Gå til innhold

Lov å ha ekorn som kjæledyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet noen om det er lov å ha ekorn som kjæledyr i Norge?



Anonymous poster hash: bfba5...a50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pøh skjønner ikke hvorfor ikke annet enn at det tydeligvis ikke er lov? Jeg mener det, folk har griser, rotter og rever i hus så for all del slå deg løs om du klarer å temme den! :)



Anonymous poster hash: b1c9d...aab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i følge Viltloven som Sparagmitt nevner så er det ikke lov. Det er et VILT dyr, det hører hjemme i naturen



Anonymous poster hash: b79d3...5ae
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, takk for svarene, da er det ikke aktuelt å skaffe seg ekorn. En kamerat i utlandet har temmet et ekorn i noen år nå, og den er et vanvittig kult dyr å ha med å gjøre.



Anonymous poster hash: bfba5...a50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde et ekorn som "kjæledyr" da jeg var ung. Altså den levde ute i naturen, men den var skikkelig tam når det kom til meg. Hver dag da jeg kom hjem fra skolen kom den løpende bort til meg og fikk nøtter ut av hånden min og slik. Og klatret på meg osv., gikk aldri i nærheten av noen andre! Før den ble tam så satt jeg i mange timer hver dag og prøvde å lokke den med mat osv. Og la ut ting til den og sånn "fnise" men så kom kommunen og hugget ned trærne den bodde i, så den flyttet inn i skogen deg var det siste jeg så av den!

Anonymous poster hash: 67a79...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De norske ekorna er ikke like attraktive å ha som kjæledyr uansett. De grå ekorna i feks USA er lettere å temme og er ikke like destruktive som den norske arten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, takk for svarene, da er det ikke aktuelt å skaffe seg ekorn. En kamerat i utlandet har temmet et ekorn i noen år nå, og den er et vanvittig kult dyr å ha med å gjøre.

Anonymous poster hash: bfba5...a50

Kan anbefale chinchilla, det er jo litt i nærheten. Lurt å ha to, da de er selskapssyke, gjerne en kastrert hann og en ho.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...