Gå til innhold

Er jeg gravid (bilde)? Og om så, hvordan ta abort?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror bare dette er et veldig kverulerende menneske :fnise: Informasjonen din er helt korrekt. :)

ja jeg blir helt ør i hodet jeg... at det er mulig å sitte å kverulere på det vi sier :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg blir helt ør i hodet jeg... at det er mulig å sitte å kverulere på det vi sier :fnise:

Hvorfor ler du? Jeg vil at TS møtes med saklig og korrekt informasjon, ikke masse føleri.

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å henvise noen til fastlege når de kan kontakte gyn. avdelign er feilinformasjon, ja.

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

ja men jeg har ikke sakt at hun MÅ kontakte fastlege, det var et råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS HER.

Dette leder meg til mitt neste spørsmål. Håper dere kan hjelpe meg med dette også. Dere er jo allerede så hjelpsomme :hug: Tusen takk alle!

Den er uten tvil positiv.

Vet du når sist du hadde menstruasjon og ubeskyttet samleie?



Anonymous poster hash: c20fd...9b1

Det er ca. tre uker siden jeg hadde mensen sist. Altså, jeg venter den egentlig igjen nå i slutten av måneden.

Hadde ubeskyttet samleie for to uker siden. Gangen før det var før jeg hadde mensen. Men jeg kunne kanskje like gjerne blitt gravid da også?

SÅ HER ER MITT NESTE SPØRSMÅL:

Har googlet litt, og fant ut at "svangerskapets lengde regnes fra første dag av siste mentruasjon".

- Gjør det noe om jeg ikke husker eksakt dato av første dag?

- Nøyaktig hva skjer når jeg besøker gynekologisk avdeling (forhåpentligvis ganske snart)? Hva kan jeg forvente?



Anonymous poster hash: 5f606...e0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ler du? Jeg vil at TS møtes med saklig og korrekt informasjon, ikke masse føleri.

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

ja men det er akkurat det jeg gjør, men så må du komme her å kverulere med at jeg gir ut feil informasjon osv.. hvor barnslig er det mulig å være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS HER.

Dette leder meg til mitt neste spørsmål. Håper dere kan hjelpe meg med dette også. Dere er jo allerede så hjelpsomme :hug: Tusen takk alle!

Det er ca. tre uker siden jeg hadde mensen sist. Altså, jeg venter den egentlig igjen nå i slutten av måneden.

Hadde ubeskyttet samleie for to uker siden. Gangen før det var før jeg hadde mensen. Men jeg kunne kanskje like gjerne blitt gravid da også?

SÅ HER ER MITT NESTE SPØRSMÅL:

Har googlet litt, og fant ut at "svangerskapets lengde regnes fra første dag av siste mentruasjon".

- Gjør det noe om jeg ikke husker eksakt dato av første dag?

- Nøyaktig hva skjer når jeg besøker gynekologisk avdeling (forhåpentligvis ganske snart)? Hva kan jeg forvente?

Anonymous poster hash: 5f606...e0c

Nei, svangerskapets lengde fastsettes når du kommer til sykehuset for underøskelse før aborten.

Det foretas da en innnvendig ultralyd, så settes det opp time til abort.

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja men det er akkurat det jeg gjør, men så må du komme her å kverulere med at jeg gir ut feil informasjon osv.. hvor barnslig er det mulig å være?

Det er utrolig mange som fortviler over at de tror de må til fastlegen når de skal ta abort.

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange som fortviler over at de tror de må til fastlegen når de skal ta abort.

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

ok, men tror ts har fått med seg nå at hun ikke må kontakte fastlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men tror ts har fått med seg nå at hun ikke må kontakte fastlegen

Tja, greit at hun ikke blir forvirret?

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli litt sliten de første dagene, tar du medisinsk vil jeg anbefale noen dagers sykemelding. Anonymous poster hash: 45f1b...04b

Hva om jeg tar aborten på en fredag, blir jeg bra igjen til mandag da?

Anonymous poster hash: e842a...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg tar aborten på en fredag, blir jeg bra igjen til mandag da?

Anonymous poster hash: e842a...95c

Ja, det vil jeg tro. Velg kirurgisk, medisinsk er et sjansespill og du kan ende opp på legevakten.

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, greit at hun ikke blir forvirret?

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

ja men er flere som har skrevet her at hun ikke må, at hun kan kontakte gyn. avdeling på sykehuset direkte.. at jeg sa at hun bør kontakte fastlegen sin, betyr jo ikke at hun må og at jeg forvirrer henne helt.. jeg sa også at hun ikke skulle tro helt på det jeg sa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men er flere som har skrevet her at hun ikke må, at hun kan kontakte gyn. avdeling på sykehuset direkte.. at jeg sa at hun bør kontakte fastlegen sin, betyr jo ikke at hun må og at jeg forvirrer henne helt.. jeg sa også at hun ikke skulle tro helt på det jeg sa..

Det er svært mange som ikke er komfortabel med å ta slikt med fastlegen. Greit å vite at man ikke må gå via denne.

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medisinsk er anbefalt og best for kroppen, om du ikke er langt på vei vil det være som en sterk menstruasjon. Diskuter det gjerne med dem på sykehuset. Er du veldig nervøs kan kirurgisk være en mulighet, denne gjøres under narkose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinsk er anbefalt og best for kroppen, om du ikke er langt på vei vil det være som en sterk menstruasjon. Diskuter det gjerne med dem på sykehuset. Er du veldig nervøs kan kirurgisk være en mulighet, denne gjøres under narkose.

Medisinsk anbefales av økonomiske årsaker. :) Ikke kom med feilinformasjon igjen.

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til fastlegen først, mest fordi jeg trengte noen å snakke med. Han kom med råd og jeg er glad for at jeg dro innom fastlegen først. Han ga meg en ny time en uke etter, slik at jeg kunne komme innom igjen og se om jeg fortsatt ville ta abort. Hadde jeg vært i en situasjon hvor jeg ville ha beholdt, ville jeg vært glad for en ukes betenkningstid. Men jeg var ikke innstilt på å få barn der og da, noe jeg er glad for den dag idag.



Anonymous poster hash: fcfd9...f0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Medisinsk anbefales av økonomiske årsaker. :) Ikke kom med feilinformasjon igjen.

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

Det er klart det er bedre for kroppen å slippe narkose og utskrapning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinsk anbefales av økonomiske årsaker. :) Ikke kom med feilinformasjon igjen.

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

nå må du slutte å henge deg opp i alt andre skriver.. denne tråden, hvor det er en fortvilet jente som trenger hjelp, har blitt til en stor og meningsløs diskusjon bare på grunn av at du skal drive å kverulere om alt mulig rart

Endret av crem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS HER igjen...

Jeg setter pris på at dere er opptatt av å gi meg riktig informasjon. Virkelig :hug:



Anonymous poster hash: 5f606...e0c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må du slutte å henge deg opp i alt andre skriver.. denne tråden, hvor det er en fortvilet jente som trenger hjelp, har blitt til en stor og meningsløs diskusjon bare på grunn av at du skal drive å kverulere om alt mulig rart

Jeg vil absolutt IKKE anbefale medisinsk abort, da smertene kan sammenlignes med sterke rier hvis TS er uheldig. Hun kan besvime og ha det riktig ille om hun tar medisinsk abort. Sammenligner du det med den lave risikoen for komplikasjoner ved kirurgisk abort er det klart at jeg anbefaler kirurgisk. Heller narkose i noen timer enn et smertehelvete i tolv.

Anonymous poster hash: 45f1b...04b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...