Gå til innhold

Ta deler av permisjonen i utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med det? Hvor og hvor mye? Ville du gjort det igjen?

Vi vurderer å ta 3 mnd felles permisjon i Frankrike... Jeg tar altså 3 mnd. ubetalt permisjon som overlapper hans pappaperm. Vi må selvfølgelig se det litt an da dette er vårt første barn og vi jo er litt usikkre på alt. Men Frankrike har godt nok helsevesen hvis det skulle være noe ,sant?



Anonymous poster hash: 8af5b...c3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helsevesenet er godt. Men man må være sikker på rettigheter og muligheter. Reiseforsikringer har blant annet klausuler om hvor lenge man kan være borte om gangen. Og om de i det hele tatt dekker babyen. Da jeg bodde i USA måtte jeg være innom Norge minst hver 60ende dag, men slike regler kan viarere mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsevesenet er godt. Men man må være sikker på rettigheter og muligheter. Reiseforsikringer har blant annet klausuler om hvor lenge man kan være borte om gangen. Og om de i det hele tatt dekker babyen. Da jeg bodde i USA måtte jeg være innom Norge minst hver 60ende dag, men slike regler kan viarere mye.

Takk for tips, skal skjekke dette...

Anonymous poster hash: 8af5b...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde planer om det. Vi fikk dessverre en baby som aldri sov. Er positiv til det hvis en har en "enkel" baby.

Ja det er jo et stort forbehold om at alt går bra... Vi skal selvsagt se det an, bestemmer oss ikke på forhånd...

Anonymous poster hash: 8af5b...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres hyggelig ut, men far går jo glipp av muligheten til å ha ansvaret for babyen alene, i hverdagen. I vår omgangskrets kaller vi det pappaperm light ;)

Ikke sikkert det har noen betydning for dere, men jeg ville i alle fall tatt det med i vurderingen.

Anonymous poster hash: d926f...e8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjort det med baby nr 2 som er en sovebaby, med baby nr 1 som sov lite og skrek mye hadde det ikke vært noe poeng.

Prinsipielt hadde jeg uansett ikke gjort det fordi jeg syns at det er viktig at far og barn har tid sammen alene uten mors innblanding. Det var først da det var pappaperm at min måtte sette seg inn i ALT og virkelig ta ansvar. Fint for hele familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Vi har planer om å dra 5 uker til USA, da kommer mannen til og ta 5 av sine uker i perm da. Tror dette er en veldig fin mulighet for oss til og kose oss sammen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gjøre det, men det går ikke av "fars uker". Jeg er først hjemme med henne i 7,5 mnd, så tar vi 1,5 mnd sammen i USA. Når vi kommer hjem begynner jeg i jobb mens han er hjemme med henne i 3,5 mnd til barnehagen begynner. Barnet er foreløpig bare 7 uker, men vi tror dette blir veldig bra.

Anonymous poster hash: e78bc...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...