Gå til innhold

Er det greit å dele ultralydbilde på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er hyggelig jeg, mange som annonserer graviditeten sin med "beviset" ala ultralydbilde :)

Men så er jeg ikke den mest baksnakkete og fordømmende personen heller.



Anonymous poster hash: b08d5...8a9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harry eller over-intimt synes jeg egentlig ikke at det er. Tenker ikke negativt om de som legger ut, selv om jeg ikke ville gjort det selv.

Skal jeg være litt kritisk, så er det vel mest det at bildene er ganske intetsigende. De ser jo helt like ut, det kunne vært hvem som helst (jepp, jeg har tenkt det samme om bildene av egne barn)... :ler:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer mer på hva man vil oppnå ved å legge ut ul-bilde? Likes? Gratulasjoner? Det er jo over like fort som det hadde vært hvis du hadde annonsert det med tekst. Det er størst for deg, folk flest tenker Ååja koselig, og så er det det. De fleste ul bilder ser like ut uansett

Anonymous poster hash: d5f97...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Jeg kunngjorde det på facebook med en tekst om at vi ventet en liten gutt, og ul-bildet. Koselig måte å gjøre det på, synes jeg. Nå har jeg forøvrig kun venner jeg faktisk ønsket å dele dette med også da, ikke haugevis av folk jeg "vet hvem er".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil betegne deling av ultralydbilder med gud-og-hvermannsen som "klamt".

Det holder i massevis å si "vi skal bli foreldre! Hurra!".

Det er ikke en politietterforskning der det må fremlegges "bevis" på graviditeten, er det vel...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes bare ultralydbilder er kleint og harry. Man ser et skurrete bilde og har man flaks kan man skimte et omris. Hvorfor i alle dager ønsker man å legge ut noe sånt? De aller fleste jeg har snakket med mener det samme, og bare rister på hodet av folk som mener at dette hører hjemme på facebook.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er personlig medisinsk informasjon jeg da.

Skjønner at noen i lykkerus slumper til å legge ut ul bilder. Det gjør meg ikkenoe, hadde ikke gjort det selv.

Viser de ikke frem til moren min heller. Gir jo ingen mening å se på bildet, det er jo faktisk bare "tåke", selv om en kan antyde et barn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at jeg satte tunga i halsen en dag jeg scrolla nedover newsfeeden. En som nettopp hadde fått seg dame ble tagget i et ultralydbilde og jeg tenkte at dette var da tidlig!

Men når jeg gikk tilbake for å se ordentlig på bildet viste det seg at det var et svart-hvitt bilde av en mojito med masse isbiter...så ja, jeg er en av dem som synes ultralydbilde ser ut som...abstrakt kunst? :P

Endret av Poppie
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere det er greit å publisere bilde av babyen fra ultralyd på facebook? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Det er så mange meninger rundt dette, men jeg får liksom ikke taket på hvorfor noen har så mye imot det.

Anonymous poster hash: 88448...6b9

Jeg synes det er veldig upassende. Men det er ikke fordi jeg synes ultralydbilder er ekle å se på. De er vakre! Det er bildet av noe du skal beskytte, ikke legge åpent ut for alles blikk. Ville aldri lagt ut sånn på nett. Det er mitt, og privat. Men jeg legger heller ikke bilder av barna mine på nett. Jeg synes ikke noe som helst om å legge ut bilder av privat karakter av andre.

Du skal bruke myndigheten som du har som forelder til å beskytte, ikke det motsatte. Dette er private øyeblikk, det er intimt. Jeg synes det er utrolig støtende at folk legger ut ikke bare det som er deres eget, men også sine barns minner og opplevelser.

Anonymous poster hash: 48654...41c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt uinteressant.

"Jøss, for en fin flekk, gratulerer! den ser akkurat ut som flekken som Trine-Grete postet forrige måned"

Om det er greit eller ikke har jeg egentlig ingen formening om, jeg synes bare det er litt latterlig.



Anonymous poster hash: eb400...54b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mannen la ut UL-bilde på Facebook. Ser ikke helt problemet, og de som ikke bryr seg eller synes det er teit kan vel bare scrolle forbi. Man så forresten tydelig profilen til babyen på bildet, så mulig de har bedre UL-apparat på vårt sykehus enn på andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at jeg satte tunga i halsen en dag jeg scrolla nedover newsfeeden. En som nettopp hadde fått seg dame ble tagget i et ultralydbilde og jeg tenkte at dette var da tidlig!

Men når jeg gikk tilbake for å se ordentlig på bildet viste det seg at det var et svart-hvitt bilde av en mojito med masse isbiter...så ja, jeg er en av dem som synes ultralydbilde ser ut som...abstrakt kunst? :P

Kommer jo veldig an på da. Jeg har et profilbilde av gutten i magen min, hvor det ee umulig å ikke se at det er hode med nese, munn og hake. Samtidig har jeg også bilder som vil være vanskelig å se hva er for et utrent øye. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer jo veldig an på da. Jeg har et profilbilde av gutten i magen min, hvor det ee umulig å ikke se at det er hode med nese, munn og hake. Samtidig har jeg også bilder som vil være vanskelig å se hva er for et utrent øye. :)

Ja, det er jo selvfølgelig forskjell, men noen legger ut bilder fra ultralyd hvor man så vidt ser noen hvite streker på svart bakgrunn og da ser jeg ikke helt vitsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bryr seg om hvordan fosterklumpen din ser ut, og det oppfattes som utrolig tacky å publisere slikt. Men for all del, styr deres eget løp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvorfor noen er så negative til at folk deler sin største glede og stolthet på facebook.. Er heller dere problemet ligger hos..

Anonymous poster hash: 46cf3...b1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår ikke helt hvorfor noen er så negative til at folk deler sin største glede og stolthet på facebook.. Er heller dere problemet ligger hos..

Anonymous poster hash: 46cf3...b1b

Enig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig ikke problemet med at folk legger ut ultralydbildet.

Anonymous poster hash: 26b1c...ec2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier det er ekkelt - hva er ekkelt med det? Du kan jo knapt skimte noe! Noe skal man altså irritere seg over.

Jeg synes det er koselig å se andres ultralydbilder, det er bare fint at de kommende foreldre er stolte og vil vise frem - hvorfor skal det være negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort det selv, men bryr meg ikke dersom noen velger å gjøre det.



Anonymous poster hash: a8359...966
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...