Gå til innhold

Få katter til å slutte å sloss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en kastrert hankatt, han har aldri sloss i hele sitt liv, helt til det flyttet inn nye naboer med to kastrerte hannkatter. Disse sloss hele tiden og katten vår er blitt skadet så han måtte til vetrinær to ganger på helg, heldigvis er han forsikret. De fortsetter bare å sloss, i dag kom han inn med et klor over øyet, har og hatt flere småklor rundt øyet, men ni dag er det dypere.. Han er glad i å være ute normalt sett, men nå vil han mest ligge inne og sove, og når han er ute kommer han inn med småsår. De har bodd her i ca 2 mnd. Trodde det ville roe seg etterhvert.. Noen tips i det hele tatt? Vi kan ikke ha han bare inne for det liker han ikke, han vil ut på do. Kan heller ikke be naboen løpe rundt ute og passe på kattene sine heller. Fortvilet nå..



Anonymous poster hash: 37c02...4b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje litt far out, men... går det an å ta en prat med naboene og høre om det går an få til en avtale? F.eks at dere har kattene ute litt på skift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert det, men vanskelig å planlegge i og med at hos oss jobber vi turnus og er ikke alltid katten kommer hjem når vi ønsker så tror det kan bli vanskelig å få til.. Tror naboene liker å ha kattene ute hele dagen, men lar de være inne om natta. Vi kan ikke la vår være inne om dagen og ute om natta.

Kanskje litt far out, men... går det an å ta en prat med naboene og høre om det går an få til en avtale? F.eks at dere har kattene ute litt på skift.



Anonymous poster hash: 37c02...4b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen har gode råd til deg, stakkars pus! Har selv opplevd at en venn har mistet sin katt til et dødelig sår etter gjentatte slosskamper. :(



Anonymous poster hash: 9c599...cee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen har gode råd til deg, stakkars pus! Har selv opplevd at en venn har mistet sin katt til et dødelig sår etter gjentatte slosskamper. :(

Anonymous poster hash: 9c599...cee

ÅÅ nei!! Vet ikke om jeg skal tørre å sippe han ut noe mer... Men synes han har krav på å være litt fri og!!

Anonymous poster hash: 37c02...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ nei!! Vet ikke om jeg skal tørre å sippe han ut noe mer... Men synes han har krav på å være litt fri og!!

Anonymous poster hash: 37c02...4b5

Ja, helt enig! Det er ikke bare å holde ham inne når han er vant med å være ute. En tanke, liker han å gå tur sammen med deg? Jeg hadde en katt som fulgte meg når jeg gikk tur. Kanskje dere kunne vært litt ute sammen?

Anonymous poster hash: 9c599...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, helt enig! Det er ikke bare å holde ham inne når han er vant med å være ute. En tanke, liker han å gå tur sammen med deg? Jeg hadde en katt som fulgte meg når jeg gikk tur. Kanskje dere kunne vært litt ute sammen?

Anonymous poster hash: 9c599...cee

Vi har prøvd, han liker det godt en stund, og så hopphopp så er han borte i noen busker.. Jeg håper at det løser seg snart, at de klarer å la være å sloss!

Anonymous poster hash: 37c02...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...