Gå til innhold

Reservert beløp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite lån i banken, betaler en viss sum hver mnd. Jeg glemte det bort forrige mnd, var på ferie i tre uker uten å logge inn i nettbanken, og hadde ført over alt av penger til en annen konto før jeg dro. Dermed trakk banken beløpet på lønningsdato denne mnd, og det er greit nok. I tillegg trakk de den ordinære datoen denne mnd, også det er greit nok. Det er jo sånn det skal være. Men i tillegg har de trukket et ekstra beløp, og der står det reservert transaksjon! Det er da beløpet for neste mnd igjen. Er dette virkelig lovlig? Det er jo ikke småpenger det er snakk om, så jeg ser gjerne at de pengene blir tilgjengelige P kontoen min igjen hvis det er mulig. Noen med peiling her? :)

Anonymous poster hash: cbd68...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ringer du ikke banken?

Anonymous poster hash: e66de...1eb

Ts her, jeg skal det, jeg ville bare ha noe å "slå i bordet med" i tilfelle de nekter å gi meg tilgang til pengene igjen. Jeg tenker at det må da være ulovlig å reservere penger på den måten?

Anonymous poster hash: cbd68...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene er selvfølgelig bare reservert. Du kan fullt ut benytte de.

På samme måte som et hotell gjerne reserverer 1000-1500 ved innsjekk. Ifall du ikke er helt ærlig med minibarregningen ved utsjekk, f.eks.



Anonymous poster hash: f5d45...c08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør de vel for å sikre seg, pga. Dårlig erfaring med deg da du tømte kontoen? Type vi stoler ikke helt på deg?

Du får sikkert et krav om å betale noe ekstraomkostninger pga. Forsinket betaling. Renter og et gebyr vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 64536...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene er selvfølgelig bare reservert. Du kan fullt ut benytte de.

På samme måte som et hotell gjerne reserverer 1000-1500 ved innsjekk. Ifall du ikke er helt ærlig med minibarregningen ved utsjekk, f.eks.

Anonymous poster hash: f5d45...c08

Jeg kan jo ikke benytte de når det ikke er disponibelt..

Ts

Anonymous poster hash: cbd68...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pengene er selvfølgelig bare reservert. Du kan fullt ut benytte de.

På samme måte som et hotell gjerne reserverer 1000-1500 ved innsjekk. Ifall du ikke er helt ærlig med minibarregningen ved utsjekk, f.eks.

Anonymous poster hash: f5d45...c08

De kan selvfølgelig ikke benyttes når de er reservert. Kan du selge en vare som er reservert noen andre? Nope.

Jeg vil tro TS, at du har bedt om dette selv. De har reservert beløpet for neste mnd fordi du misligholdte lånet. Du skal være glad for at de ikke sendte deg faktura på hele beløpet på lånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan selvfølgelig ikke benyttes når de er reservert. Kan du selge en vare som er reservert noen andre? Nope.

Jeg vil tro TS, at du har bedt om dette selv. De har reservert beløpet for neste mnd fordi du misligholdte lånet. Du skal være glad for at de ikke sendte deg faktura på hele beløpet på lånet.

Ts her. Virkelig? Når det har skjedd en gang?

Anonymous poster hash: cbd68...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Virkelig? Når det har skjedd en gang?

Anonymous poster hash: cbd68...2c6

Jeg regner med at de strengt tatt kan gjøre det, litt avhengig av hva kontrakten sier.

Som du selv skriver så har de ikke gått til det steget, men har istedet tatt å reservert neste mnd betaling på konto, for å sikre seg mot mislighold.

Hvor mange dager over ordinær dato gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at de strengt tatt kan gjøre det, litt avhengig av hva kontrakten sier.

Som du selv skriver så har de ikke gått til det steget, men har istedet tatt å reservert neste mnd betaling på konto, for å sikre seg mot mislighold.

Hvor mange dager over ordinær dato gikk det?

Det gikk faktisk en mnd, siden jeg var på ferie i 3 uker, og dermed ikke var logget inn på 3 uker +. Så jeg forstår det jo godt, syns bare det var litt drøyt å reservere beløpet etter at det har skjedd en gang. Men får ta det som dyr lærdom, også er jo lånet betalt for neste mnd. Takk for svar :)

Ts.

Anonymous poster hash: cbd68...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk faktisk en mnd, siden jeg var på ferie i 3 uker, og dermed ikke var logget inn på 3 uker +. Så jeg forstår det jo godt, syns bare det var litt drøyt å reservere beløpet etter at det har skjedd en gang. Men får ta det som dyr lærdom, også er jo lånet betalt for neste mnd. Takk for svar :)

Ts.

Anonymous poster hash: cbd68...2c6

Da ville jeg vært meget glad for at det ikke har gått til inkasso, og hele lånet sagt opp.

høres kanskje litt harsh ut, men:

Shit happens, betal regningene til/før forfall neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...