Gå til innhold

Hvor er det studentene i Bergen går ut å spiser, går på kafe, på byn osv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor er det studentene i Bergen går ut å spiser, går på kafe, på byn osv?

Og hvordan er de stedene? Pris, type mat ol.



Anonymous poster hash: 6c82b...aaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cafe spesial, greie priser, beste pizza i byen. Pasta sentralen, billig italiensk. Allehjørnet thai : min favoritt thai resturant. Ligger rett ved SV fakultetet. Prismessig : ca 120-140 for hovedrrett.

På byen : kvarteret, hulen ( disse to er studentdrevet) kaos, hectors hybel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss eg skal gå på kafe for å ete går eg på bastant som har kjempegode supper. Viss eg skal slappe av og drikke kaffi ol. går eg som regel på friele på togstasjonen eller chillout. Viss eg skal ut på byn blir det ofte kaos eller lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk som regel på zupperia å spiste, pris ca som egon.



Anonymous poster hash: ff0cf...1b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _LilleMy

Pastasentralen: Billig og god italiensk mat. Ligger i Vestre Torggaten 5 og på Vestkanten.

Zupperia: Utrolig god mat, noenlunde samme priser som Egon. De har meny på nettsiden også. Den på torget er den beste av de tre restaurantene.

Heaven Cafe: Ligger øverst på Sundt. Utrolig gode wraps! Mener å huske at en wrap koster 45.

Wayne's Coffee: Koselig cafe med smoothies, muffins, sandwicher, kaffe o.l. God mat til greie priser. Ligger på Xhibiton og i Nygårdsgaten 1.

Friele på togstasjonen har også god kaffe. Lenge siden jeg har vært der nå, så usikker på prisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastasentralen: Billig og god italiensk mat. Ligger i Vestre Torggaten 5 og på Vestkanten.

Zupperia: Utrolig god mat, noenlunde samme priser som Egon. De har meny på nettsiden også. Den på torget er den beste av de tre restaurantene.

Heaven Cafe: Ligger øverst på Sundt. Utrolig gode wraps! Mener å huske at en wrap koster 45.

Wayne's Coffee: Koselig cafe med smoothies, muffins, sandwicher, kaffe o.l. God mat til greie priser. Ligger på Xhibiton og i Nygårdsgaten 1.

Friele på togstasjonen har også god kaffe. Lenge siden jeg har vært der nå, så usikker på prisene.

Pastasentral er ikke god lengre. De har tapt seg utrolig de siste årene.

Studentene henger stort sett over alt nå. Det er endel som har begynt å henge i Sportsbaren i Walkendorfsgate, den er rett over veien fra bunadsjappa. Altså mot Tårnplass fra Torgallmeningen.

Hva enn du gjør, hold deg unna utestedene langs bryggen. Der er det bare skumle striler som banker studenter om de får anledning.

Vågen har billig øl, og det er artig å se på klientellet der.

Kaffi drikker jeg på studentsenteret fordi den er billigst der når jeg kjøper stempelkort.

Brød & Vin på Vektertorget er god og billig, og Eat har en supreduper burger.

Anonymous poster hash: 346bd...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille og Tidi pleier å ha mange studenter. Ellers er det fine med bergen at alt er så kompakt så man kan vandre lett fra utested til utested om man leter etter folk.

På tirsdager er det 25 eller 29 kroner(husker ikke) for en glassflaske med øl på Lille. Tirsdager og torsdager er gjerne da mange studenter drar ut pga prisene.



Anonymous poster hash: 300e4...e55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...