Gå til innhold

3 uker på vei - vet jeg er gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 3 uker på vei i morgen, men vet allerede at jeg er gravid. Ble skikkelig kvalm etter stikkingene (festestikk?), blir sikkert kvalm igjen i kveld. Har også murret på en helt annet måte, som om det strømmer mer blod der, samt kortpustet og må svelge jevnlig pga kvalmhet.

Har allerede vært gravid en gang, og da spydde jeg fra litt før uke 3. Fant derimot ikke ut av det før uke 5 siden jeg ikke kjente til symptomene i det hele tatt, trodde jeg hadde fått infeksjon i spiserøret eller magesekken og hadde allerede slitt med det i et par uker før jeg dro til legen, tok faktisk graviditetstest 5 dager før ventet mens. Den viste negativt svar, og derfor utelukket at jeg var gravid fullstendig.

Noen andre her som har merket ekstremt tidlig at de er gravide? Jeg ble innlagt for hyperemesis i tillegg i forrige graviditet.



Anonymous poster hash: fe192...fc3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gangen kjente jeg ingenting før positiv test, men andre gangen kjente jeg det da jeg var tre uker på vei (litt før det, til og med). Fikk ømme pupper og bare visste at jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste også at jeg var gravid andre gang, før jeg fikk positiv test. Testet tidlig og fikk negativ test, likevel var jeg sikker. Kjente igjen symptomene fra forrige gang.

Anonymous poster hash: 73a96...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste at jeg var gravid før jeg tok test. Kjente det var noe annet enn mensen smerter. Man føler det på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste det også fra ca uke 3. Fikk negative tester i nesten en uke etterpå før de begynte å vise positiv. Kjente igjen følelsen fra de to forrige graviditetene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg var det nermere 4 uker da, men fikk ikke positiv test før rett før IKM. Hadde en del murringer, tunge bryster og så var jeg uggen. Begynnte å bli skikkelig kvalm sent i uke 4/tidlig i uke 5, har også hyperemesis og har vert innlagt.. Virker som det kan være slik at vi som begynner tidlig med kvalmen også blir veldig dårlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...