Gå til innhold

Nav, forvirret!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei dame på 30, jobbet siden jeg var16 år, aldri navnet el noe slikt. For noen år siden ble ryggen fullstendig ødelagt. Men jeg jobbet på! Hadde et tungt fysisk arbeid.til slutt sa det stopp og jeg klarte ikke jobben jeg har mer. Mer viste at jeg hadde slitasje i ryggen samt en skjevhet i tilegg, så fant de ut at det muligens er bedrev sykdom, er under utredning enda. legen anbefalte meg og bytte jobb. Jeg er da så dårlig at kun en kontor jobb hadde fungert på prosenter. Jeg tok kontakt med NAV 1 år før ryggen tok helt knekken på meg, kjente at noe måtte gjøres, fikk beskjed om at ingenting kunne gjøres før jeg hadde vært sykmeldt et år. Da kunne fe hjelpe. Jeg ville ikke inn i nav systemet i det hele tatt! Ville bare bytte jobb egentlig. Det er dessverre ikke så enkelt, all min erfaring er ifra jobber som går ut over ryggen. Etter og ha vært sykmeldt et år, sier jobben at det ikke er noe mer de kan tilby og at hvis jeg ikke legger frem en plan om hvordan jeg skal kunne komme tilbake i jobb må jeg slutte, eller bli oppsagt. Jeg tar kontakt med nav, jeg spør om evt støtte om utdanning, derpå de svarer at penge kassa er tom for i år, men du kan prøve neste år, jeg blir anbefalt og søke AAP, jeg er ofte i kontakt med veileder fra nav, uten og få noe støtte, jeg finner ut at jeg ikke vil vente et år for og starte med kurs, men vet jeg må ha det for og komme hurtig ut igjen på jobb markedet, jeg forhørene meg med veileder på nav om hun synes dette er lurt, så får jeg et ja det synes jeg du skal gjøre!, jeg er så heldig at jeg får midler fra et familie medlem for og ta et kurs - som koster 30 000kr så gla!!!! Etter utallige avslag fra Nav på AAP , søker jeg sosial støtte, avslag der også, til slutt søker jeg dagpenger. Der får jeg avslag fordi jeg går på kurs og hovedsakelig at det er fordi saksbehandler ikke klarer og se studieprogressen, dette er et kurs som krever at man setter av 41 min pr dag, s