på dagtid på mellom halvannen og to timer.

 

Lærer seg stadig nye ord, og hun viser stadig at hun forstår mye av det vi sier! Så er veldig spennende med henne nå.

 

Er ellers straks 27 uker på vei, det blir ei jente til! Termin 24 oktober, så kjenner litt på at det faktisk ikke er så lenge til. Skal bli rart og bli mamma til ei lita jente til, med sin egen personlighet!

 

GRATULERER så mye livelovelaugh! Når er termin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med allle? :)

Venter nå på barn nr 2 så det blir spennende. Hun er nå 10 måneder gammel. Har 4 tenner, er flink å sitte og åle seg overalt. Venter fortsatt på at hun vil krabbe - har forsøkt mange ganger å vise henne men ser ut som dt vil skje snart :) Hun er ellers kjempevanskelig med måltider. Liker ikke brød og grøt.

Spiser litt middag. Elsker bare melk! Buhhh! Synes litt slitsomt men kommer seg snart håper jeg!

Elsker den lille jenta, hun er verdens beste! Sukk! Gleder meg å se henne hver eneste dag :)

Gratulerer med nr 2! Føler vi nettopp fødte jeg! :)

Her går alt fint. J er 11 mnd og en liten klatremus. Han går foreløpig rundt bordet alene, men er ikke stødig til å vandre på egen hånd. Babler hele tiden, men ingenting gir mening. Sier foreløpig kun mamma (gjerne "mamamama" som jeg mistenker av og til å være "namnam") og "dada" som er pappa (tror vi). Begynner i jobb etter permisjon om en mnd. Grugleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med alle sammen? Er det mange som har begynt i barnehagen? M begynte i august, og det har gått kjempebra! Har vel grine en gang ved levering, ellers vært blid:) Hun babler masse, har ikke så mange ord, men forstår masse. Kan spør hvor noe er i boka, og hun peker på det. Hun er sta som fy, og kan slenge seg ned på gulvet i fortvilelse over at hun ikke får noe til. Så her må ting skje med en gang. Gøy og se personligheten hennes da, men tror det blir bra når hun lærer seg og snakke og kan gjøre seg forstått. 

Hun ble storesøster for snart to uker siden, og det har gått bra. Vil kose og ta på lillesøster, men kan ikke la henne være alene med henne, hun er litt for voldsom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lillesøster igjen, Blomst12! :rodmer:

Her er det grensetestning, grensetesting og mer grensetesting for tiden :ler: Massevis av forståelse, men egentlig ingen ord utover mamma/pappa-lignende lyder. Men jeg stresser ikke, for han viser absolutt forståelse :jepp: Jeg tar meg til stadighet i å undervurdere hva han kan, men han er jo så liten sammenlignet med storesøster på 2,5 år! Prøver å bli bedre på det :fnise: 
 

Han begynte i barnehagen i august og stortrives! Det var en del vanskelige leveringer i starten, men det går stadig bedre, spesielt om han blir levert innenfor frokosttiden og har med matboks, det er stor stas :jepp:

Han var på vei inn i et godt sovemønster før klokkestillingen, men vi er på vei tilbake dit nå! :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre at dere har det bra!

Min 14 mnd er så snill, god og søt. Er en skikkelig klatremus for tiden - kommer til å gå snart! Har så mye på hjertet, prater døgnet rundt. Kan en del ord. Ellers flink å forstå :) Hun elsker å gå i barnehagen - vil ikke hjem av og til!

Alle sier hun er en tøff jente - gråter veldig sjeldent - alltid blid og fornøyd :)

Hun skal bli storesøster om 4 mnd - har god trua på at hun blir en god storesøster. Hun deler ut leker, mat og andre ting til andre, gir kos og klemmer. Veldig omsorgsfull og god jente :)  Skal snart på ultralyd i neste uke - blir kjekt å vite om hun venter på en lille søster eller bror :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her går det også fint. Blitt 16 mnd nå, hun har gått i et par måneder, sier en del ord men ingen setninger, forstår veldig mye av det vi sier. Elsker barnehagen. Blid, snill og god - og med jernvilje. Dersom noe ikke går nøyaktig slik hun har tenkt i det sekund det passer henne, så ramler verden sammen...

Har også akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen, så da blir hun storesøster omtrent akkurat når hun fyller to år. Håper vi unngår samme bursdag 😉 

Håper alle har det bra :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...