Gå til innhold

Vanlig at mor gir fødselsgave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og røkelaks! Masse røkelaks!

Anonymous poster hash: 0946a...596

Det kan du jo spise hele graviditeten...

Anonymous poster hash: 516e4...91c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte ikke fødselsgaver, men mannen min var helt super under graviditeten og fødselen, så om jeg hadde fått gave, så hadde han fortjent en også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Jeg fikk baby, mannen min fikk baby og babyen fikk foreldre. Alle fornøyd :)

Anonymous poster hash: 11a36...78d

Ja, vi som fikk/ga gave fikk ikke baby da eller?

Alle i denne tråden har jo fått en baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB synes babyen var nok gave i seg selv. Ikke at andre ikke hadde fått baby (eller ikke vært fornøyd med det)

Der setter du fingeren på noe som irriterer meg i denne typen debatt. De som "hever seg over" barselgaver skal så ofte komme med ytringer som lett kan tolkes som at de mener barselgave=ikke fornøyd med bare baby.

Men jeg er kanskje ikke noe bedre selv, for jeg tolker 1/3 av disse igjen som "jeg er misunnelig, men kan ikke innrømme det"...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fedre jeg kjenner som har gitt gave på føden, har gjort det fordi mor har født, og han gir gave som et symbol på fødselen mor nettopp har vært igjennom. Det er det mor som har gjort, ikke far.

Jeg kjenner ingen som har gitt fødegave til far.

Babyen skal da ikke ha gave fra foreldrene sine når den blir født? Hva med alt utstyret som koster titusenvis av kroner...?

Vi ga for øvrig ikke fødegaver, og jeg savnet det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er dette noe amerikanske greier, a la babyshower? aldri hørt om og kunne ikke falt meg inn



Anonymous poster hash: cd41e...9b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første fødsel vaska mannen leiligheten før hjemkomst, samt var med på alle oppturer og nedturer dag og natt fra babyen var født. Tror han var for opptatt med å være til stede til å tenke på gave.

Etter andre fødsel tok han seg av storesøster, gjorde leiligheten klar, kjøpte godteri til meg på sykehuset og kjøpte gode oster til meg til jeg kom hjem.

Jeg synes det er mer enn nok, det er jo tanken som teller. MEN jeg fikk et smykke av svigerforeldrene mine etter den andre fødselen, og det smykket kommer alltid til å minne meg om barna mine. Det hadde nok vært veldig fint om jeg fikk et slikt symbol av mannen, det hadde jeg helt klart satt pris på. Men nødvendig er det ikke. :)

Edit: Svarte ikke i der hele tatt på det tråden spør om. :P Mannen fikk heller ingen gave av meg. Jeg synes nå det er den som har vært gravid og født som fortjener gave, men kanskje en symbolsk ting hadde vært koselig for mannen også. Igjen: ikke nødvendig.

Endret av Sushi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglasset

Da jeg ble overført barsel etter våre sønners fødsler så kom mannen på besøk med blomster til meg og hver sin fotball til guttene. Det var aldri i mine tanker å kjøpe gave til ham.

Har venninner som fikk diamanter i allianseringer - og det er jo et fint og varig minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette noe amerikanske greier, a la babyshower? aldri hørt om og kunne ikke falt meg inn

Anonymous poster hash: cd41e...9b7

I min familie har dette vært tradisjon i minst 65 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja jeg kan tenke meg at en kvisete russegutt på 18 år setter stor pris på 40 år gammel lagringsvin...

Anonymous poster hash: 7a00f...3d7

Trenger jo ikke drikke den da, men tenkte det er en fin gave å ha med seg når barnet flytter inn i sin første leilighet....

Anonymous poster hash: 7a517...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Trenger jo ikke drikke den da, men tenkte det er en fin gave å ha med seg når barnet flytter inn i sin første leilighet....

Anonymous poster hash: 7a517...f9c

Syns det er teit

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å kalle en lagringsvin for en flaske alkohol er vel som å kalle en bolle for en klump med mel. Men uansett. Er vel noe jeg heller ville gitt til en godt voksen. Ikke til en ungdom som trolig vil sprette den på neste fest :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et diamanthjerte-anheng, men mannen fikk ikke noe. Hadde vi ikke hatt familierom på barsel hadde han fått noe å kose seg med når han kom hjem etter fødsel. Han fikk forøvrig to artige bøker av meg da jeg var gravid uten at jeg fikk noe. Må ikke være likt hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nydelig smykkei hvitt gull og mange diamanter, samt en charms til armbåndet mitt.

Han fikk PS4. Og ble tatt helt på senga av at han fikk noe i det hele tatt. Mannen var super og er fortsatt super og tar nattevåk selv om han skal jobbe feks. :)

Synes det er gøy å sette pris på hverandre.

Anonymous poster hash: 49733...28d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter første fødsel vaska mannen leiligheten før hjemkomst, samt var med på alle oppturer og nedturer dag og natt fra babyen var født. Tror han var for opptatt med å være til stede til å tenke på gave.

Etter andre fødsel tok han seg av storesøster, gjorde leiligheten klar, kjøpte godteri til meg på sykehuset og kjøpte gode oster til meg til jeg kom hjem.

Jeg synes det er mer enn nok, det er jo tanken som teller. MEN jeg fikk et smykke av svigerforeldrene mine etter den andre fødselen, og det smykket kommer alltid til å minne meg om barna mine. Det hadde nok vært veldig fint om jeg fikk et slikt symbol av mannen, det hadde jeg helt klart satt pris på. Men nødvendig er det ikke. :)

Edit: Svarte ikke i der hele tatt på det tråden spør om. :P Mannen fikk heller ingen gave av meg. Jeg synes nå det er den som har vært gravid og født som fortjener gave, men kanskje en symbolsk ting hadde vært koselig for mannen også. Igjen: ikke nødvendig.

Synes denne var bra :-) Vi har forskjellige måter å vise at vi setter pris på noen på. Noen viser det med ord, kroppsspråk, tjenester osv, og for noen er det naturlig å også gi en større eller mindre gave når det er noe spesielt.

Min forrige partner var en gave-person. Jeg fikk utenom spesielle anledninger smykker, pynteting, klær mm, ikke dyre ting, men tydelig at han hadde tenkt på meg og at det var en av hans måter å vise hengivenhet på. Mannen min nå har derimot problemer med å komme opp med bursdagsgave eller julegave, og jeg har 1 gang fått blomster på nesten 6 år. Han viser ofte at han setter pris på meg, gir meg komplimenter for utseende og personlighetet og gir meg mye kjærlighet. Han har bedre råd og har brukt mer penger på meg enn forrige, men da med at han har betalt mer av utgifter og turer osv. Det er ikke en del av hans personlighet å tenke at han skal kjøpe gaver.

Det er hyggelig å få gaver, men så lenge han viser at han elsker meg er det det som betyr noe, ikke hvordan han viser det.

Derimot er det viktig å være obs på en ting, og det er at gave-mennesker kan legge mye kjærlighet og omtanke ned i gavene sine, og at de kan tolke det som mangel på omtanke hvis de aldri får gaver tilbake. Hvis den nybakte moren er en som alltid gir gaver til andre, er det lurt av mannen å gi en ordentlig gave etter fødsel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er teit

Deg om det, dette er en lang tradisjon i vår familie :D

Anonymous poster hash: 7a517...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en dyr veske jeg hadde ønsket meg lenge. Synes det var vel verdt den innsatsen vi kvinner faktisk legger inn, ofret kroppen vår og store deler av livet lenge etterpå. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe noe til far, men vi var så trøtte begge to at han fikk en fancy kaffemaskin for å holde oss begge våkne, beste gaven vi har hatt glede av i mange år.

Anonymous poster hash: ad6ac...c74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ønsket med en vagina transplantasjon, au pair, laserfjerning av strekkmerker, og lyddemper til babyen.



Anonymous poster hash: d6a75...3f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...