Gå til innhold

jeg trenger virkelig hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en 17 år gammel jente som trenger hjelp med en "sak". For rundt 4 uker siden var jeg på en fest der jeg ble frastjålet mobilen min. Har en meget god mistanke om hvem det var da alle er klar over at vedkommende driver med kjøp og salg av iPhoner(stjålede). Jeg gjorde ikke noe sak ut av det og kjøpte meg en splitter ny iPhone 5s. Nå i går hadde jeg fest hjemme(Jeg bor for meg selv). Mamma vet ikke dette. Da ble min nye iPhone 5s også stjålet. Vedkommende som stjelte mobilen min for 4 uker siden hadde kommet inn vært der i 2 minutter og deretter kastet på dør. Han nekter for at han har tatt noe, men jeg og så godt som alle andre VET at det er han. Så spørsmålet mitt er: hva gjør jeg nå? Får jeg en ny telefon dersom jeg har bevis på at min er stjålet? Alle på festen vet at den ble stjelt. Kan jeg anmelde noen selv om jeg er under 18 år uten innblanding fra foresatte? Har veldig lite lyst til å fortelle mamma at telefonen min i det heletatt er stjålet for andre gang og heller ikke at vi hadde fest i går.



Anonymous poster hash: 7d9f3...c16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du forsikring? I så fall kan du snakke med forsikringsselskapet. Find my iPhone er også en løsning, for hvis det er han og telefonen blir funnet hos han - så kan du anmelde han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Find my iPhone? :)

Anonymous poster hash: 1b407...c38

Nei, det har jeg ikke :(

Anonymous poster hash: 7d9f3...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld han. Hvis ingen anmelder fyren, så slipper han jo bare unna igjen og igjen.



Anonymous poster hash: e897f...7f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyveri skal anmeldes til politiet.

Om forsikringsselskapet vi tro på deg er noe du må ta med forsikringsselskapet. Mistenker selskapet svindel, blir du nektet alle typer forsikring i all fremtid. Uten forsikring kan du heller ikke kjøre/kjøpe bil.

Anonymous poster hash: e8245...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må anmelde dersom du skal få noe igjen fra forsikringsselskapet. Ellers kan jo folk bare be om penger i hytt og pine.

Dersom "alle" vet at han selger stjålede telefoner skulle jo dette blitt gjort noe med for lenge siden. Dersom du vet hvilken nettside, ta print screen og samle opp all informasjon du har. Snakk også med venner og finn ut om noen har ytterligere bevis.

Deretter går du til politiet.



Anonymous poster hash: 0865a...3ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig timing, i og med at iPhone 6 har kommet ut nå nylig. Du bør ha gode beviser på at den er stjålet, for det er nemlig mange iPhoner som blir "stjålet" hver gang det kommer noe nytt, og selskapene er ekstra skeptiske...! Vær lur, og lykke til.



Anonymous poster hash: 43942...6f8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...