Gå til innhold

blæren hos hunder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hvorfor kan hunder klare seg uten å tisse i 7-8 timer (tar utgangspunkt i vanlig arbeidsdag), mens mennesker ikke klarer seg mer enn 3-4 timer (uten ubehag) uten å gå på do?



Anonymous poster hash: 53533...de1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor kan hunder klare seg uten å tisse i 7-8 timer (tar utgangspunkt i vanlig arbeidsdag), mens mennesker ikke klarer seg mer enn 3-4 timer (uten ubehag) uten å gå på do?

Anonymous poster hash: 53533...de1

Vi holder oss jo når vi sover og.

Jeg kan godt ligge i senga i 12-14 timer uten å måtte på do.

Anonymous poster hash: c62f3...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint gå 7 - 9 timer uten å måtte tisse. Og selvfølgelig hele dagen også.



Anonymous poster hash: 45b90...2d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer tisser ikke i løpet av arbeidsdagen (8 timer + reisevei).
Man holder jo seg også om natten som påpekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (hun) kan fint holde meg i 12-14 timer, men samboeren (han) sliter etter 3-4 timer, og må av og til opp i løpet av natten også.

Hunden derimot kan fint holde seg i 14-16(!!) timer av og til (dette er da selvfølgeig helt fra hennes egen vilje, ved at hun ikke vil ut om kvelden, og heller ikke før langt på dag neste dag.) Hvis vi ikke drar henne med oss. Dette gjelder som regel hvis det er litt kaldt og vått ute ;)



Anonymous poster hash: c4ba1...b5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her; Mange sier at de klarer seg i 8-12 timer, men spørsmålet er jo da om hunden har det bra når han må holde seg så lenge?

Jeg mener, akkurat som at hunder har et annet "sult/spise system" som gjør at de bare trenger mat 1 gang daglig. Så kanskje de hadde en annet "type" blære system også? :)



Anonymous poster hash: 53533...de1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som oss mennesker så klarer vel hunder å holde seg i 8-12 timer. Om det er behagelig for dem er en helt annen sak forsåvidt.

Min hund spiser alltid på morgningen og ved middagstid. Og hun vil alltid ut å gjøre fra seg etterpå. Mens på dagen når hun bare ligger og sover mens vi er på skole og jobb så tror jeg ikke hun må tisse noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min holder seg fort i 14-15 timer i løpet av natten og morgenen hvis det innebærer at han kan sove lenge i sengen vår. Han nekter å gå ut i hagen hvis han er trøtt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å holde meg hele natta, er på do minst en gang, ofte to-tre. Og det er ikke noe galt med meg, det har jeg sjekket. Så jeg tenker noen ganger på det samme.



Anonymous poster hash: 8a432...ae6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi holder oss om natten skyldes hormonregulering.

Hunder har nok noe sånt og de sover ca 70% av tiden og drikker ikke like mye som oss. Maten de spiser er jo også gjerne tørr.

Anonymous poster hash: 2e098...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...