Gå til innhold

Gi bud på finn.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns det er greit, kommer jo an på hvordan det blir spurt. Jeg har selv spurt om de er villig til å selge for en annen pris og jeg syns det er overpriset, Det er stort sett hvert snakk om skolebøker etc.

Har og fått det spørsmålet selv, og enten så sier jeg ja, eller så sier jegnei. Ikke noe jeg blir fornærma over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er helt lov å komme med bud på Finn.no, med mindre selgeren har spesifisert i annonsen at prisen ikke er diskutabel. Men det er så klart viktig å by på en høflig måte, gjør det tydelig at prisen man byr er et forslag, ikke et krav.

Når jeg selger noe på Finn.no slenger jeg ofte ut en pris jeg håper å få uten å nødvendigvis være sikker på at det vil gå. Jeg vil heller ha flere bud litt lavere enn prisen jeg i utgangspunktet ønsket enn ingen bud i det hele tatt. Det verste som kan skje er jo bare at budet blir for lavt og at jeg derfor sier nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgeren hadde skrevet at hun er åpen for prisendring ved hurtig svar. Tydeligvis ikke den prisendringen hun så for seg da, men da fortsetter jeg å by på finn.no :)

Anonymous poster hash: 9a5e9...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å by litt under prisen som står, og skambud!

Jeg solgte en ting til 20 000 kroner i fjor, nypris 60 000, varen var knapt brukt, jeg hadde mange interessenter og prisen var god, tror jeg. Helt greit med de som byr feks 18 000 kr, men jeg fikk også flere meldinger av typen "hei jeg tar den til 8000kr sender du den i dag?". Det er skambud. Og det er direkte frekt, synes jeg! Skjønner heller ikke at folk gidder!

Har solgt noen ting på Finn og det er veldig mange rare folk som tar kontakt. Har ikke noen god erfaring med folk som pruter på prisen, for det har vært de samme folkene som har avtalt at "jeg tar den til *litt under prisantydning*" for så å aldri gi lyd fra seg igjen. De som ikke pruter i det hele tatt, har jeg kun positiv erfaring med.



Anonymous poster hash: 18205...980
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det styggeste tilfellet av pruting jeg har opplevd var da jeg skulle selge en sofa. Den var knapt sittet i, 2 mnd gammel og jeg annonserte den for 6000 kroner, som var halv pris av nypris! Fikk sms fra en kar som sa han var interessert og ba meg holde av sofaen, for han skulle ha den og skulle komme samme kvelden.

I mellomtiden så måtte jeg avvise flere interesserte, sa jeg skulle ta kontakt dersom denne fyren ikke dukket opp.

Vel, han dukket opp, prøvesatt sofaen og ville ha den. Men han hadde bare med seg 4500 kroner. Jeg avviste "budet", og da hadde han visst 500 mer i en annen lomme. Avviste det også, og da måtte han takke for seg, for han hadde ikke med seg mere penger.

Idioten kastet vekk hele j... kvelden min og jeg holdt av sofaen for han, bare for at han skulle komme med 1000 kroner mindre enn hva jeg skulle ha, uten å ha prutet og fått tilslag på forhånd.

Anonymous poster hash: 49461...8c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det er forskjell på skambud og forsøk på høflig pruting.

Har vært borti en del som virker til å tro at de gjør meg en tjeneste om de "tar den" til en langt lavere pris enn annonsert. Og de formulerer seg gjerne litt skarpt også.

Siste gang jeg var så teit at jeg aksepteret et lavt bud (ikke direkte skambud), var der for å bli raskt ferdig og få tingen ut av huset. Men det ble bare tull. Først ville hun at jeg skulle levere den til henne (?!!), så var det plutselig en venninne av henne som skulle hente. Men hun kunne ikke på over en uke. Og hun skulle overføre penger, og gjorde det ikke osv. Etter tre uker med å avvise andre som ville betalt full pris, ringte jeg henne og så at nå ville jeg ha pengene og tingen ut av huset ellers selger jeg til noen andre. Da ble hun illsint og beskylte MEG for avtalebrudd. Møkkakjerring!

Så nå følger jeg alltid magefølelsen. Vil heller ikke få solgt (men det har ennå ikke skjedd) enn å hanskes med prutere.

Anonymous poster hash: 9201e...fdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok av ting folk prøver å selge til overpris, man gir et pristilbud basert på det man syns varen er verdt. Om det er under prisantydning til selger så er det helt greit. Om da selger blir grinete så er det selgeren som er nærtagen og umoden i mine øyne.

Likevel kan man bruke litt fornuft da, men mange tror de selger gull og grønne skoger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...