Gå til innhold

Jeg har kronisk flaks ved feil gjort av butikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er forfulgt av en mystisk flaks ved feil som blir gjort i mitt favør ved kjøp hos store butikker og kjeder o.l

1. Skulle veksle en 1000 lapp i 5 tohundrelapper hos en større matvarekjede da jeg var i tenårene. Vedkommende gir meg 5 femhundrelapper...

2 og 3. Nummer 2 og 3 henger sammen. Var på en elektrokjede for å kjøpe en TV, der var en utsendt fra Cresco som ville selge meg avbetaling på TVn, jeg takket ja og gikk ut med TV. Senere på dagen var jeg på en større møbelkjede for å kjøpe 2 ganske kostbare sofaer, tv-benk osv.. der skulle de også selge meg cresco, så jeg ba de slenge det med på samme som tidligere på dagen, de ringte mannen fra tidligere og fikk ok, alt fint så langt, møbler blir levert. Noen uker senere får jeg brev fra Cresco at søknaden er avslått.

Aldri hørt noe ang tingene jeg fikk eller fått noen krav. Totalt ble det handlet for nesten 40 000.

3. Kjøpte 22 pakker laminat hos en større byggekjede, ser på kvitteringen når vi kommer hjem at det ble tatt betalt for _2_. EN forskjell på 12-15 000 kr.

4. Hos samme butikk som 3, kjøpte en drøss med ting, blant annet 25 veggplater. Var slik drive-in sak. Så mens vedkommende går gjennom bilen hva vi har kjøpt og scanner henter jeg noe maling. Går i kassa og betaler. Ser da etterpå på kvitteringen at vedkommende har prestert å ikke ta betalt for en eneste veggplate. Verdi ca. 4 000.

5. Kjøpte kjøkken og hadde bestemt oss for alt, i siste liten ber jeg de droppe kjøleskapet da vi ikke får bestemt oss om vi skal ha med eller uten fryseboks. Han legger inn forslag med begge deler. Får levert bøttevis med pakker, finner etterhvert ut det var voldsomt med hvitevarer som var levert. Da har vi fått med kjøleskap, ikke bare ett, men TO, med og uten kjøleboks.. Sjekker kvitteringen, ikke betalt for noen av de.

6. Igjen gulv. Betalte 10 pakker gulv, dro til utlevering, får 15 pakker. Viser seg jeg har regnet feil, trengte 14 pakker og ikke 10.

7. Samme uka. Kjøper 32 downlights, tar en hel søppelpose og fyller oppi, kjøper også en hel del andre kostbare ting, damen i kassa tar ut èn og slår inn. Jeg stusser litt på beløpet og ser på kvitteringen etterpå, hun har da slått inn ÈN stk og ikke 32. Verdi ca. 14 000.

Dette var de store tingene. Har vært en drøss med for mye penger tilbake, betalt for lite, fått for mye.. osv osv..

Til forumpolitiet avd. Moral: omg, plz, lol, yolo - Når folk vil gi meg penger takker jeg og bukker, ikke jeg som har gjort feil.



Anonymous poster hash: 293b6...639
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert kjekt for dem som må stå til ansvar for de feilene de har gjort, hvor du ikke har gjort det spøtt for å rydde opp/melde fra. Å ta ting uten å betale for dem er tyveri, spesielt ved de anledninger der du er mer enn godt klar over at det er gjort en feil og at du uberettiget har fått for mye/betalt for lite.

Og, siden du tydeligvis ikke vil ha tilbakemeldinger rundt lov&rett, moal osv, så gjenstår det jo bare at du enten har et sykelig behov for å skryte, og dermed er en dimling, eller at du er et troll. Velg fritt selv. :)

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du har gjort feil. Du har faktisk plikt som kunde til å betale. Det at kassepersonalet gjør en feil, fritar ikke deg for alt ansvar.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bare ta imot alle tingene om jeg hadde lagt merle til at det var gjort en feil. Jeg skulle en gang hente ut røyken min fra disse boksene (hva heter det?) på butikken, og oppdaget at det lå igjen en røykpakke der. Jeg puttet den først i posen min, men så fikk jeg så dårlig samvittighet at jeg tok den opp igjen og leverte den i kassa. En røykpakke koster "bare" 90kr, men jeg hadde ikke samvittighet til det. Hadde ikkehatt samvittighet til å ta en tyggispakke som lå igjen engang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på Cubus i går og handlet og da jeg skulle betale så ble det akkurat kr 100,- mindre enn jeg trodde det skulle bli. Da sa jeg selvfølgelig i fra og da smilte dama fra øre til øre for det var hun ikke vant til i følge henne. Men forklaringen var at den ene gebseren var satt ned med 100,- kroner, de hadde bare ikke fått opp plakaten ennå. Men for meg er det riktig å si i fra. Vil ikke gjøre meg til kjeltring og gå rundt med dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: 312f9...336

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er troll ja. Kjøp på sånne summer? En må da fylle ut litt papirer ved kjøp av f.eks TV og iallefall ift crescokort. Hadde nok blitt fint nødt til å betale. Om det faktisk, utrolig nok, skulle stemme.. så er det ikke på grensen til tjuveri. Det ER tjuveri og ganske grovt sådan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har med andre ord svindlet for over 100 000 kr.... Du kan ikke si at det ikke er ditt ansvar bare fordi de ikke merker dette her, at du klarer å leve videre vel vitende om hva du har gjort, håper de kommer med kravene i ettertid...

Anonymous poster hash: 6b765...212

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var poenget med tråden? Trådstarter spør jo ikke om noe, forteller bare historier. Enig at du har kronisk flaks ved handling på butikker, det var sannelig litt av en liste.

Selv sier jeg ifra om det er gjort feil, men har uansett kun hatt småfeil fra butikkers side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier alltid ifra om det er gjort noe feil :)
F.eks skulle kjøpe ett par øl, røyk og noe varer, jeg stressa som vanlig tenkte ikke noe over at prisen bare ble på ca 200kr eller noe sånt. Kom hjem, sjekka kvitteringa for det var først på bussen jeg tenkte 200kr...det stemmer ikke. Da viser det seg at den ansatte hadde slått inn 1øl istedet for 4...

Jeg dro faktisk tilbake å forklarte hele greia x)

En annen gang, jeg skulle betale noe i tipping, betalte med 100kr, skulle ha tilbake 40...Og kasserer gir meg 200kr...jeg står der å bare "ehm..Jeg betalte med 100kr..." Ansatte mente hun hadde riktig..Men så var hun ikke særlig god i Norsk heller o_o Så da "lurte" jeg henne med å spørre om jeg kunne veksle og tok mine 40 og lot de andre ligge igjen xD

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette forumet er morsomt :)

Får en liten "Alt er flott på facebook"-feeling til tider, lett å si på nett om en hypotetisk situasjon at man "selvsagt ville levert tilbake".

Jeg har denne moralen deres ovenfor f.eks lokale familiebedrifter som virkelig merker et tap på noen tusen kroner. Ikke for butikker med milliarder i omsetning.



Anonymous poster hash: 293b6...639
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for TS å kjøre på. Disse butikkene har millioner i overskudd hvert år, så da sier det seg selv at varene er for dyre i utg.pkt.

Akkurat samme idiotiet når strømselskapene setter opp strømprisen når fyllingsgraden minker. Da blir det med ett dyrere å lage strøm?

Det trengs samme vannmengde for å lage en kw uansett fyllingsgrad. Er det tomt, ingen strøm. Men dette har aldri skjedd.



Anonymous poster hash: c824e...0ea
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva....det verste er at du skryter av dette.

Du skriver selv at du har oppdaget det, og ikke gjorde en dritt. Har du ingen ekkel følesle å sitte i hjemmet ditt fullt av tyvegods?



Anonymous poster hash: 2e474...23a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De aller fleste hadde vel sagt i fra om at det har blitt begått en feil. Selv om de først hadde sett på kvitteringen da de kom hjem.

Jeg ville aldri kalt dette flask. Heller uflask: fordi det hadde tatt meg ekstra tid å ordne opp i feilen som har blitt gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forumet er morsomt :)

Får en liten "Alt er flott på facebook"-feeling til tider, lett å si på nett om en hypotetisk situasjon at man "selvsagt ville levert tilbake".

Jeg har denne moralen deres ovenfor f.eks lokale familiebedrifter som virkelig merker et tap på noen tusen kroner. Ikke for butikker med milliarder i omsetning.

Anonymous poster hash: 293b6...639

Forskjell å få en femmer for mye tilbake til å ha to kjøleskap, laminat osv. En plass går grensen tenker nå jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...