Gå til innhold

Trenger ærlige svar fra kvinner.


Gjest Iben

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HEHE, det var sånn det føltes iallefall.

Aha da forstår jeg :fnise: Jeg følte det mest som om noen stakk en brennende fakkel oppi der, enda godt at verdens fineste premie venter på den andre siden :danse:

Anonymous poster hash: b1eb9...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha da forstår jeg :fnise: Jeg følte det mest som om noen stakk en brennende fakkel oppi der, enda godt at verdens fineste premie venter på den andre siden :danse:

Anonymous poster hash: b1eb9...d3d

Ja, ikke sant. Og all smerte fort glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Og all smerte fort glemt.

Nææh jeg glemmer nok aldri min første fødsel, jeg ble nok rett og slett en litt annen person etter den forferdelige opplevelsen. Men fødsel nr 2 var veldig fin, da fikk jeg heldigvis epidural før panikken grep meg :)

Anonymous poster hash: b1eb9...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder selve fødslene lurer jeg også på om folk flest overdriver en smule.

Anonymous poster hash: 0be46...14f

Jeg har ikke født, men jeg vet med sikkerhet at alle fødsler er ulike og alle opplever smerte på forskjellige vis. Jeg tror de færreste overdriver fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg hadde lite ukomfort og smerter som gravid, så klaget ikke. Andre kommenterte om bekkenet var vondt, men det var bare stivt de første meterne når jeg la ivei.

Fødsel har jeg vel aldri sagt var grisevondt, synes det var veldig overkommelig.

Fikk en del tyn for at jeg slappet av og sov mye i første trimester, etter jobb. Jeg kunne vel ha stått på mer og sovet mindre, men martyr ligger ikke helt for meg. Syntes det burde være akseptabelt å hvile når man er gravid og føler behovet.

Men jeg vil likevel ha litt kred for at jeg har båret frem og født to barn. Mannen var syk for en stund siden, og måtte ha veneflon i hånden. Åååh det var ikke måte på klaging over hvor vondt og ubehagelig det var...jeg hadde veneflon IMENS jeg fødte et barn. Og etter fødsel drev de små nevene å røsket tak i den.. klarte ikke gi sympati.

Endret av ViljaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner, helt ærlig, overdriver dere smertene og ukomfortabelheten knyttet til graviditet og fødsel for å score litt gratis godvilje? Bare litt?

Nei, absolutt ikke. Men at forskjellige damer får forskjellige opplevelser av smerter og plager, det er jo ikke rart. Så noe er kanskje helt overlevbart for ei mens andre synes det er forjævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrene er verre en å fødeAnonymous poster hash: 75098...c0e

Migrene er vondt ja. Og det er ikke hodepinen som er verst. Hadde en periode der jeg hadde minst tre dager i uken med dette.

Til trådstarter kan jeg jo også fortelle en liten historie om min migrene kontra mannens: vi var på ferie og mannen fikk sitt første og eneste migreneanfall ever. Vet dere hva han presterte å si? At dette måtte være mye vondere enn mine migreneanfall fordi han kunne ikke forstå hvordan noen kunne holde ut dagevis i strekk med så vondt! Takk for den, liksom.

Anonymous poster hash: bf6d3...4e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdrev ikke. Skulle vel mye heller ha skrytt av hvordan jeg tok smertene på strak arm. I stedet fikk jeg sjokk av hvor vondt man kunne ha uten å besvime, og jeg har hele tiden fått høre hvor godt jeg takler smerter. Nå fikk jeg stormrier og ingen anledning til å hente meg inn igjen så det har kanskje en del av skylda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdrev ikke. Var lite klaging under forrige graviditet, men smertene og intensiteten under fødselen gav meg totalt sjokk i ettertid.

Gjør det likevel mer enn gjerne igjen for å få en til vakker bylt opp på brystet. Og det er vel det som skiller fødselssmerter fra f.eks akutte smerter man ikke vet hva kommer av. Men så finnes det jo de som aldri ønsker å gjennomgå en fødsel igjen, men de har vel da hatt en heftigere fødsel enn meg, selv om min heller ikke akkurat gikk etter boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødsel var ikke vondt. Å kaste opp 20 ganger + daglig fra uke 6 til uke 37 var et lite helvete. Utrolig slitsomt å aldri vite når det kommer, og alltid ha med seg en plastpose til å kaste opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope. Underkommuniserte isteden. Ville vel fremstå som en som taklet alt. Nå hadde jeg riktignok bare moderate plager i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en 4 kilos baby presses ut av musa er det selvsagt ikke vondt. Lå og tenkte på hva jeg skulle lage til middag jeg. Plutselig var kiden ute og alle var glade. Merket ikke noe. Musa mi er til vanlig like svært som et tjern uansett. Graviditeten gikk som en lek. Var kvalm og oppblåst, feis som en ku og det rant sjokolade ut av rumpa mi i tide og utide. Men det er da ingen sak? Ingen sak med ømme pupper heller. Jeg skal fortelle deg hva som ikke er godt, sex. Nei, sex er vondt det. Er ikke godt å få flis i fingern heller. Men det vet jo alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner, helt ærlig, overdriver dere smertene og ukomfortabelheten knyttet til graviditet og fødsel for å score litt gratis godvilje? Bare litt?

Hei igjen, Iben!

Å føde var for meg så smertefullt at jeg allerede gruer meg til neste gang, som er om noen måneder. Å ligge i senga og spy dag ut og dag inn i ukevis er så stusselig at jeg har bestemt meg for ikke å få flere barn etter det som snart kommer.

Dette handler lite om at jeg søker godvilje og trøst hos andre. Faktisk er dette noe jeg aldri snakker om med mindre noen spør. Slik du gjorde nå.

Anonymous poster hash: bb4e1...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg overdrev iallefall ikke. Det er helt jævlig å være kvalm og spy i 5 måneder. Den type sliten jeg var når jeg var gravid, er noe helt annet enn å være normalt sliten. En aktiv dag, betød 1-2 dager med "lading", der jeg ikke klarte å gjøre noe særlig. Følte meg heller aldri uthvilt.

Anonymous poster hash: ceecd...0e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med andre, men jeg fikk totalruptur. Revnet bakover (mellomkjøtt og lukkemuskel revnet) og fremover (urinveisåpningen og klitoris revnet). Måtte sys i ca 2 timer under full narkose. Var litt vondt, ja.

Anonymous poster hash: 82c8f...812

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med andre, men jeg fikk totalruptur. Revnet bakover (mellomkjøtt og lukkemuskel revnet) og fremover (urinveisåpningen og klitoris revnet). Måtte sys i ca 2 timer under full narkose. Var litt vondt, ja.

Anonymous poster hash: 82c8f...812

Og nå kommer Iben, "sikker på at du ikke bare revna for å få litt godvilje? Det gjorde vel ikke vondt på ordentlig?"

Anonymous poster hash: 1ed04...665

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...