Gå til innhold

Jeg fatter ikke at det går an å tenke sånn


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hva som er så galt med dette? Vi har selv hund, men ungene vil feire jul hos bestemoren sin i år, og de har gått lei av hunden. Er det ikke bra at vi i dag kan gi dyr en human slutt på livet?

Anonymous poster hash: 48655...94c

Skal vi bare avlive mennesker vi er lei av også da? Eller mennesker som ikke kan være med på ferie? De lider jo ikke likevel som noen skrev. Mennesker er også dyr vet du!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi bare avlive mennesker vi er lei av også da? Eller mennesker som ikke kan være med på ferie? De lider jo ikke likevel som noen skrev. Mennesker er også dyr vet du!

Er du veldig lite intelligent eller? Skal vi virkelig ha en debatt hvor vi sidestiller mennesker med dyr?

Anonymous poster hash: 48655...94c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du veldig lite intelligent eller? Skal vi virkelig ha en debatt hvor vi sidestiller mennesker med dyr?

Anonymous poster hash: 48655...94c

Mennesker ER dyr ;)
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Er du veldig lite intelligent eller? Skal vi virkelig ha en debatt hvor vi sidestiller mennesker med dyr?

Anonymous poster hash: 48655...94c

(Siden du liker å trykke på knapper)

Kansje hunden deres er lei barna? Synst det er helt ok at hunden vurderer å ta livet av de :) jeg mener de har jo blitt større, kravstore og ikke så søte lenger?

Stakkars hund, dere er familien hans. Han gir kjærlighet til hver og enkel av dere. Og dette er takken?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Alltid trist á lese sánt. :( Hadde heller valgt á bli hjemme med hunden istedenfor á dra pá en ferie som er kortvarig. Hunder har ogsá forskjellige personligheter og de har ogsá fólelser. Akkurat som med mennesker sá er hver og en hund sin egen personlighet og unik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tror du var smart nå?

Anonymous poster hash: 48655...94c

Smartere enn de som tror mennesker ikke er dyr og er mye viktigere enn dyr. Hva er mennesker da? Roboter? Endret av Hummels
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er så galt med dette? Vi har selv hund, men ungene vil feire jul hos bestemoren sin i år, og de har gått lei av hunden. Er det ikke bra at vi i dag kan gi dyr en human slutt på livet?

Anonymous poster hash: 48655...94c

Du er garantert et troll som liker å provosere andre, men vil like vel svare deg. Det er på ingen måte humant å skaffe seg et dyr, gå lei av det og avlive det. De signalene du sender ut til barna er groteske, og dyr er ikke noe man bare kan kvitte seg med når man går lei.

Når man har skaffet seg et dyr så har man det på livstid, og hvis det skulle dukke opp noe så alvorlig som gjør at du må gi bort dyret, så skal man legge tid og arbeid i å finne et nytt hjem til det. Ikke kaste det vekk/avlive som en ødelagt kosebamse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om mennesker blir ansett som mer verd enn dyr, så må jeg si at jeg synes dyr i mange tilfeller er mye mer behagelig selskap enn mennesker. Jeg ville mye heller tilbrakt en dag med en fremmed hund enn med et fremmed menneske. Jeg ville heller ha jobbet med dyr enn med mennesker, hvis jeg hadde valget. Men jeg godtar at mennesket har en høyere status, selv om jeg kan like dyr mye bedre enn enkelte mennesker. Et menneske som synes det er greit å avlive hunden sin når hun skal på ferie, må jeg innrømme at jeg ikke synes har større verdi enn en hund. Absolutt ikke.



Anonymous poster hash: 9a792...eb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du veldig lite intelligent eller? Skal vi virkelig ha en debatt hvor vi sidestiller mennesker med dyr?

Anonymous poster hash: 48655...94c

Selv om mennesker blir ansett som mer verd enn dyr, så må jeg si at jeg synes dyr i mange tilfeller er mye mer behagelig selskap enn mennesker. Jeg ville mye heller tilbrakt en dag med en fremmed hund enn med et fremmed menneske. Jeg ville heller ha jobbet med dyr enn med mennesker, hvis jeg hadde valget. Men jeg godtar at mennesket har en høyere status, selv om jeg kan like dyr mye bedre enn enkelte mennesker. Et menneske som synes det er greit å avlive hunden sin når hun skal på ferie, må jeg innrømme at jeg ikke synes har større verdi enn en hund. Absolutt ikke.

Anonymous poster hash: 9a792...eb1

Men nå er det jo faktisk slik at det er MANGE mennesker som setter dyr høyere enn mennesker. Om en søt katt dør på facebook er det skandale og alle må "hjelpe" til å dele dette for det skal ikke skje igjen. Om et menneske dør i midt-østen er det ikke så stort fordi mennesket er ikke "søtt og hjelpesløst" og dette skjer jo hver dag så hvem faen bryr seg? Dyr er jo mer behagelig selskap enn mennesker uansett... Mister troen på menneskeheten seriøst... Vi er alle i samme situasjon, likevel føles det ikke slik.

Anonymous poster hash: 357f5...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det jo faktisk slik at det er MANGE mennesker som setter dyr høyere enn mennesker. Om en søt katt dør på facebook er det skandale og alle må "hjelpe" til å dele dette for det skal ikke skje igjen. Om et menneske dør i midt-østen er det ikke så stort fordi mennesket er ikke "søtt og hjelpesløst" og dette skjer jo hver dag så hvem faen bryr seg? Dyr er jo mer behagelig selskap enn mennesker uansett... Mister troen på menneskeheten seriøst... Vi er alle i samme situasjon, likevel føles det ikke slik.

Anonymous poster hash: 357f5...d87

Det ar mer å gjøre med at man forholder seg til det som er nært.

Det er jo ikke slik at alle vil hjelpe om noen har funnet en død katt på en vei. Men folk reagerer når dyr har blitt utsatt for vold eller blitt drept fordi eierne skulle på ferie. På samme måte reagerer man når en jente i nærområdet er savnet, eller noen har blitt drept eller mishandlet.

Når det gjelder mennesker etterforsker politiet heldigvis, men når det gjelder dyr må man dele overalt og etterforske selv om man vil ta de skyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste i Norge vil være i stand til å spare 50 000 i løpet av relativt kort tid. Men for all del 30 000 funker også.

Hadde jeg vært politiker skulle slike folk blitt straffeforfulgt og aldri hatt dyr igjen, og det skulle ikke vært lov å kjøpe dyr i gave til barn da det er som regel disse folka som behandler dyrene dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde vært slik at mennesker som møter opp for å avlive friske dyr ikke fikk lov å ha dyr lenger, og at det ble fulgt opp.. Nå er det jo mattilsynet sin jobb å følge opp dyrehold, men dyrepoliti burde absolutt innføres. Vært mye skrekkelige historier om forferdelige dyredrap i media i det siste, og folk burde ha vett til å skjønne at et dyr er et liv du har ansvar for. Du selv har valgt å få er dyr, dyret har ikke valgt å bo hos deg, men har blitt glad i deg og stoler på deg.. synd folk ikke har vett i skallen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...