Gå til innhold

Vanlig at mor gir fødselsgave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hørt litt snakk om at det er blitt mer vanlig nå at far gir fødselsgave til mor, men er det vanlig at både mor og far gir noe til babyen? Og pleier mor å gi til far? Jeg har sagt til typen at jeg syns det hadde vært hyggelig om han kom med roser til meg, hva burde jeg liksom gi tilbake da?

Anonymous poster hash: ba302...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest constance90

Har hørt litt snakk om at det er blitt mer vanlig nå at far gir fødselsgave til mor, men er det vanlig at både mor og far gir noe til babyen? Og pleier mor å gi til far? Jeg har sagt til typen at jeg syns det hadde vært hyggelig om han kom med roser til meg, hva burde jeg liksom gi tilbake da?

Anonymous poster hash: ba302...37b

5-36 timer intens smerte? Og en vannmelom på 5 kg ut av .. *kremt* fitta.

Er ikke det nok? :P

Endret av constance90
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 3000 grams gave bært på i 9 måneder, og som leveres en vaginalt.

Anonymous poster hash: 854ad...6bd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingenting, pappaen fikk ingenting og baby fikk ingenting, men vi fikk alle en familie :)

Alt trenger vel ikke å være så matrealistisk hele tiden?

Anonymous poster hash: ca842...716

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns en mann ikke gjør for mye når han kjøper en blomsterbukett eller noe annet for kvinnen som har født felles barn. Det er tross alt en god del ubehag og smerte ved graviditet og fødsel som menn slipper unna. Det er gjerne gaver man viser at man setter pris på noe.

Kan ikke tenke meg å kjøpe en gave til mannen, han har fått en i form av baby.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette med å finne på nye ting å gi gaver for nå til dags?

Man har fått et barn. Begge to. Naturen har lagt opp til at kvinnen føder, så jeg skal ikke engang komme med "ja jeg er den som pressa ut en vannmelon", for slik er det bare. Vi føder.



Anonymous poster hash: c8edc...07a
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri falt meg inn å kjøpe en gave til far i forbindelse med fødsel med mindre jeg hadde oppført meg som en tyrann i svangerskapet og hadde noe å bøte for.

Anonymous poster hash: 68c3a...cc3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk eg gullarmbånd med sånn påheng med en figur der fødselsdato og navn på barnet var inngravert. Så kan man henge på flere figurer etterhvert som barna kommer. Tenker dette er litt sånn middelklassens versjon av å tatovere barnets navn og fødselsdato på kroppen ;) veldig koselig egentlig :)

Anonymous poster hash: 7a517...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramla meg ikke inn i halvsøvne å gi noe til mannen min.



Anonymous poster hash: 0946a...596
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mor skal gi gave til babyen? Er det ikke nok å gi liv? Med tanke på all utstyr, leker osv man kjøper før fødsel, så ser jeg iallefall ikke noe vits at babyen skal få en gave for å bli født i tillegg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke engang det er nødvendig for far å gi gave til mor jeg..

At folk blir sure for å ikke få gave, sier mer om de. Om far VIL kjøpe gave på eget initiativ bør være det som avgjør.

Og det kommer fra en som er veldig glad i gaver :)

Anonymous poster hash: 516e4...91c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt litt snakk om at det er blitt mer vanlig nå at far gir fødselsgave til mor, men er det vanlig at både mor og far gir noe til babyen? Og pleier mor å gi til far? Jeg har sagt til typen at jeg syns det hadde vært hyggelig om han kom med roser til meg, hva burde jeg liksom gi tilbake da?

Anonymous poster hash: ba302...37b

Roser på en fødeavdeling høres dumt ut, ts. Små nyfødte krek med ikke fullstendig utviklede lunger er en dårlig kombo til pollen (og all skitten på et sykehus - så vær uhyre nøye med hygienen til dere er trygt hjemme og kokvask alt som ikke kan kastes).

Når det gjelder gaver så er den aller, aller vakreste gaven jeg har hørt om til et barn et tre/busk plantet av far på fødselsdagen. Rosene dine dør (dårlig symbolikk) mens planten vil vokse seg stor og sterk sammen med barnet.

Og kutymen med gave til mor fra far kommer fra den tiden da menn kjøpte sin kone - jeg liker ikke symbolikken og historikken der og håper slike ting raskt dør ut. Men dere som foreldre kan godt gi noe til barnet. Som takk for at det beriker livet deres. :vetikke:

Anonymous poster hash: 7cf46...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på en gave til, hadde helt glem det.... Vi gav faktisk en gave til barnet også. En lagringsvin som er fra 20 år før fødselsåret til barnet, den skal ligge i kjelleren og så skal han få den i 18 eller 20 års gave...

Anonymous poster hash: 7a517...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke det er nødvendig med gaver verken til både den ene eller den andre. Babyen bryr seg i alle fall ikke om gaver! Å plante et tre el.l. er jo koselig, hvis man har lyst til det. Og så er det koselig, men ikke nødvendig, at far gir en gave til mor som tegn på at han setter pris på jobben som er gjort under svangerskap og fødsel.



Anonymous poster hash: 6764e...7c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Babyen skal få en bamse av storebror og oss. Mannen får en stor kos og storebror skal få en bok i storebrorgave. Jeg vil ha en blåmuggost!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Fikk klokke av mannen (som det er meningen at datteren vår skal få arve når hun blir stor) , han hadde jeg kjøpt bok og et par øl til, som lå hjemme og ventet på han da han kom fra sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh, hvis dere vil gi noe til hverandre, gjør det. Hvorfor spørre? De som ikke finner det nødvendig ikke gjør det. Det eneste vi gjorde som kan ligne på det er at vi ga hverandre en fantastisk middag på et fantastisk dyrt sted litt før. :fnise: Det er ikke så mye tid til slikt rett etter at man har fått en baby i huset.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt over det der før, men en liten blomst etter første fødsel hørtes jo bare hyggelig ut.

En slags "takk for at du ville gå gjennom det her for oss"-gave?

Redigert: altså til moren da.

Endret av anybody
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...