Gå til innhold

"Ufint" språk - Hvor lærer folk seg dette?


Nuttery

Anbefalte innlegg

Hei,

Altså, jeg leser rundt på forum og hører rundt med bekjente, og det er mange som har et utrolig ufint språk, eller ord og uttrykk de bruker.. Hvorfor er det folk som sier sånt?

Kjenner sjela mi krymper seg når jeg hører ord som "knøvler" (f.eks klemme sammen papir) "pisseguri" (om underlivet), f.eks "Jeg har vondt i pekken" (pikken) eller "jeg skal pesse" (tisse), rasshøl (anus, rumpehull), snæss (snus)...

Anyone else? Blir gal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert av nordlendingene :rasende:



Anonymous poster hash: fb9ea...a7e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Men herrejesus! Dette er jo dialektord. Knøvlar brukar eg ofte, og rasshøl.

Dialekt!

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herrejesus! Dette er jo dialektord. Knøvlar brukar eg ofte, <staves ikke sånn> evt miga,og rasshøl.

Dialekt!

Joda, det er greit, men f.eks skriftlig. Generelt også. Det er så ufattelig ufint. Knøvle leste jeg forsåvidt i den tråden om toalettpapirbruken til kjæresten, sammen med pisseguri. Snæss sier ungdommen her jeg bor om snus.

Rasshøl høres ut som noe jeg ville sagt til noen jeg var veldig sint på, ikke i en "ja, så tørka jæ mæ i rasshølet"- typ sammenheng. Da ville jeg heller sagt jeg tørket meg bak eller tørket meg i rumpa.

Kan godt hende det er jeg som er sær :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da dialekt.. På min dialekt så sier man knøvler. som f.eks "knøvla du papiret før du kasta det?". Mange som sier "æ ska pess" også.



Anonymous poster hash: a46ae...488
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da dialekt.. På min dialekt så sier man knøvler. som f.eks "knøvla du papiret før du kasta det?". Mange som sier "æ ska <staves ikke sånn>" også.

Anonymous poster hash: a46ae...488

oi, det skjedde noe rart her :P skulle stå "æ ska pess" i den siste setningen der.

Anonymous poster hash: a46ae...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, det skjedde noe rart her :P skulle stå "æ ska <staves ikke sånn>" i den siste setningen der.

Anonymous poster hash: a46ae...488

ok, jeg gir opp...

Anonymous poster hash: a46ae...488

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

:fnise: Så har man klart å få mark under huden på noen andre i dag også. Og så med en uskyldig dialektord som knøvle.

Legger til bonusordet gørpe også jeg, som betyr å gulpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden blir alt endret til <Staves ikke sånn>??

lurer jeg også på :P

Anonymous poster hash: a46ae...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen blir litt sint pga jeg ikke liker dialektordene deres, men dog.

Hørte f.eks dette her om dagen:

"Så kølæ'n pekken opp å dåsa på kjerringæ"

Liksom, måten noen ordlegger seg på??? :sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Altså, jeg leser rundt på forum og hører rundt med bekjente, og det er mange som har et utrolig ufint språk, eller ord og uttrykk de bruker.. Hvorfor er det folk som sier sånt?

Kjenner sjela mi krymper seg når jeg hører ord som "knøvler" (f.eks klemme sammen papir) "pisseguri" (om underlivet), f.eks "Jeg har vondt i pekken" (pikken) eller "jeg skal pesse" (tisse), rasshøl (anus, rumpehull), snæss (snus)...

Anyone else? Blir gal.

Det der er da ordinær dagligtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er da ordinær dagligtale.

Det gjør det ikke penere å høre på av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

oi, det skjedde noe rart her :P skulle stå "æ ska <staves ikke sånn>" i den siste setningen der.

Anonymous poster hash: a46ae...488

Fekk ikkje til å skrive pisse med dialektordet til TS, heller. Nokon overvåker oss!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sier rævahål. Er til og med et sted her som heter det. Det har et annet navn også, men om du sier det er det ingen som skjønner hva du snakker om. Sier du Rævahålet i stedet forstår alle.



Anonymous poster hash: c03f8...068
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke ufint. Men noen av ordene er så utpreget dialekt at de ikke kan brukes skriftlig.

Anonymous poster hash: 2b4d5...e22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, noe så stygt. Sånt sier man ikke!



Anonymous poster hash: e3559...9f3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Altså, jeg leser rundt på forum og hører rundt med bekjente, og det er mange som har et utrolig ufint språk, eller ord og uttrykk de bruker.. Hvorfor er det folk som sier sånt?

Kjenner sjela mi krymper seg når jeg hører ord som "knøvler" (f.eks klemme sammen papir) "pisseguri" (om underlivet), f.eks "Jeg har vondt i pekken" (pikken) eller "jeg skal pesse" (tisse), rasshøl (anus, rumpehull), snæss (snus)...

Anyone else? Blir gal.

De lærer det akkurat slik du kunne lært det – ved å plukke opp ord og uttrykksmåter fra bekjente og rundt omkring på nettet etc. Heldigvis for deg er du litt mer motstandsdyktig enn mange andre. ;)

Anonymous poster hash: fad75...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...