Gå til innhold

Hva er din feelgood rett når du er syk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser alltid arme riddere når jeg er syk eller har tante rød på besøk. Hva er deres feelgood food?

Anonymous poster hash: e2b2b...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vinglepetra

Har ingen spesifikk rett, men veldig glad i supper og gryteretter når jeg er syk eller trenger noe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er syk, noe som heldigvis ikke skjer så ofte, så er faktisk favorittmaten diverse Toro rett-i-koppen begre. Tar denne som anonym, ja. :fnise:



Anonymous poster hash: 2a005...d00
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å ha feelgood-retter når man er syk? :P

Jeg mener, enten har jeg omgangssyke, og da mister jeg matlysten og spiser bare nøytrale ting som ikke kommer opp igjen, salte kjeks for eksempel. Eller så har jeg forkjølelse/influensa, og da har jeg nedsatt smakssans og spiser bare en varm suppe eller noe for å bli mett og varm i kroppen. Det er lite mat som frister spesielt når jeg er syk, da handler det bare om å få i seg noe næring..

Når jeg er FYLLEsyk, derimot.... Det er en annen historie ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig å ha feelgood-retter når man er syk? :P

Jeg mener, enten har jeg omgangssyke, og da mister jeg matlysten og spiser bare nøytrale ting som ikke kommer opp igjen, salte kjeks for eksempel. Eller så har jeg forkjølelse/influensa, og da har jeg nedsatt smakssans og spiser bare en varm suppe eller noe for å bli mett og varm i kroppen. Det er lite mat som frister spesielt når jeg er syk, da handler det bare om å få i seg noe næring..

Når jeg er FYLLEsyk, derimot.... Det er en annen historie ;)

Jeg er åpen for all slags sykdom, også fyllesyke :) Jeg har også nedsatt matlyst ved influensa og lignende, men jeg har inkluder mat jeg spiser når jeg har mens, eller ikke føler meg helt på topp.

Anonymous poster hash: e2b2b...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola, nachos, pizza, taco, lasagne osv.



Anonymous poster hash: c8e3a...ec9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg har sett noe mønster i hva jeg foretrekker når jeg er syk - bortsett fra at jeg helst ser at maten er laget av noen andre.

Når det gjelder fyllesyke (selv om jeg aldri blir dårligere enn litt lett bakrus) er det ingenting som gjør meg raskere frisk enn en hamburger (helst BK/McD), løkringer, chili cheese og dispenser-Cola Zero! Avslutter gjerne med en grande Java chip på Starbucks og et stykke Oreo dreamcake fra Deli. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke si at jeg har sett noe mønster i hva jeg foretrekker når jeg er syk - bortsett fra at jeg helst ser at maten er laget av noen andre.

Når det gjelder fyllesyke (selv om jeg aldri blir dårligere enn litt lett bakrus) er det ingenting som gjør meg raskere frisk enn en hamburger (helst BK/McD), løkringer, chili cheese og dispenser-Cola Zero! Avslutter gjerne med en grande Java chip på Starbucks og et stykke Oreo dreamcake fra Deli. <3

Java chip? Er det en spesiell type kaffe? Eller sånn milkshake/Frappe ting man får kjøpt på Starbucks?

Anonymous poster hash: e2b2b...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade i store mengder.

Vi hadde passet perfekt sammen.Ingen ting er som sjokolade :)

Anonymous poster hash: fe74d...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Java chip? Er det en spesiell type kaffe? Eller sånn milkshake/Frappe ting man får kjøpt på Starbucks? Anonymous poster hash: e2b2b...c6d

Det er en frappe, ja. Med sjokolade! Fan-fuckin-tastic! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg er syk som i forkjølet, mister jeg det meste av smakssans og matlyst. Derfor er mat som smaker mye et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg er syk spiser jeg normalt ingenting. Da ligger jeg strekk ut med absolutt null matlyst uansett hva jeg blir fristet med dessverre. Har mer enn nok med å få i meg noe å drikke og da foretrekker jeg brus. Lever på brus helt til jeg er klar for å gå på jobb igjen. Da er kroppen nærmest tom og jeg spiser helst pizza. Misunner dere som klarer å spise mens dere er syke, jeg hadde aldri orket å lage meg mat som supper el.



Anonymous poster hash: 93916...6a7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...