Gå til innhold

Vil ikke gi bort kattungen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

avtaleloven MÅ vel ha en form for kontrakt tenker jeg? og nekter å tro at man ikke kan angre på den heller. Dette kan umulig stemme at man MÅ selge noe etter å ha sagt det..

Nei den må ikke det. Har du aldri hørt at muntlige avtaler er like bindende som skriftlige?

Og jo, det stemmer at man MÅ selge det hvis man har avtalt det - med mindre man har inngått avtalen med forbehold.

Men som sagt, ikke alltid

man følger loven, og sunn fornuft er jo tillatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må da være helt greit at dere ombestemmer dere, det er jo deres katt. Bare si det akkurat som det er.

Men jeg må bare si det, at hvis det er en hannkatt dere har tenkt å beholde ville jeg sterkt revurdert det. Vi beholdt en hannkatt når vår katt fikk et kull, og det var et sant helvete, selv om både mor og sønn ble kastrert. Kattemor aksepterte aldri at sønnen hennes ble boende, og det er visst helt vanlig at mødre vil jage bort sønnene sine fra flokken for å hindre innavl. Det kan jo selvsagt gå helt fint, mulig det var vår katt som var litt ekstrem på det, men jeg ville ikke tatt sjangsen.

Anonymous poster hash: b6926...db9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det må da være helt greit at dere ombestemmer dere, det er jo deres katt. Bare si det akkurat som det er.

Men jeg må bare si det, at hvis det er en hannkatt dere har tenkt å beholde ville jeg sterkt revurdert det. Vi beholdt en hannkatt når vår katt fikk et kull, og det var et sant helvete, selv om både mor og sønn ble kastrert. Kattemor aksepterte aldri at sønnen hennes ble boende, og det er visst helt vanlig at mødre vil jage bort sønnene sine fra flokken for å hindre innavl. Det kan jo selvsagt gå helt fint, mulig det var vår katt som var litt ekstrem på det, men jeg ville ikke tatt sjangsen.

Anonymous poster hash: b6926...db9

Meget godt poeng.

Og det blir nødvendigvis ikke noe enklere med to kjetter i hus heller. Kjetter er mer revirbeskyttende enn hankatter.

- bare slik at det er nevnt at det ikke trenger bli en dans på roser uten torner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også et kattekull i høst, og ville beholde en, men var først litt usikre på det. Vi la ut annonse ganske tidlig, og samtidig som meldingene fra eventuelt nye eiere tikka inn, innså vi at disse nøstene vil for alltid være borte fra oss, så vi valgte å beholde en, og informerte de interesserte at akkurat den (katten vi valgte å beholde) er lovet bort, selv om den var med på et gruppebilde av kattene. Vi valgte den som er mest mammadalt, og som kom ut først, og som jeg som hjalp til med å ta i mot ungene, fikk et spesielt forhold til.

Nå er de gamlere, og ungene er lovet bort og snart blir de hentet av de nye eierene. Vi har blitt knyttet til den vi skal beholde, men også de andre pusene. Det blir vanskelig å gi de vekk, spesielt en til skulle jeg gjerne ha beholdt fordi hun kommer og legger seg oppi fanget, og liker å bli båret rundt på og alle kattungene er nydelige og spesielle. Men jeg er sikker på at hun vil få det veldig godt i det nye hjemmet sitt, der hun skal få bo på gård og i landlige omgivelser. Jeg er glad for at vi såpass tidlig valgte å beholde en. Vi skal også sterilisere pusen etter dette kullet, så det blir med dette ene.

Til TS, dere må beholde katten, hvis ikke vil dere angre, og den sjansen kommer ikke igjen. Gi beskjed til de som egentlig skulle ha den så snart som mulig, og husk at det er verre for dere å ikke beholde den katten, enn at de nye får avslag, de har ikke rukket å knytte seg til den og vil alltids finne en ny. Men du må gi beskjed til de raskt. Send de en sms, eller det beste er å ringe. I sånne situasjoner er det best å tenke på sine egne. Det ordner seg.

Anonymous poster hash: 3a1dc...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Evt oppdretter brutt avtalen om en katt hadde jeg blitt skuffet. Er lov å ombestemme seg, men syns du skal hjelpe dem i prosessen med å finne en ny katt. Hadde de visst dette hadde de kanskje valgt en av de andre kattungene. Og håper ikke denne familien har knyttet seg fordi det synd jeg er dårlig.

Tenk deg om bedre neste gang. Men om de ikke har knyttet bånd hadde jeg ringt så fort som mulig å sagt ifra og jeg håper du hjelper dem videre til en annen kattunge :)

Uff trist denne familien har sikkert gledet seg :( hadde blitt superskuffet om jeg ikke fikk de kattene jeg har nå. Var så koselig rett før jeg skulle hente dem! Ordne i stand å alt. Uff.

Uansett lykke til å håper dere løser det :)

Anonymous poster hash: 0b57f...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...