Gå til innhold

Hvor mange kilo forsvant rett etter fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tre dager etter fødsel hadde jeg bare gått ned 3 av 14 kg. Babyen alene veide 3,5kg, jeg mistet over en liter blod, og hadde null matlyst så jeg spiste ikke mye heller. Skikkelig skuffende å gå på vekta ja! Heldigvis forsvant litt mer de neste tre ukene, men etter det har jeg stått stille på 4-5kg i pluss.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk opp 17 kg, etter 1 uke var 10 kg vekk. Etter 6 uker var resten vekk, og enda 5 kg etter 3 mnd. Endte på -23 kg tilslutt (ver normalvektig fra før) og holder denne nye vekta enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg 9kg, 2 uker etter var jeg på minus 18.. Veldig fornøyd da jeg var ca 10kg overvektig i utgangspunktet. Gjorde ikke noe for det, men gikk opp igjen 5 av dem etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 9 kilo, 7 var borte etter fødsel. Nå tre uker senere har jeg mistet enda 6 kilo, og er altså minus 4 ift utgangspunktet. Gjør ikke noe for det, men amming og begrenset appetitt gjør vel sitt. Var riktignok 15-20 kilo overvektig i utgangspunktet, så passer meg fint.

Anonymous poster hash: fe0f1...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp ca 20 kg, da jeg kom hjem fra sykehuset var 16 kg borte. Nå etter 11 uker har jeg ca 1,5 kg igjen.

Anonymous poster hash: fb75f...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 7 og gikk ned 9 innen noen dager etter fødsel.

Anonymous poster hash: 16403...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La på meg 14 kilo, har ikke gått ned noe :( 4 mnd etter fødsel har jeg gått opp 3 til...

Anonymous poster hash: f26bb...b35

Hæ???

Det er ikke mulig?

Du la på deg 14 som gravid, og etter fødsel så gikk du ikke ned noe? Det er jo ikke fysisk mulig, da babyen forsvinner, samt mye annet.

Anonymous poster hash: 6bbb3...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke før termin hadde jeg lagt på meg 13 kilo. Gikk ikke mer på vekten etter det ( ville ikke!). Antar at det kom ytterligere 1,5 kilo på. Så si 14,5 kilo totalt da.

En uke etter fødsel var jeg på vekten og da hadde 9 kg forsvunnet.

Er nå 5 uker siden fødsel, og jeg har fortsatt 3 kilo igjen.

Har liten matlyst, og spiser lite. Kjenner jeg er fortvilet/deppa over at disse 3 kiloene fortsatt er der, selv om fornuften sier til meg at "hallo, det er bare 5 uker siden du fødte, ditt naut". Men disse kiloene stresser meg.....sikkert fordi jeg føler at kroppen ser "dvask" ut, og magen er myk og deigete, selv om den sikkert ikke er av de aller verste magene etter en fødsel. Jeg vil ha tilbake kroppen min nåååå.....er fælt å se seg selv i speilet, og jeg bruker mye tid og krefter på å tenke på dette:-(



Anonymous poster hash: 6bbb3...611
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet ca 10 kg ifm med fødsel. Hadde gått opp ca 5 kg så var 5 mindre enn før. De kom tilbake i ammeperioden, da jeg var sulten støtt! Jeg spiste mer enn babyen tydeligvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel gjerne slik at etter det første barnet forsvinner kiloene ganske fort, men etter nr.2 er det ikke like enkelt.



Anonymous poster hash: 92ec8...d72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 35 kilo. To uker etter fødselen var 30 av de borte, og de siste fem forsvant i løpet av et par måneder. Må sies at jeg hadde svangerskapsforgiftning, og nesten alle kiloene var vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ???

Det er ikke mulig?

Du la på deg 14 som gravid, og etter fødsel så gikk du ikke ned noe? Det er jo ikke fysisk mulig, da babyen forsvinner, samt mye annet.

Anonymous poster hash: 6bbb3...611

Vel, jeg veide meg ikke før 5 dager etter fødsel. Da hadde jeg ikke gått ned noe, det er jo mulig jeg har gått dem ned og lagt de på meg igjen på 5 dager...

Anonymous poster hash: f26bb...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk opp 12 kg, det meste var vann og baby. Etter en uke manglet det bare 3-4 kg, og nå har jeg gått ned mer enn det jeg veide da jeg var gravid. Tror det var mye grunnet amming, stress og lite søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg ca 10 kg, disse forsvant fort. Nå 4,5 mnd etter fødsel er jeg i minus. Begynner å bli en skygge av meg selv, så nå blir det snart mme på baby :-/

Anonymous poster hash: 119d1...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på 53,5 før graviditet, og sist jeg veide meg i graviditet var jeg 65, tror jeg. Begynte å gå veldig fort ned etter fødselen men så stoppet det litt. Er nå 55,4 og det er 5 uker etter fødsel. Litt mage er jo der, men det stresser meg ikke, synes egentlig kroppen min klarte seg bra. Og akkurat nå er jeg mer opptatt av vektoppgang til Mini enn min egen vektnedgang. :)

Anonymous poster hash: a6743...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La på meg 23 kg. Da jeg kom hjem fra sykehuset manglet jeg 4 kg fra startevekt.

Anonymous poster hash: 956dd...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel gjerne slik at etter det første barnet forsvinner kiloene ganske fort, men etter nr.2 er det ikke like enkelt.

Anonymous poster hash: 92ec8...d72

Ikke nødvendigvis. Jeg er på -5 kg 11 uker etter fødsel. Men går fremdeles ned og mangler 7 kg på pre 1 mann vekt.

Anonymous poster hash: ca094...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 25 kg :O gikk ned 10 kg første dagene. Gått ned 7 kg til. Fortsatt 8 kg igjen til startvekt nå 7 uker etter fødselen. Men har ikke kommet i gang med trening enda, så da blir det nok bedre!

Anonymous poster hash: b17af...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...