Gå til innhold

hvor lenge hadde deres baby "startvansker" med magen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har ei snuppe på 2,5 uke som sliter litt med vondt i magen, særlig på kveldene. Det er ikke voldsomme greier, mye trykking og kaving og litt gråt. Vil tro det er helt normalt og ikke noe som er "galt" - men det er jo ikke noe gøy å se at hun har det sånn. Dere som har hatt babyer som har hatt det sånn - Hvor lenge varte det?

(jeg tipper det er veldig individuelt, men det er kjekt å høre ulike erfaringer)

Anonymous poster hash: 1e479...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 3.gangsgravid

Dette må du høre på i helsestasjonen. Nå er babyen din en nyfødt i forhold til den andre babyen på 7 mnd som jeg rådet til å bruke biola (les den andre tråden). Tror nok at din har en umoden mage, så hun kanskje sliter med litt luft?

Få henne til å rape og prøv å passe på hva du spiser, for det kan gå over til i morsmelka.

men det er nok ikke noe galt skal du se, ingen mor eller far liker å se en liten baby slite med sånt.

Endret av 3.gangsgravid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske så nøyaktig 3 mnd, som angitt som normalt på helsestasjonen.

Gikk helt over etter det.

Vi forsøkte manuellterapeut(virket ikke) og osteopat(virket litt), fenikkelte(virket ikke), byttet merke på mme(virket ganske mye - det kan også endring av matinntak ifht amming gjøre) og minifom i hver flaske(var uunværlig følte vi).

Vi rapte babyen jevnlig gjennom hele måltidet, og brukte mye tid på dette - det var og helt nødvendig.

Andre teknikker som kan få ut luft virket ikke, men hjelper endel andre(massasje/bading/sykkelbevegelser/kolikkgrepet osv).

Det var en lettelse når det gikk over, var ikke så lett å se på at han hadde ubehag og vondt. Men helsesøster hadde jo rett i at det ikke var så mye annet å gjøre enn hva vi allerede hadde prøvd.



Anonymous poster hash: fb758...6c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du høre på i helsestasjonen. Nå er babyen din en nyfødt i forhold til den andre babyen på 7 mnd som jeg rådet til å bruke biola (les den andre tråden). Tror nok at din har en umoden mage, så hun kanskje sliter med litt luft?

Få henne til å rape og prøv å passe på hva du spiser, for det kan gå over til i morsmelka.

men det er nok ikke noe galt skal du se, ingen mor eller far liker å se en liten baby slite med sånt.

Vet ikke hvilken tråd du har rådet noen til å gi biola til en 7 mnd gammel baby, men tenkte bare å nevne at barn under 3 år ikke bør få blant annet biola. De bakteriekulturene som er regulerende for oss, er ikke bra for mage/tarm til en baby. Endret av Semydfe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sluttet hun med trykking og kaving rundt 6 ukers alder. Virker veldig lite plaget med luft nå. Er nøye med rapen, utenom på natta. Da sovner hun fra, og virker ikke som det gjør noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken tråd du har rådet noen til å gi biola til en 7 mnd gammel baby, men tenkte bare å nevne at barn under 3 år ikke bør få blant annet biola. De bakteriekulturene som er regulerende for oss, er ikke bra for mage/tarm til en baby.

Beklager avsporingen ts. Har du kilde for at barn under tre år ikke skal ha biola? (Vet det gis på småbarnsavdelingen i barnehagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å svare på spørsmålet, her begynte akkurat det å bli bedre fra tre til fire ukers alder. Om det var fordi jeg samtidig kuttet ut melkeprodukter (av andre grunner), begynte med ammete, eller om det tilfeldigvis sammenfallt med utviklingen av barnets tarmer med mer er imidlertid umulig å si. Barnet ble i alle fall fra det tidspunkt gradvis bedre og bedre selv om det nok hadde noen magerelatetre plager til det var nærmere tre måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager avsporingen ts. Har du kilde for at barn under tre år ikke skal ha biola? (Vet det gis på småbarnsavdelingen i barnehagen)

Har lett etter kilden, men finner den dessverre ikke. Fant en artikkel fra mattilsynet som var stengt... Tror det var den, men kan ikke si 100%

Festet meg veldig ved det da jeg leste det første gang - nettop fordi jeg selv hadde latt min datter smake activia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken tråd du har rådet noen til å gi biola til en 7 mnd gammel baby, men tenkte bare å nevne at barn under 3 år ikke bør få blant annet biola. De bakteriekulturene som er regulerende for oss, er ikke bra for mage/tarm til en baby.

Til og med på sykehuset gir de syrnet melk til nyfødte ved behov. Så jo, det er bra for magene til babyer også. Dermed ikke sagt at alle skal gå rundt og gi babyer biola og det er noe man bør rådføre seg med helsepersonell for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3.gangsgravid

Til og med på sykehuset gir de syrnet melk til nyfødte ved behov. Så jo, det er bra for magene til babyer også. Dermed ikke sagt at alle skal gå rundt og gi babyer biola og det er noe man bør rådføre seg med helsepersonell for.

takk,

jeg spurte min lege. og det var hun som anbefalte det, selv syntes jeg var rart. Så jeg prøvde og det funket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager avsporingen ts. Har du kilde for at barn under tre år ikke skal ha biola? (Vet det gis på småbarnsavdelingen i barnehagen)

Her fant jeg kilden:

http://www.melk.no/sunn-oppvekst/barn-og-melk/hva-slags-melk-kan-barn-drikke/

Og ps! Syrnet melk er ok i små mengder, men ikke de med unike bakteriekulturer.

Hvis lege anbefaler noe annet så ville jeg først spurt om hvorfor pga disse rådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg kilden:

http://www.melk.no/sunn-oppvekst/barn-og-melk/hva-slags-melk-kan-barn-drikke/

Og ps! Syrnet melk er ok i små mengder, men ikke de med unike bakteriekulturer.

Hvis lege anbefaler noe annet så ville jeg først spurt om hvorfor pga disse rådene.

Det står jo ingenting om hvorfor. Står fordi det er et føre var prinsipp, men absolutt ingenting konkret. Føre var for HVA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står jo ingenting om hvorfor. Står fordi det er et føre var prinsipp, men absolutt ingenting konkret. Føre var for HVA?

Dette er fra opplysningskontoret for melk og en offentlig side så jeg velger å tro at det er en grunn.

Og selv om det ikke er listet opp her, så slår det meg ikke som veldig rart i og med at det er snakk om bakterier.

Jeg tror heller ikke det er livsfarlig for et yngre barn å få i seg, men når jeg heller kan gi andre syrnede melkeprodukter, så synes jeg det blir et naturlig valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3.gangsgravid

har ikke biola syrnet melk??

http://www.melk.no/meieribibliotek/meierileksikon/melk/syrnet-melk/syrnet-melk/

Jeg forstår at du er varsom og det er bra. Selv syntes jeg at det var rart at legen anbefalte det for jeg innbilte meg at den melken var kun for voksne. Jeg hadde nok ikke gitt til nyfødt barn, i hvert fall ikke før de har prøvd fast føde.

De nyfødte skal jo ha pupp som er det mest naturlige. Og for de som ikke gir pupp, mme...... Så tilbake til TS. Som jeg skrev tidligere, så råder jeg å ta kontakt med helsestasjonen på det.

Endret av 3.gangsgravid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fra opplysningskontoret for melk og en offentlig side så jeg velger å tro at det er en grunn.

Og selv om det ikke er listet opp her, så slår det meg ikke som veldig rart i og med at det er snakk om bakterier.

Jeg tror heller ikke det er livsfarlig for et yngre barn å få i seg, men når jeg heller kan gi andre syrnede melkeprodukter, så synes jeg det blir et naturlig valg.

Vet du, det er lenge siden jeg sluttet å ta ting for god fisk bare fordi noen sier det. Det er jo helt idiotisk å kalle seg en opplysningsside når man ikke opplyser, men holder folk i mørket og sier; IKKE GJØR DET FORDI VI SIER DET. Hallo, det går jo faktisk ikke an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til og med på sykehuset gir de syrnet melk til nyfødte ved behov. Så jo, det er bra for magene til babyer også. Dermed ikke sagt at alle skal gå rundt og gi babyer biola og det er noe man bør rådføre seg med helsepersonell for.

Uten at jeg skal si det sikkert så mener jeg å ha sett egne produkter for babyer/barn.

Anonymous poster hash: fb758...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke biola syrnet melk??

http://www.melk.no/meieribibliotek/meierileksikon/melk/syrnet-melk/syrnet-melk/

Jeg forstår at du er varsom og det er bra. Selv syntes jeg at det var rart at legen anbefalte det for jeg innbilte meg at den melken var kun for voksne. Jeg hadde nok ikke gitt til nyfødt barn, i hvert fall ikke før de har prøvd fast føde.

De nyfødte skal jo ha pupp som er det mest naturlige. Og for de som ikke gir pupp, mme...... Så tilbake til TS. Som jeg skrev tidligere, så råder jeg å ta kontakt med helsestasjonen på det.

Helsestasjonen kommer til å anbefale te eller minifom samt øvelser.

Ikke biola eller melkesyrebakterier.

Anonymous poster hash: fb758...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3.gangsgravid

Helsestasjonen kommer til å anbefale te eller minifom samt øvelser.

Ikke biola eller melkesyrebakterier.

Anonymous poster hash: fb758...6c4

hvor står det hva de skal anbefale? Og det er ikke det at jeg anbefaler nyfødt å ta melkesyretabletter.

Jeg råder å ta kontakt med helsestasjonen. Derifra så kan de anbefale hva de vil siden de vet bedre i forhold til nyfødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg skal si det sikkert så mener jeg å ha sett egne produkter for babyer/barn.

Anonymous poster hash: fb758...6c4

Joda, mye er sikkert for babyer og mye ikke. Poenget mitt er for det første at leger gir syrnet melk til babyer og for det andre at veiledninger bør følges med grunngiving. Jeg mener altså ikke at folk skal gi syrnet melk til småbarn over en lav sko eller uten å ha rådført seg med helsepersonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...