Gå til innhold

Hvor mye bær kjæresten betale for å flytte inn hos meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor mye bør jeg ta da?

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Begynn med å spørre henne hva hun synes er rimelig.

Jeg synes du bør være fornøyd om du lar henne beholde de bokostnader hun nå har. (Forutsatt at du ikke må kaste ut en leieboer for å få plass til henne) Hun får standardhevingen, du får pengene. Vinn-vinn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for tipsene folkens. Jeg tror jeg kommer til å foreslå at det beste for tiden er at hun bor i studentbolig til hun er ferdig utdannet, så tar vi det derfra senere.



Anonymous poster hash: 7b0c0...940
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bor nå i studentboklig, og betale 3800 i mnd.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Dette endrer min mening en del. Hun bør fortsette å betale det hun gjorde fra før.

Dersom kjæresten bidrar til å betale ned lånet på leiligheten eier han deler av den

Nei. Feil.

Lånet er jo mitt eget ansvar og urelevant. Jeg tenker bare på hva som er en rettferdig leiepris.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Man kan se dette på to måter:

1) Hun betaler 3800 idag, og bør fortsette å betale dette

2) Hun får antagelig en enorm økning i standard, samt at dersom dere skulle leid sammen et annet sted et annet sted måtte hun antagelig betalt en 5000 da også.

Du tar leie av kjæresten din og bruker de pengene på å betale ned lånet? Høres ut som om hun betaler ned lånet

Spiller absolutt ingen rolle hva han bruker de pengene på! Om det er gambling, internett, eller lån er ett fett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for tipsene folkens. Jeg tror jeg kommer til å foreslå at det beste for tiden er at hun bor i studentbolig til hun er ferdig utdannet, så tar vi det derfra senere.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Beklager, men du hørtes ikke særlig interessert ut i å bo med kjæresten din.

" Det er faktisk for å nedbetale lånet at jeg ser på dette som en god ide ja.", det var ikke for å bo med henne, men for å få nedbetalt leiligheten?

Jeg foreslår at dere slår opp, og går hver deres vei.

Endret av AndreasBR
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men du hørtes ikke særlig interessert ut i å bo med kjæresten din.

" Det er faktisk for å nedbetale lånet at jeg ser på dette som en god ide ja.", det var ikke for å bo med henne, men for å få nedbetalt leiligheten?

Jeg foreslår at dere slår opp, og går hver deres vei.

Både og, jeg elsker henne veldig høyt. Men jeg liker og min egen private tid. Så slik jeg ser det ut i fra tipsene i denne tråden bør vi kanskje vente til begge er klare.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk for tipsene folkens. Jeg tror jeg kommer til å foreslå at det beste for tiden er at hun bor i studentbolig til hun er ferdig utdannet, så tar vi det derfra senere.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Og hva oppnår du med det? Å tape 3 800 kroner, og i tillegg gå glipp av en samboer?

Hvis du foretrekker å bo alene er det jo bare å gjøre det. Men jeg vet hva JEG ville valgt.

EDIT: OK,du er klar for samboerforhold hvis du tjener 5 000 på det. Men ikke hvis du bare tjener 3 800 på det.

Håper hun er heldigere med sin neste kjæreste.

Endret av nojac
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer an på om du hadde hatt en leieboer der uansett. At hvis hun ikke hadde flyttet inn, så hadde det flyttet inn en annen person som betalte 5000 kr, slik at du fikk betalt ned lånet ditt. Hvis du ellers hadde fortsatt å bo alene, hadde jeg tenkt det var rimelig at hun betalte 3800 kr for å bo hos deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det kunne vært koselig og flytte sammen, men for min del er det ikke noe hastverk. Grunnen til at jeg tror det kan være lurt å vente er jo at hun bor rimelig nå, og penger skaper jo bare stress...

Jeg synes det virker som det er du som skaper stress rundt pengene, ikke hun.

Anonymous poster hash: b6e2d...96d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært sammen, egentlig? Og hvor gamle er dere? Hvis kjæresten min bodde i denne byen og hadde plass til meg, men kun var interessert i hvor mye penger han kunne få for å ha meg som samboer, hadde jeg vært rimelig skuffet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært sammen, egentlig? Og hvor gamle er dere? Hvis kjæresten min bodde i denne byen og hadde plass til meg, men kun var interessert i hvor mye penger han kunne få for å ha meg som samboer, hadde jeg vært rimelig skuffet.

Jeg tror det har vært endel misforståelser i denne tråden. Jeg er 28, hun er 25. Vi har vært sammen i 3 år.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har vært endel misforståelser i denne tråden. Jeg er 28, hun er 25. Vi har vært sammen i 3 år. Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Jeg hadde nok takket for meg om du var typen min. Håper dere finner ut av hva dere begge ønsker. Lykke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok takket for meg om du var typen min. Håper dere finner ut av hva dere begge ønsker. Lykke til!

Ok, det får være ditt valg og din mening. Vi finner nok ut av det etter hvert, takk for lykkeønskningen.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, det får være ditt valg og din mening. Vi finner nok ut av det etter hvert, takk for lykkeønskningen.

Min mann er i jobb og jeg er student. Han betaler det meste av våre utgifter, da jeg kun har stipend og lån som "inntekt". Vi har vært samboere i ett år, hvor vi sammen er enige om at vi ønsker å bo sammen. For han sin del ønsker han å være med meg, og ser det som rimelig at han betaler for begge (jeg bidrar med mat/strøm). Håper dere finner en grei løsning på det. :)

Anonymous poster hash: 1f63b...c8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det får være ditt valg og din mening. Vi finner nok ut av det etter hvert, takk for lykkeønskningen.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Men du har ikke svart på spørsmålet.

Er du klar for å flytte sammen hvis du tjener 5 000 på det, men ikke hvis du bare tjener 3 800 i måneden?

Tror ikke det har vært så mange misforståelser i denne tråden. Men flere enn jeg er nok ut fra det du skriver overrasket over at du er så mye som 28...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har ikke svart på spørsmålet.

Er du klar for å flytte sammen hvis du tjener 5 000 på det, men ikke hvis du bare tjener 3 800 i måneden?

Tror ikke det har vært så mange misforståelser i denne tråden. Men flere enn jeg er nok ut fra det du skriver overrasket over at du er så mye som 28...

Innerst inne vet jeg faktisk ikke om jeg er klar. Jeg trodde en stund at jeg var klar, men etter å ha reflektert over situasjonen er jeg nå usikker.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg flyttet inn med min samboer i hans leilighet betalte jeg 1000 kr pluss halvparten av alt annet. Den tusenlappen var mer symbolsk enn noen form for leie. Vi ville bo sammen som kjærester.

Jeg regner med at du har to soverom i denne leiligheten ettersom du snakker om hva du kunne fått i leie, så hvis hun skal betale 5000 bør hun få disponere rom nr to helt alene, så hun blir som en ordinær leieboer som tilfeldigvis sover i samme seng som deg. Ellers syns jeg det er best med symbolsk sum + halvt av alt.

Anonymous poster hash: 11f7b...bba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg flyttet inn med min samboer i hans leilighet betalte jeg 1000 kr pluss halvparten av alt annet. Den tusenlappen var mer symbolsk enn noen form for leie.

Anonymous poster hash: 11f7b...bba

Da var det du som stakk av med det meste av gevinsten ved samboerskapet (i forhold til å leie hver for seg)

Et sted midt imellom deg og TS her er etter min oppfatning det mest rettferdige. Del gevinsten.

Leien skal være gunstig, men ikke symbolsk .

Endret av nojac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal tenke på hva man i fellesskap sparer på å bo i én leilighet fremfor to, i dette tilfellet sparer DERE 3800 på å flytte sammen. Jeg ville dermed tenkt at det er logisk at hun skal betale ca 2000, pluss evt noen hundrelapper for strøm, tv osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det du som stakk av med det meste av gevinsten ved samboerskapet (i forhold til å leie hver for seg)

Et sted midt imellom deg og TS her er etter min oppfatning det mest rettferdige. Del gevinsten.

Leien skal være gunstig, men ikke symbolsk .

Daayumn , vi er enige :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...