Gå til innhold

Når fortalte DU dine foreldre om graviditeten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, og er overlykkelig over dette :rodmer: Er 4 + 2 uker på vei. Jeg og min mann synes det er vanskelig å holde på nyheten, men vil ikke fortelle det for tidlig heller. Når fortalte dere deres foreldre om graviditeten? Og når fortalte dere det til venner og kollegaer?



Anonymous poster hash: 34998...d9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldre fikk vite med en gang pga at det er prøverør og de spurte gjennom hele prosessen. Resten kan vente til uke 12, kanskje 18-20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr 3. 10+4 i dag. Har ikke fortalt det til noen enda. Skal på ultralyd til uken og så får en se hva utfallet der blir før det blir fortalt, er alt ok så blir det nok fortalt i uke 12, evt senere.. Foreldre, søsken og jobb blir nok de første til vite, så får ande vite det sånn ettersom det passer seg.

Veldig spent på folks reaksjoner denne gang, så derfor jeg ikke stresser med å fortelle det.

I første graviditet fortalte vi det til familien i uke 8(og ufrivillig til noen andre fordi svigermor ikke klarte å holde tett) Jobb fikk vite det i uke 12, og resten fikk vite det etter ordinær ultralyd.

I andre graviditet ventet vi til uke 12 før vi fortalte det til noen, bortsett fra min mor som fikk vite det i uke 8. Sa ikke til flere før etter ordinær ultralyd.



Anonymous poster hash: b3fbd...3e5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr 3. 10+4 i dag. Har ikke fortalt det til noen enda. Skal på ultralyd til uken og så får en se hva utfallet der blir før det blir fortalt, er alt ok så blir det nok fortalt i uke 12, evt senere.. Foreldre, søsken og jobb blir nok de første til vite, så får ande vite det sånn ettersom det passer seg.

Veldig spent på folks reaksjoner denne gang, så derfor jeg ikke stresser med å fortelle det.

I første graviditet fortalte vi det til familien i uke 8(og ufrivillig til noen andre fordi svigermor ikke klarte å holde tett) Jobb fikk vite det i uke 12, og resten fikk vite det etter ordinær ultralyd.

I andre graviditet ventet vi til uke 12 før vi fortalte det til noen, bortsett fra min mor som fikk vite det i uke 8. Sa ikke til flere før etter ordinær ultralyd.

Anonymous poster hash: b3fbd...3e5

Får liksom inntrykk av at de fleste forteller det til foreldre lenge før uke 12, men det er jo så forskjellig hva folk gjør. Har mest lyst å fortelle det med en gang, men er redd det er for tidlig. Greit å høre hva andre gjør :)

Ts.

Anonymous poster hash: 34998...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortalte det til mamma noen timer etter at sjokket hadde lagt seg hos meg. Pappa fikk vite det rett etterpå :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til mamma noen timer etter at sjokket hadde lagt seg hos meg. Pappa fikk vite det rett etterpå :)

Men var det da en planlagt graviditet, eller kom det som du skriver som et sjokk?

Ts.

Anonymous poster hash: 34998...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fortalte hverken jeg eller samboer nyheten til noen, ikke foreldrene våre engang før vi hadde vært på oul. I uke 18. Så fort den var gjort dro vi sammen til foreldren våre og delte nyheten til dem sammen :)

Anonymous poster hash: f1621...cb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var det da en planlagt graviditet, eller kom det som du skriver som et sjokk?

Ts.

Anonymous poster hash: 34998...d9b

Sjokk for hele gjengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr 3. 10+4 i dag. Har ikke fortalt det til noen enda. Skal på ultralyd til uken og så får en se hva utfallet der blir før det blir fortalt, er alt ok så blir det nok fortalt i uke 12, evt senere.. Foreldre, søsken og jobb blir nok de første til vite, så får ande vite det sånn ettersom det passer seg.

Veldig spent på folks reaksjoner denne gang, så derfor jeg ikke stresser med å fortelle det.

I første graviditet fortalte vi det til familien i uke 8(og ufrivillig til noen andre fordi svigermor ikke klarte å holde tett) Jobb fikk vite det i uke 12, og resten fikk vite det etter ordinær ultralyd.

I andre graviditet ventet vi til uke 12 før vi fortalte det til noen, bortsett fra min mor som fikk vite det i uke 8. Sa ikke til flere før etter ordinær ultralyd.

Anonymous poster hash: b3fbd...3e5

Gratulerer så mye :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma fikk vite det dagen etter vi selv fant det ut. Svigers fikk vel vite det uka etterpå. Grunnen til dette var at vi ville si det til dem personlig, og at det var mamma vi skulle besøke først. Hadde vi planlagt besøk til svigers først ville de fått vite det først (siden mange ofte reagerer på at "mormor" får vite alt først.

Vi fortalte det så tidlig fordi vi ønsket å dele det med våre nærmeste, og om det nå skulle gå galt ville vi ønsket deres støtte uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uke 9. Hadde egentlig lyst til å vente til uke 12, slik at de kunne få fortelle det videre. Men vi bor i en annen by, og vi fortalte det første gangen vi reiste hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til både mine og mannens foreldre i uke 8. Ville egentlig vente lenger, men det passet så godt inn i jula og vi besøkte mine foreldre. Ville fortelle ansikt til ansikt, og ser ikke mine foreldre så ofte pga vi bor på ulike steder i landet.

Edit: siden noen nevnte noe om det lenger opp her; mannens foreldre fikk vite det før mine foreldre (men bare noen dager da..)

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ca 9 timer unna foreldrene mine, og vi sees bare hvert halvår - så jeg leker litt med tanken på når jeg blir gravid, å rett og slett vente med å fortelle noen om det så lenge som mulig. Så kan jeg overraske dem på døra med en diger kul på magen :D :gravid:

Men da hadde de vel kanskje blitt litt skuffa og tror jeg :P "du blir bestemor om 2 mnd! gratulerer!"... :sjokkert:

Nei, vil vel si det i uke 12 tenker jeg ;) Men tenk så moro å dukke opp høygravid plutselig da :Nikke::babysmokk:

Noen som har gjort det før? Altså sagt det så sent som mulig? Hva ble reaksjonen i såfall??



Anonymous poster hash: 37ce4...007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til familien (som hadde gjettet det en stund...) i uke 14. Da hadde vi vært på UL, og ting så bra ut :) jeg synes det var litt spennende å se hvor lenge jeg kunne skjule det, pluss at jeg var redd for at noe skulle gå galt, det var eg.hovedårsaken. Resten fikk vite i uke 15 :)

Anonymous poster hash: e6d1f...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...