Gå til innhold

Slutte å amme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baby er ca 5 mnd. Og jeg vurderer å slutte å amme.

Jeg har vært i dårlig form siden fødsel. Har vært hos legen, og ingenting galt er funnet på noen av prøvene, heller ikke på ekg.

Nå lurer jeg på om det er ammingen som tapper meg. Jeg har lyst til å fortsette ammingen, men dersom formen hadde blitt bedre må ammingen vike. Noen dom vet om ammingen kan være årsak?

Anonymous poster hash: 519a6...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke skjønne at det skulle være ammingen. Har du et sunt kosthold ellers? Vitaminmangler? Legger babyen på seg som den skal? Jeg hadde nok ikke kuttet ut ammingen.



Anonymous poster hash: f3b66...03f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med lege evt helsesøster. Hvis de mener at amming er en viktig faktor her så er det absolutt innafor å slutte. 5 mnder med morsmelk er gull.

Når det er sagt så føler jeg meg ikke tipp topp etter å vært høygravid og hatt en liten baby i et halvt år. Jeg er trøtt, vondt i ryggen/nakken, utrent og har seriøst tilfelle av ammehjerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har ikke sagt noe om ammingen, men som sagt han har tatt de prøvene som er å ta. Og ingenting galt på disse. Er henvist videre, men det kan ta en stund før jeg får time.

Barnet legger godt på seg, og er stor. Varierer mellom å spise hver time til hver tredje time. Samt to til tre ganger på natt (mellom 20.00 til 07.00).

Jeg spiser så mye som jeg klarer å få i meg, prøver på 5 måltider om dagen. Med grovbrød, frukt og grønnsaker.

Har egentlig ikke et ønske om å slutte å amme. Men formen min er så dårlig at jeg ikke klarer annet enn å gi barnet det aller viktigste, mat, stell og litt kos. Mannen tar barnet når han er hjemme. Jeg ligger utallige timer på sofaen i løpet av dagen. I tillegg til at jeg legger meg rundt 22.00 og sover til 07.00. Da har jeg i tillegg hatt rundt en time i senga med baby ved leggetid, hvor jeg ofte sover eller halvsover.

Anonymous poster hash: 519a6...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer ikke og har hatt det på samme måte i 8 mnd.

Har du fått sjekket stoffskiftet?

Anonymous poster hash: 69894...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer ikke og har hatt det på samme måte i 8 mnd.

Har du fått sjekket stoffskiftet?

Anonymous poster hash: 69894...da4

Ja, det er sjekket. Det er ikke noe feil med det.

Anonymous poster hash: 519a6...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det virker som du ammer ofte. Hver time når man baby er så stor er mye! Har dere innført fast føde? Det kan vel gjøres. Evt kan du jo prøve å bytte ut noen måltider med mme, men fortsatt amme 3-4 ganger i døgnet. Er det en løsning?

Anonymous poster hash: 6ca2c...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker som du ammer ofte. Hver time når man baby er så stor er mye! Har dere innført fast føde? Det kan vel gjøres. Evt kan du jo prøve å bytte ut noen måltider med mme, men fortsatt amme 3-4 ganger i døgnet. Er det en løsning?

Anonymous poster hash: 6ca2c...cab

Jo, jeg ammer nok ofte. Men barnet er stort og krever mye mat. Begynte på str 74 da hin passerte 4,5 mnd. Så behovet for mye mat er nok absolutt tilstede.

Har smått forsøkt med et grøtmåltid pr dag. Men med fortsatt like mye amming :-S

Vil det være vanskeligere å få hin til å ta puppen dersom vi begynner med mme? Tror jeg må forsøke å bytte ut noen måltid med mme.

Anonymous poster hash: 519a6...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag fulgt med på hvor mange måltider barnet har hatt...

10 måltider hvor hin har ammet mye, pluss et stort grøtmåltid. Før døgnet er omme vil det ennå være 2 eller 3 måltider.

Og idag har vært en av de dagene hin ikke har spist så mye som hin av og til pleier.

Har bestemt oss for å prøve å erstatte noen av måltidene med mme, så får jeg se om formen blir bedre.

Kan foresten legge til at jeg nå har en ganske mye lavere vekt enn før jeg ble gravid.

Anonymous poster hash: 519a6...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis baby er 5 mnd kan du også starte med to måltider i tillegg til amming. Trenger ikke å være grøt, men frukt eller grønsaksmos. Husk at litt morsmelk er mye bedre enn ingenting :)

Anonymous poster hash: 6ca2c...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...