Gå til innhold

Folk som retter på andre sine skrivefeil.


ExpectoPatronum

Anbefalte innlegg

Det heter altså ikke SKJELDENT men sjeldent. Slå opp i ordboken.

Ja, så sant. Så lenge vi kan bruke det fine ordet med t til slutt så.

Anonymous poster hash: ce3ce...313

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25%20regler%20for%20godt%20spr%C3%A5k.jp

Anonymous poster hash: af42d...265

Hva faen har metaforer og sammenlikninger med godt språk å gjøre?

Anonymous poster hash: 215e8...589

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25%20regler%20for%20godt%20spr%C3%A5k.jp

Anonymous poster hash: af42d...265

Så sånn alt i alt bør man i det hele tatt ikke bruke noenting som fyller ut språklige farger eller nyanser (og helst kanskje ikke utrykke seg språklig).

Anonymous poster hash: ce3ce...313

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Jeg retter aldri på folk her uten at innholdet i kommentaren deres ikke samsvarer med "idiotiske" skrivefeil eller totalt manglende skriveforståelse.

De få gangene jeg påpeker dette får jeg slengt i trynet at vedkommende har dysleksi. Jeg vet alltid at dysleksi-unnskyldningen kommer før den kommer - det har ikke slått feil.

Her er et eksempel som jeg påpekte i dag og fikk dysleksi-unnskyldningen:

Men om man greier å ha en jobb man liker og trives i, som ikke krever utd. så er det jo greit, men jeg hadde mistrivdes med en jobb som ikke utfordret/stimulerte meg intelektuelt.

Endret av Mary Quant
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg retter aldri på folk her uten at innholdet i kommentaren deres ikke samsvarer med "idiotiske" skrivefeil eller totalt manglende skriveforståelse.

De få gangene jeg påpeker dette får jeg slengt i trynet at vedkommende har dysleksi. Jeg vet alltid at dysleksi-unnskyldningen kommer før den kommer - det har ikke slått feil.

Bruker ikke dyslexi som en unnskyldning for skrivefeilene mine, skrev ut ifra hva jeg synes hørtes rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg retter aldri på folk her uten at innholdet i kommentaren deres ikke samsvarer med "idiotiske" skrivefeil eller totalt manglende skriveforståelse.

De få gangene jeg påpeker dette får jeg slengt i trynet at vedkommende har dysleksi. Jeg vet alltid at dysleksi-unnskyldningen kommer før den kommer - det har ikke slått feil.

Her er et eksempel som jeg påpekte i dag og fikk dysleksi-unnskyldningen:

Og hver eneste gang noen nevner dysleksi får man slengt i trynet at det er en unnskyldning. Jeg lurer på hva som trengs av beviser på at man har en hjernefeil som dysleksi faktisk er, av og til er jeg fristet til å be om mailen til de som mener folk bruker det som en unnskyldning så jeg kunne sendt papirer stemplet fra ppt tjenesten om det. Da først hadde vel pipen fått en annen lyd, men det burde vært unødvendig..

Anonymous poster hash: e5972...a8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hver eneste gang noen nevner dysleksi får man slengt i trynet at det er en unnskyldning. Jeg lurer på hva som trengs av beviser på at man har en hjernefeil som dysleksi faktisk er, av og til er jeg fristet til å be om mailen til de som mener folk bruker det som en unnskyldning så jeg kunne sendt papirer stemplet fra ppt tjenesten om det. Da først hadde vel pipen fått en annen lyd, men det burde vært unødvendig..

Anonymous poster hash: e5972...a8f

Skulle gjerne vist dem papirene mine der det står at jeg faktisk har dysleksi,men er for mye informasjon til å vise på nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vist dem papirene mine der det står at jeg faktisk har dysleksi,men er for mye informasjon til å vise på nett.

Jo det er det, absolutt men jeg synes det er så idiotisk og tåpelig at man virkelig ikke kan si her inne at man har dysleksi uten at det skal bli trukket i tvil og "jaja du bruker det bare som en unnskyldning". Men det sier jo i grunn mye om de.

Anonymous poster hash: e5972...a8f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Skulle gjerne vist dem papirene mine der det står at jeg faktisk har dysleksi,men er for mye informasjon til å vise på nett.

Jeg vet ikke hvorfor du viser til mine innlegg? Jeg har ikke rettet på deg med mindre du er Anonym som måtte ha en jobb som stimulerte/utfordret deg intellektuelt for ikke å kjede deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha... Barnet mitt retter meg på enkelte ord jeg sier....!

Så jeg tar igjen og retter på manglende dobbeltkonsonanter hun skriver. ;)



Anonymous poster hash: fd4af...75f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Hahaha... Barnet mitt retter meg på enkelte ord jeg sier....!

Så jeg tar igjen og retter på manglende dobbeltkonsonanter hun skriver. ;)

Anonymous poster hash: fd4af...75f

Ja, det er helt normalt. Jeg blir rettet på selv når jeg til stadighet skriver feil på mobilen min. Men så er ikke jeg personen som fremhever min egen fortreffelighet heller - jeg klarer å le av mine egne feil, heldigvis.

Det er forresten nytt for meg at man ikke skal rette på mennesker med dysleksi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor du viser til mine innlegg? Jeg har ikke rettet på deg med mindre du er Anonym som måtte ha en jobb som stimulerte/utfordret deg intellektuelt for ikke å kjede deg?

Tenkte kanskje du rettet til meg siden jeg nevnte at jeg hadde dysleksi. Jeg beklager missforståelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg retter aldri på folk her uten at innholdet i kommentaren deres ikke samsvarer med "idiotiske" skrivefeil eller totalt manglende skriveforståelse.

De få gangene jeg påpeker dette får jeg slengt i trynet at vedkommende har dysleksi. Jeg vet alltid at dysleksi-unnskyldningen kommer før den kommer - det har ikke slått feil.

Her er et eksempel som jeg påpekte i dag og fikk dysleksi-unnskyldningen:

men kjære! hvis du ikke skjønnte hva vedkommende mente så er det din feil, hvis du hang deg opp i skrivefeilene så er det fremdeles din feil. Er så lei av dere som skal ødeegge engod debatt med ingen annen unskyldning enn at kommentaren var dårlig formulert....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt normalt. Jeg blir rettet på selv når jeg til stadighet skriver feil på mobilen min. Men så er ikke jeg personen som fremhever min egen fortreffelighet heller - jeg klarer å le av mine egne feil, heldigvis.

Det er forresten nytt for meg at man ikke skal rette på mennesker med dysleksi.

Jeg er nordisk, men ikke med norsk som hovedmål så derfor sliter jeg innimellom med kj-, skj- lydene. Og den lille bølla på 8 år mener at hun skal frelse meg. :fnise: Vi har snakket om det og ferdig med det.

Det er forresten aldri godt å vite hvem som er dyslektikker og hvem som ikke er det lengre disse dager. Veldig få mennesker som skriver korrekt.

Anonymous poster hash: fd4af...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt normalt. Jeg blir rettet på selv når jeg til stadighet skriver feil på mobilen min. Men så er ikke jeg personen som fremhever min egen fortreffelighet heller - jeg klarer å le av mine egne feil, heldigvis.

Det er forresten nytt for meg at man ikke skal rette på mennesker med dysleksi.

du må gjerne føle at du må rette på oss, men det hjelper IKKE. det er litt som å si til en person med cøliaki at man syntes det er teit, og du budre lære noe av at jeg påpeker det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt normalt. Jeg blir rettet på selv når jeg til stadighet skriver feil på mobilen min. Men så er ikke jeg personen som fremhever min egen fortreffelighet heller - jeg klarer å le av mine egne feil, heldigvis.

Det er forresten nytt for meg at man ikke skal rette på mennesker med dysleksi.

Ville du godt bort til en som satt i rulestol og sagt "reis deg nå da"?

Det er ikke noe nytt at man ikke gjør eller sier det, det ville blitt oppfattet som frekt. For all del det kan hende personen later som bare for moro skyld, eller det kan hende personen er lam, men ingen ville sagt det, hvorfor er det mer trolig at personer med dysleksi lærer noe som helst av at du retter på h*n? Å bli rettet på har vi blitt gjort fra vi gjekk i 1 klasse men kvitt feilene blir vi ikke så jeg ser ikke nytteverdien i det.

Anonymous poster hash: e5972...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Poenget med hele dette innlegget var et forsøk på å få slutt på teite og irrelevante kommentarer som ikke har noe med saken og gjøre. Og la heller saken være i hovedpunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

du må gjerne føle at du må rette på oss, men det hjelper IKKE. det er litt som å si til en person med cøliaki at man syntes det er teit, og du budre lære noe av at jeg påpeker det...

Men kjære vene. Jeg føler ikke at jeg må rette på alle som skriver feil. Hvis du gidder ta deg bryet med å lese hva jeg skriver så ser du at jeg neste aldri kommenterer skrivefeil. Men når det påstås at man ikke bør få barn uten å ha høyere utdanning først .. så er selve innlegget så dårlig skrevet at vedkommende neppe har noen høyere utdannelse selv. Eller når man er helt avhengig av å bli stimulert intelektuelt på jobben for å ikke kjede seg i hjel.

Dersom dere mener at dette er sjikane så får dere rapportere meg til moderatorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Ville du godt bort til en som satt i rulestol og sagt "reis deg nå da"?

Det er ikke noe nytt at man ikke gjør eller sier det, det ville blitt oppfattet som frekt. For all del det kan hende personen later som bare for moro skyld, eller det kan hende personen er lam, men ingen ville sagt det, hvorfor er det mer trolig at personer med dysleksi lærer noe som helst av at du retter på h*n? Å bli rettet på har vi blitt gjort fra vi gjekk i 1 klasse men kvitt feilene blir vi ikke så jeg ser ikke nytteverdien i det.

Anonymous poster hash: e5972...a8f

Du får rapportere ting du mener er overtramp. Har ingen problemer med det, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får rapportere ting du mener er overtramp. Har ingen problemer med det, jeg.

Jo men nå diskuterer vi i denne tråden om folk som retter på andres skrivefeil og hvordan det oppfattes når brukere som gjør dette sier " å du også har dysleksi ja, hmm bare en tåpelig unnskyldning". Jeg skjønner ikke hvorfor du følte for å blande inne unnskyldninger her og vi diskuterer hvordan det oppfattes av dere. Du ser jo at det å være så frekk som å si til en rullestolbruker at de bare bruker rullestolen som en unnskyldning til å ikke gå er frekt, og da er det også greit å si til deg som tydelig mener at noen bruker dysleksi som unnskyldninger at det ikke er greit å slenge ut av seg i tide og utide. Det er frekt! Å raportere slike frekke unødvendige avsporinger har jeg ikke noe problem med i en tråd, men det er like greit å si det til dere som skriver slikt i denne tråden.

Anonymous poster hash: e5972...a8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...