Gå til innhold

Høygravid- HØY hvilepuls- farlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 35 uker i dag. Vi satt nettopp i sofaen, mannen og jeg, og han lå med hodet inntil brystet mitt, da han utbrøt at jeg hadde kjempehøy puls. En rask telling, og han fant ut at hvilepulsen min ligger på 120. Han ble skikkelig stressa og mener at dette er langt over normalen. Selv har jeg ikke tenkt på det. Jeg har jo kjent på at jeg begynner å bli skikkelig sliten de siste dagene, og at jeg ikke orker så mye aktivitet om gangen før jeg må legge meg ned. Har også vært litt svimmel i det siste hvis jeg kjører meg litt for hardt på jobb.

Føler at baby ligger oppå alle mine indre organer og presser seg oppover. Men kan dette være farlig for baby? Siste svangerskapskontroll var for noen dager siden, og da var både blodtrykk og urinprøve fin....

Anonymous poster hash: 96447...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

120 er neppe normalt. Hvilepulsen til gravide øker med 10-20 slag pr minutt.

Synes at du skulle ta kontakt med legen din og undersøke nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veldig høy hvilepuls, har hatt siden uke 20 ca, men gynekologen sa at noen kvinner får dette...



Anonymous poster hash: 633b8...88a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt når du er gravid. Hadde skjelden under 110 i hvilehuls og hadde ofte hjerteklapp. Det er ikke unormalt og ikke farlig. Husk at hjerte ditt må jobbe mye mer med økt blodmengde på slutten av svangerslapet. Legen din sjekker pulsen når han måler blodtrykk.

Anonymous poster hash: 17510...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med fastlegen din. Er normalt at hvilepulsen stiger med 10-15 slag i minuttet som gravid (hentet fra helsedirektoratet) men 120 er litt i overkant om det ikke er avklart med legen at det er ok i ditt tilfelle. Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...