Gå til innhold

Trenger ærlige svar fra kvinner.


Gjest Iben

Anbefalte innlegg

Jeg har heller ikke født enda, men er forberedt på at det skal bli vondt. Leste en gang at en forsker ellerno mente smerten kunne sammenlignes med å brekke alle bein i kroppen samtidig. Høres godt ut, ikke sant? Dere menn hadde jo tatt det på strak arm?

Det jeg vet derimot er at det er utrolig slitsomt å gå gravid. Hadde menn prøvd å gått gravid noen uker skal jeg love dere at dere hadde fått ny respekt for dama deres. Jeg var så "heldig" at jeg bare kasta opp 6-7 ganger om dagen. Fra uke 4-18 holdt jeg på, hver dag. Jeg gikk ned 10kg de første månedene, og det er faktisk utmattende å gå ned på den måten, selv om du TS sikkert syns det høres kjempeartig ut! Vet du hvor sliten man blir av å kasta opp alt man får i seg? Når den verste kvalmen ga seg hadde jeg en fin måned. Så kom bekkenløsningen. Jeg syns det kjennes ut som noe er knekt inni der. Jeg klarer knapt å gå, må ha hjelp opp av senga og har det faktisk pyton. I jula knakk jeg ankelen, og jeg trodde det gjorde vondt, men i forhold til dette var det bare "piece-of-cake"! Som høygravid har jeg fått masse fine ekstra plager. Nå kaster jeg opp igjen et par ganger om dagen, gulper opp maten etter hvert måltid, har kynnere og nedpress hele tia og er helt utslitt. Sovet sammenhengende har jeg ikke gjort på månedsvis.

Men for all del, du må bare gå rundt å tro at vi koser oss og at alt er herlig ved å være gravid. Hvis vi sier vi har vondt er det nok bare for at du skal syns litt synd på oss. For alle vet jo at bare er deilig å kaste opp hele dagen og å gå rundt med "knekt" rygg.

Fy faen for en tosk du er TS...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt ikke, når trådens tema er om dere overdriver eller ei.

Synes du skal se på denne under som inlovewith la ut.

Prøv selv!

Anonymous poster hash: 7db97...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært så syke, kvalme og kastet opp så mye; det høres jo ut som hyperemesis gravidarum. Det er en sykdom, ikke "vanlig" svangerskapskvalme, selvom det nok også er ganske så ubehagelig. Har lest noen personlige historier fra kvinner med denne sykdommen, og jeg blir bare så lei meg. Føler med alle gravide pga denne eller andre plager, inkludert de i denne tråden. Jeg er ikke gravid selv, men forsøker jeg å forestille meg å ha omgangsyke på en båt i full sjø, dagen derpå i 20 uker.. Ja, da blåser jeg i detaljer for å bevise om de overdriver eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler absolutt ikke at jeg overdriver smertene jeg har i graviditeten. Men så er situasjonen ganske heftig også. Har bekkenløsning som har utviklet seg såpass at jeg har havnet i rullestol. Det er synd at noen gravide ikke blir trodd når de forteller hvor vondt de har det. Jeg får plenty sympati akkurat av den grunn at det er så synlig hva som er problemet..

Fødsel klager jeg ikke på. Jeg har langvarige fødsler som heldigvis har endt på beste måte og uten de store konsekvensene (rifter/andre skader) men synes likevel at kvinner som har hatt vonde opplevelser eller fryktelig vondt må få mene akkurat det, uten å føle at de ikke blir trodd.



Anonymous poster hash: a234c...f3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har aldri vært gravid, men jeg har hatt giardia infeksjon - som varte i fire dager. Dette arter seg som ekstrem kvalme og svimmelhet. Selv når jeg lå flatt i sengen virket det som hele rommet rullet og jeg lå bøyd over bøtten ganske mange ganger i løpet av disse dagene. Jeg telte ikke, det hadde jeg ikke krefter til.

Jeg har observert flere gravide kolleger. En av dem var kvalm nesten hele svangerskapet og spydde mye. En annen hadde bekkenløsning og måtte gå med et belte som holdt bekkenet sammen og kunne kun gå svært sakte åpenbart med store smerter. Ingen av disse trenger å fortelle meg at svangerskapet deres var ubehagelig og vondt.

En tredje gravd jeg kjenner sa at smertene ved fødsel ikke kan sammenlignes med smerter som nyrestein, beinbrudd og lignende fordi smertene er naturlige ved fødsel.

En siste ting å huske på er at personer har svært forskjellig smerteterskel. Det som er greit for en, er uutholdelig for en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, må innrømme at jeg ikke er overbevist her. Tror fortsatt det er mange av dere som kanskje overdriver, ihvertfall smører litt tjukkere på, men orker ikke gå inn på alle de utallige, småsuspekte detaljene som har dukket opp i denne tråden etterhvert.

P.S. Den "labour pain" - simulatoren, som et par av dere har henvist meg til, er det ikke mye vitenskapelig hold i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, må innrømme at jeg ikke er overbevist her. Tror fortsatt det er mange av dere som kanskje overdriver, ihvertfall smører litt tjukkere på, men orker ikke gå inn på alle de utallige, småsuspekte detaljene som har dukket opp i denne tråden etterhvert.

P.S. Den "labour pain" - simulatoren, som et par av dere har henvist meg til, er det ikke mye vitenskapelig hold i.

Idiot, håper ikke du har en gravid kone...

Anonymous poster hash: 6e8c1...d2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Nei, må innrømme at jeg ikke er overbevist her. Tror fortsatt det er mange av dere som kanskje overdriver, ihvertfall smører litt tjukkere på, men orker ikke gå inn på alle de utallige, småsuspekte detaljene som har dukket opp i denne tråden etterhvert.

P.S. Den "labour pain" - simulatoren, som et par av dere har henvist meg til, er det ikke mye vitenskapelig hold i.

Hva man tåler av smerter og ubehag er vel høyst individuelt? Jeg takler ikke å være kvalm, så det å være kvalm store deler av dagen og kaste opp minst en gang per dag i flere uker i strekk var et helvete for meg hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo hva man legger i å overdrive, overdrive smerten mer enn vanlig eller overdrive som vanlig. Det er vel ingen grunn til å tro at kvinner er mindre sutrete når det kommer til graviditet enn andre ubehageligheter.

Edit:Det er en grunn til at kvinner presterer dårligere enn menn i alt utenom noen år på skolen.

Edit2: Det heter ta det som en mann og ikke vær en kjerring

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo hva man legger i å overdrive, overdrive smerten mer enn vanlig eller overdrive som vanlig. Det er vel ingen grunn til å tro at kvinner er mindre sutrete når det kommer til graviditet enn andre ubehageligheter.

Thank you! Endelig litt støtte her inne. Har vært i overkant mye pepper så langt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et fantastisk svangerskap, hadde litt vondt i ryggen den siste måneden, men ikke mer enn hva man kan forvente. :) Fødselen var heller ikke noe problem, 8 timer og revnet ikke, det er fantastisk det.

Bare sånn btw, jeg hørte en gang en som sa, "Ta det som en mann, hyl og skrik". ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo hva man legger i å overdrive, overdrive smerten mer enn vanlig eller overdrive som vanlig. Det er vel ingen grunn til å tro at kvinner er mindre sutrete når det kommer til graviditet enn andre ubehageligheter.

Edit:Det er en grunn til at kvinner presterer dårligere enn menn i alt utenom noen år på skolen.

Edit2: Det heter ta det som en mann og ikke vær en kjerring

Nåja, kvinner er mye flinkere til å overleve.

Anonymous poster hash: 02a67...786

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var kvalm med begge mine fra uke 8 til 20. Ettet det så var det egentlig greit frem til siste mnd. Da var jeg så Opphovnet at alt ble ubehagelig. Slet med søvn og på slutten pga magen var i veien.

Fødselen derimot for meg var brutalt.. Grøsser ved tanken fortsatt...

Anonymous poster hash: b5084...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Kvinner, helt ærlig, overdriver dere smertene og ukomfortabelheten knyttet til graviditet og fødsel for å score litt gratis godvilje? Bare litt?

Nei. :rolleyes::balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror det er veldig individuelt, har hatt tre svangerskap uten å være kvalm en dag, litt bekkenløsning men tok jeg det med ro og ikke var for mye i aktivitet gikk det greit, tre fødsler uten noen form for smertestillende. Men det er klart du kjenner jo at du presser ut et barn med hodeomkrets ca 35cm .

Smerteterskelen er forskjellig hos alle, støtt dama di du og ikke tenk for mye på om hun overdriver eller ikke.

Endret av Finestthereis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde to svangerskap som forløp helt greit. Det jævligste for meg var å gå opp 12 kilo, følte meg diger og feit og hatet den enorme magen. Når man er vant til en slank og trent kropp så føltes det frustrerende, og all huden man får til overs etterpå er noe møkk. Men jeg er ganske opptatt av utseendet da. Var veldig slapp og energiløs det siste trimesteret i begge svangerskapet, ungen suger vekk energien så det holder. Jeg klarte langt mer med nyfødt og 2-åring på slep enn jeg gjorde alene som høygravid og det sier jo sitt. Ellers var det verste halsbrannen, ryggsmertene og vannet som kom på slutten, følte meg som en 80 år gammal feit gubbe. Men det skal ikke være problemfritt å skape et menneske, og jeg er takknemlig over å få bære frem små mirakler. Men hadde veldig, veldig gjerne overlatt mitt neste svangerskap og fødsel til gubben :fnise: Fødsel nr 1 var forresten et grusomt torturhelvete, fødsel nr 2 gikk veldig fint, lenge leve epidural :danse:



Anonymous poster hash: b1eb9...d3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig individuelt, har hatt tre svangerskap uten å være kvalm en dag, litt bekkenløsning men tok jeg det med ro og ikke var for mye i aktivitet gikk det greit, tre fødsler uten noen form for smertestillende. Men det er klart du kjenner jo at du presser ut et barn med hodeomkrets ca 50cm .

Smerteterskelen er forskjellig hos alle, støtt dama di du og ikke tenk for mye på om hun overdriver eller ikke.

Hodeomkrets 50 cm???????????

Anonymous poster hash: b1eb9...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...