Gå til innhold

Student tatt med kniv ved flyplass. Hjelp søkes!


Gjest veraxi

Anbefalte innlegg

God aften!

Jeg vil bare beklage for et eventuelt langt innlegg. I tilegg vil jeg bare takke de som bruker tid til å lese. Saken er som følgende-

Jeg søker hjelp av kunnskapsrike individer som kan veilede meg i min absurde situasjon. Bakgrunnshistorien for problematikken er som følgende:

-Jeg er en 20 år gammel student.

-Jeg var i sommerferien, på hjemmebesøk hos familien.

-Da jeg skulle forlate familien og reise hjemover til studieplassen min, valgte jeg å ta med meg en SLØR, ubrukt og godt innpakket triksekniv (kalt Butterfly tydrligvis).

-I "gjerningsøyeblikket" var jeg ikke klar over at objektet var straffbart

(Jeg ble fortalt av politibetjenter at visse allmenne kniver er akseptable, men ikke min type.)

Jeg ønsker bare å påpeke at triksekniven aldri har blitt brukt til annet enn å kutte ned på tiden i kjedelige stunder. Jeg KJØPTE og tok med meg kniven da jeg var på ferie i Tyrkia for 5 år siden. I og med at kniven ikke ble tatt av securitas i fortiden, regnte jeg med at det ikke ville oppstå noen problemer ved at jeg hadde objektet låst inn i en koffert (koffert ble håndtert av flyplassansvarlige individer- ergo jeg hadde ikke hatt muligheter til og påføre andre individer skader- hvis ønsket)

Hendelsen fant sted 02.08.2014. Jeg reiste fra Kristiansand, mellomlandet i Bergen, og den endelige destinasjonen var Ørsta flyplass. (Jeg er ikke redd for å bli gjenkjent- det er derfor ikke behov for at moderatorene skal sensurere tekst jeg mener kan være nyttig for å bistå meg med veiledning og tips for min fremtid)