Gå til innhold

Hvor mange kilo forsvant rett etter fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange kilo ble borte rett etter du hadde født? Det blir vel fort litt med baby, fostervann og hele pakka :) og var det slik at kiloene bare "rant av" som man sier når du ammet?"

Anonymous poster hash: 47bb0...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg la på meg nesten 30kg under graviditeten. Tror det var omtrent ti som forsvant med en gang, nå (etter to mnd) har jeg gått ned ti kilo til uten å gjøre noe annet enn å amme og være i normal aktivitet. Så gjenstår det å se hvor lett det blir å bli kvitt de siste ti ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva som kommer til å skje med kroppen min jeg! Jeg har bare gått opp 2kg til nå, og fødselen nærmer seg. Har kasta opp mye, skulle gjerne gått opp mer altså. Hvis jeg mister 10kg rett etter fødsel blir det ikke mye igjen :P

Anonymous poster hash: 47bb0...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kilo ble borte rett etter du hadde født? Det blir vel fort litt med baby, fostervann og hele pakka :) og var det slik at kiloene bare "rant av" som man sier når du ammet?"

Anonymous poster hash: 47bb0...25e

Jeg gikk opp 20 kilo i svangerskapet, og gikk ned til 52 igjen 2 uker etter fødsel :) Kun ved amming.. og trillet turer hver dag da :)

Anonymous poster hash: f6edb...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde mistet 10 kg da jeg veide meg 4 dager etter fødsel. De neste to ukene forsvant enda 1 kg og nå 5 uker etter fødsel har jeg 2 kg igjen pg det trenger jeg nok til ammingen. Var normalvektig før svangerskapet.

Anonymous poster hash: bd316...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp rundt 11 kg. En uke etter fødsel hadde jeg mistet 6 av dem. Nå, 2 uker etter, er jeg 3 kg over startvekt.

Anonymous poster hash: e56ba...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kg rett etter fødsel.

Har lagt på meg hhv 15 og 18 kg totalt, og resten av kiloene forsvant i løpet av 2 mnd etter fødslene.



Anonymous poster hash: 2f01e...ce5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dager etter fødsel var 12kg borte, men da stoppet det opp en stund til jeg begynte å bevege meg mer og tenke litt over hva jeg spiste. La på meg 25kg, men nå 9,5 mnd etter har jeg gått ned 28 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kommer såklart an på livsstil. Mødre som sitter mye på kafé med boller og kaffe latte vil naturligvis ikke gå ned like lett i vekt som de som tar lange trilleturer og spiser sunt. Jeg gikk raskt ned i vekt selv, men har faktisk hørt om folk som gikk opp i vekt i permisjonstiden.

Anonymous poster hash: d7439...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann la jeg på meg tjue kg. Da jeg veide meg da jeg kom hjem fra sykehuset (etter fire dager) hadde jeg gått ned 17. Men mye av det jeg la på meg var vann, det skal sies.

Med andremann la jeg på meg tjuefem kilo. Jeg har fortsatt noen av dem igjen, to år etter. Men det er min egen feil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Lurer på hva som kommer til å skje med kroppen min jeg! Jeg har bare gått opp 2kg til nå, og fødselen nærmer seg. Har kasta opp mye, skulle gjerne gått opp mer altså. Hvis jeg mister 10kg rett etter fødsel blir det ikke mye igjen :P

Anonymous poster hash: 47bb0...25e

Anbefaler deg å sanke inn litt kaloririk og sunn mat - spesielt om du skal amme.

Jeg gikk 2 uker over termin og gikk opp ca 4 kg fra startvekt(gikk ned først i graviditeten og så sakte oppover på slutt av termin) og hadde 4-5 kilo mindre enn startvekt etter fødselen.

Etter den første uka så jeg ribben tydelig og raste ned i vekt de få dagene jeg kunne gjøre ammeforsøk.

Når ammingen ikke gikk ble det nokså raskt litt vektoppgang og stabil vekt, men tror nok jeg hadde endt en 15 kilo minus fra startvekt(som ikke var høy, så jeg ville nok blitt helt klart undervektig). Jeg har aldri veid så lite i voksen alder som ei uke etter fødsel, og aldri følt meg så svak.

Så; sank inn avocado/makrell i tomat/nøtter og bruk smør på alt. Spis ofte og få mannen til å lage/ tilby deg mat ofte. Jeg spiste hver eneste anledning jeg fikk, og det gav normalt vektøkning :)

Og ta lavdose jerntilskudd om du har litt lave verdier men ikke mangel.

Nå 8 mnd etter er jeg tilbake til startvekt. Så for meg var det bra å gå opp i vekt i barseltiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La på meg ni kilo, gikk ned syv kilo nesten med en gang. Har fremdeles de to siste kiloene igjen snart fem uker etter fødsel. Har en sinnsyk appetitt nå mens jeg ammer, så det har nok gjort at jeg ikke har gått ned mer foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg 14 kilo, har ikke gått ned noe :( 4 mnd etter fødsel har jeg gått opp 3 til...

Anonymous poster hash: f26bb...b35

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg 9 kg og gikk ned 12 kg første mnd uten å gjøre noe som helst for det.

Kunne spise som en hest mens jeg ammet og holdt vekten. "Glemte" å redusere inntaket da jeg trappet ned ammingen, så gikk opp noen kilo igjen da. De sitter godt og må slites av dessverre. Skal tilbake i jobb om et par uker, og vekten er nå omtrent som da jeg gikk ut i permisjon. Selv om jeg har gått MYE tur i hurtig tempo så har det også blitt altfor mange turer på cafe. Selv om jeg har prøvd å styre unna de aller verste kaloribombene så er det ikke sunt med

Cafemat i lengden

Endret av Vindmølle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 12 kilo med førstemann, tre dager etter fødselen så var 6 kilo borte. Så forsvant gradvis 4 kilo til i løpet av de neste to ukene uten at jeg gjorde noe spesielt (annet enn å amme omtrent døgnet rundt). De siste kiloene måtte jeg virkelig jobbe for å bli kvitt, og jeg endte opp med +1 kilo og MYE mykere mage etter ett år.

Med nr 2 gikk jeg opp 14 kilo, og her forsvant også 6 kg i fbm fødsel. Og igjen så forsvant 4 kilo gradvis i løpet av de neste to ukene med maratonamming for å få opp produksjonen. Og de siste kiloene satt som lim, måtte begynne å trene 5 dager i uka og leve på strikt diett de neste 5 månedene for å gå ned de siste 4-5 kiloene.. Og nå har jeg gått opp igjen 2-3 av dem, nei dette er ikke lett du :) Nå er jeg 165 og 60 kg, prøver desperat å finne motivasjon for regelmessig trening og sunnere kosthold. For magen er deig, hoftene bulkete og rumpa taper snart mot tyngdekraften...



Anonymous poster hash: afc92...e7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...