Gå til innhold

Student tatt med kniv ved flyplass. Hjelp søkes!


Gjest veraxi

Anbefalte innlegg

Som det står skrevet i hovedinnlegget. Kniven ble kjøpt som en suvenir for omlag 5 år siden. Jeg har nå forlat redet og studerer på andre siden av landet. Jeg bringte kniven fra mor og far sitt hus, som en sentimental gjenstand. :)

Update: Jeg fikk i dag Forelegget i posten. Dommen ble kr 8000 økonomisk tap eller 13 dager i fengsel. Jeg anser saken som løst og ville bare takke for alle tilbakemeldingene, rådene og veiledningen jeg har fått som respons! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I insjekekt bagasje? På Flesland? Overrasker meg ikke. Sikkerhetsfolka på Flesland er destruktive rævhøl med sykelig maktbehov. Ungår den flyplassen så godt jeg kan.

Beklager å ikke kunne være til hjelp, men jeg har kranglet med de folka der om et skrujern på den totale lengden, skaft og jern, på 4cm... Og har sett saikojævlene i sikkerhetskontrollen der legge opp til bråk mer enn én gang.

Haha, jeg kjenner igjen maktbehovet. I min situasjon var det ikke konfrontasjon- men heller en artig episode hvor jeg var omringet av omlag 5 securitas personell. Alle med brystene puffet opp kombinert med oppførsel som om jeg skulle vært en terrorist. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Flesland er den eneste flyplass i hele vårt langstrakte land jeg ikke reiser fra iført strømper med tilhørende tradisjonell festeanordning som slår ut i scanneren.

Guess why.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Update: Jeg fikk i dag Forelegget i posten. Dommen ble kr 8000 økonomisk tap eller 13 dager i fengsel. Jeg anser saken som løst og ville bare takke for alle tilbakemeldingene, rådene og veiledningen jeg har fått som respons! :blomst:

8 føkkings tusen!?!?

Straffene i dette landet henger ikke på greip i forhold til "forbrytelsen". Nesten uansett hva vi snakker om. Enten latterlig lavt, eller som her, totalt ute av proporsjoner andre veien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Jeg fikk i dag Forelegget i posten. Dommen ble kr 8000 økonomisk tap eller 13 dager i fengsel. Jeg anser saken som løst og ville bare takke for alle tilbakemeldingene, rådene og veiledningen jeg har fått som respons! :blomst:

Oii, hva velger du?

8000 kr er mye for en student :o

Hadde nesten valgt 13 dager i fengsel jeg.. Gratis kost og losj i 13 dager... heh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oii, hva velger du?

8000 kr er mye for en student :o

Hadde nesten valgt 13 dager i fengsel jeg.. Gratis kost og losj i 13 dager... heh

Det er nok like lite anledning til å velge soning her som det er med fartsbøter. Ts må nok betale.

Anonymous poster hash: 69e5a...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står skrevet i hovedinnlegget. Kniven ble kjøpt som en suvenir for omlag 5 år siden. Jeg har nå forlat redet og studerer på andre siden av landet. Jeg bringte kniven fra mor og far sitt hus, som en sentimental gjenstand. :)

Brakte, unge mann.

Som andre har sagt, betal forelegget, du. Unnskyldninger som at "jeg visste ikke" vil bli ledd av i retten.

Anonymous poster hash: 44c0f...077

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, hva velger du?

8000 kr er mye for en student :o

Hadde nesten valgt 13 dager i fengsel jeg.. Gratis kost og losj i 13 dager... heh

Det virker som jeg blir nødt til å akseptere den økonomiske voldtekten fra storebror (Stod at jeg kunne ringe statens innkrevningsbyrå? for avtaling om betaling, i.e faste avdrag. Jippi!). Jeg har kontaktet en organisasjon (nettside nevnt ovenfor) som gir gratis veiledning osv. Bestemmelsen blir derfor tatt neste uke.

Som en annen bruker sa i et tidligere innlegg. "Staffen" for lovbruddet er helt absurd mener nå jeg. Det komiske er at jeg sannsynligvis ville kommet bedre økonomisk/straffemessig ut- hvis jeg hadde valgt voldtekt/innbrudd i forhold til ignoranse ovenfor norges lover (Sterkt overdrevet for humor faktor!!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, hva velger du?

8000 kr er mye for en student :o

Hadde nesten valgt 13 dager i fengsel jeg.. Gratis kost og losj i 13 dager... heh

Man kan i praksis ikke velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må godta forelegget. Det kommer ikke på politiattesten.



Anonymous poster hash: abd65...95a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke velge fengsel i slike saker (selv om det står at man kan).

Oii, hva velger du?

8000 kr er mye for en student :o

Hadde nesten valgt 13 dager i fengsel jeg.. Gratis kost og losj i 13 dager... heh



Anonymous poster hash: abd65...95a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må godta forelegget. Det kommer ikke på politiattesten.

Anonymous poster hash: abd65...95a

Kunne du vært så vennlig å ekspandert mine jurdiske kunnskaper? Jeg trodde alt uansett hva, kom på rullebladet? Jeg studerer barnevernspedagogikk derav min noia for rullebladet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må vel bli dømt for å få noe på rullebladet. Et forenklet forelegg er ingen dom. En bot derimot, er en dom. Så hvis du ikke godtar forelegget, så kan du bli dømt til å betale en bot i stedet.

Eller...?



Anonymous poster hash: 23959...fd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...