Gå til innhold

Naboene er slem mot hunden sin. Er det riktig av meg å gjøre dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære TS (hvis du leser dette) du er et egoistisk SVIN som er like medskyldig som eieren til denne hunden....

Nå må du få hue ut av RÆVA og faktisk gjøre noe

Ikke glem denne hunden.... dens skjebne ligger i dine hender, og du sviktet....

SKAM DEG!!!!!

jeg blir kvalm...

Her er TS:

soloyo

Ble med 09 juni 2013

Frakoblet Sist aktiv: i går, 15:36

Hu har gått flere uker uten å svare oss eller gjort noe. Hjertesløst å lage en slik trolletråd, for hennes del, så burde det være det, ellers anmelder jeg hu for medvirkning til mishandling av dyr.

Anonymous poster hash: 4fe91...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Kjære alle sammen.

Fikk utrolig dårlig samvittighet nå for at jeg ikke har svart.

Dette kan forklares med at jeg like etter å ha lagt ut denne tråden fikk litt (veldig) vanskeligheter i livet mitt og helt glemte denne tråden. Det var mye som skjedde. Ble deriblant syk med nyrebekkenbetennelse!

Men, selv om jeg glemte tråden litt, så glemte jeg ikke hunden.

Det ble meldt fra til mattilsynet annonymt og de kom bare få dager etterpå. Tok han med til dyrlegen og hadde en alvorsprat med eierene. Jeg meldte fra anonymt med mamma, og bare et par dager senere ringte Damen i huset og spurte om hun ikke kunne komme over. Spurte henne om hun visste noe om dette og var tydelig opprørt. Mamma sa hun ikke visste noe, men sa sin ærlige mening om hvordan hun syns hunden blir behandlet.

Mamma er som jeg har skrevet tidligere redd for å bli kastet ut om naboen får vite om dette.

Har prøvd så lenge å forklare mamma og hennes samboer at det kan de faktisk ikke gjøre.

Men nå er altså Birk, som han heter, tilbake. Og vi har sagt vi skal følge med på om det blir noen forandring.

Dette er mennesker som også er, eller mener de er, litt flottere enn alle andre. Og hun fortalte mamma at han tross alt hadde et pledd i vedskjulet hvor han kunne sove, men han fikk frivillig ikke inn der (!!!) men mat og vann nevnte hun ikke.

Hun har skjult nummer, men jeg har etter mye research klart å karre det til meg. Lurer på om jeg skal ringe / skrive mld eller bare møte opp der for å fortelle henne om hva jeg synes.

Vet ikke hva de fant ut hos dyrlegen. Men jeg er så redd det ikke blir noen forandring. Det beste hadde så klart vært om han kunne bodd hos noen godhjerta mennesker. For det vet jeg disse aldri blir.

Og hva gjør jeg da??

Politi?

Jeg ser mange skriver jeg burde be min mor om å ta han inn. Jeg er veldig enig. Men hun sier hun ikke kan, pga kattene. Jeg ser ikke problemet. For Birk går bra overens med de. Har snakket mye med henne om dette. Men hennes samboer (som er en forbaskade drittsekk) har nok et ord med i laget. Pluss at jeg tror mamma har veldig respekt for de hun leier av. Jeg ville tatt han inn med en gang. Men på 30 kvadratmeter er det ikke så lett å ta inn en stor hund når man har en katt som er livredd hunder.

Har noen flere tips eller meninger, så blir jeg glad.

Burde jeg snakke med denne motbydelige damen? Advare henne eller lignende? Jeg driter i om hun vet det var jeg som anmeldte, for hun kan da ikke kaste ut mamma for det. Jeg bor jo ikke der.

Dette ble nok rotete, men håper dere forstår alt. Ringer mamma hver dag å hører hvordan det går og skal ringe henne imorgen.

Skal huske innlegget fra nå av å fortsette å rapportere..

Og igjen, beklager.

Mvh. TS

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er TS:

soloyo

Ble med 09 juni 2013

Frakoblet Sist aktiv: i går, 15:36

Hu har gått flere uker uten å svare oss eller gjort noe. Hjertesløst å lage en slik trolletråd, for hennes del, så burde det være det, ellers anmelder jeg hu for medvirkning til mishandling av dyr.

Anonymous poster hash: 4fe91...3cc

Dere kan begge ta å roe dere ned noen hakk!!!

Jeg ble som sagt veldig syk med nyrebekkenbetennelse og andre ting skjedde også ellers i livet mitt som jeg helst ikke vil snakke om her, men jeg har vært, og er enda i en veldig dårlig periode og har glemt tråden. Har tenkt på den plutselig, også har den blitt glemt igjen! Ja, jeg har nok vært aktiv her inne. For er ofte innlogget innimellom bare for å titte rundt. Men denne tråden har gått meg hus fordi. Og det beklager jeg.

Og dette er så klart ingen trolletråd!!

Bare fordi jeg ikke har svart så betyr ikke det at ingenting har blitt gjort i denne saken!! Så å si du skal anmelde meg blir for dumt før du vet fakta!!

Skjønner mange blir frustrerte når de har tatt denne historien til seg og bryr seg. Det hadde jeg gjort selv også. Men man drar passe på å si ting før man vet det sikkert. Og nå har altså alle fått en forklaring, delvis ihvertfall, på hvorfor tråden er blitt litt glemt.

men, som sagt, Birk er ikke glemt!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle sammen.

Fikk utrolig dårlig samvittighet nå for at jeg ikke har svart.

Dette kan forklares med at jeg like etter å ha lagt ut denne tråden fikk litt (veldig) vanskeligheter i livet mitt og helt glemte denne tråden. Det var mye som skjedde. Ble deriblant syk med nyrebekkenbetennelse!

Men, selv om jeg glemte tråden litt, så glemte jeg ikke hunden.

Det ble meldt fra til mattilsynet annonymt og de kom bare få dager etterpå. Tok han med til dyrlegen og hadde en alvorsprat med eierene. Jeg meldte fra anonymt med mamma, og bare et par dager senere ringte Damen i huset og spurte om hun ikke kunne komme over. Spurte henne om hun visste noe om dette og var tydelig opprørt. Mamma sa hun ikke visste noe, men sa sin ærlige mening om hvordan hun syns hunden blir behandlet.

Mamma er som jeg har skrevet tidligere redd for å bli kastet ut om naboen får vite om dette.

Har prøvd så lenge å forklare mamma og hennes samboer at det kan de faktisk ikke gjøre.

Men nå er altså Birk, som han heter, tilbake. Og vi har sagt vi skal følge med på om det blir noen forandring.

Dette er mennesker som også er, eller mener de er, litt flottere enn alle andre. Og hun fortalte mamma at han tross alt hadde et pledd i vedskjulet hvor han kunne sove, men han fikk frivillig ikke inn der (!!!) men mat og vann nevnte hun ikke.

Hun har skjult nummer, men jeg har etter mye research klart å karre det til meg. Lurer på om jeg skal ringe / skrive mld eller bare møte opp der for å fortelle henne om hva jeg synes.

Vet ikke hva de fant ut hos dyrlegen. Men jeg er så redd det ikke blir noen forandring. Det beste hadde så klart vært om han kunne bodd hos noen godhjerta mennesker. For det vet jeg disse aldri blir.

Og hva gjør jeg da??

Politi?

Jeg ser mange skriver jeg burde be min mor om å ta han inn. Jeg er veldig enig. Men hun sier hun ikke kan, pga kattene. Jeg ser ikke problemet. For Birk går bra overens med de. Har snakket mye med henne om dette. Men hennes samboer (som er en forbaskade drittsekk) har nok et ord med i laget. Pluss at jeg tror mamma har veldig respekt for de hun leier av. Jeg ville tatt han inn med en gang. Men på 30 kvadratmeter er det ikke så lett å ta inn en stor hund når man har en katt som er livredd hunder.

Har noen flere tips eller meninger, så blir jeg glad.

Burde jeg snakke med denne motbydelige damen? Advare henne eller lignende? Jeg driter i om hun vet det var jeg som anmeldte, for hun kan da ikke kaste ut mamma for det. Jeg bor jo ikke der.

Dette ble nok rotete, men håper dere forstår alt. Ringer mamma hver dag å hører hvordan det går og skal ringe henne imorgen.

Skal huske innlegget fra nå av å fortsette å rapportere..

Og igjen, beklager.

Mvh. TS

Hvis det ikke blir noen endringer, så syns jeg du skal ta kontakt med mattilsynet en gang til. De kom jo etter kort tid sist gang. Si i så fall at du har vært i kontakt med de tidligere, vedrørende samme sak og at det dessverre ikke har blitt noen endringer, og at du derfor syns de bør vurdere omplassering av hunden.

PS: Fullt lov å glemme en tråd, eller ha andre ting i hodet enn KG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld fra til politiet og mattilsynet, det er faktisk straffbart om du/dere ikke gjør det!! Jeg er så lei av at folk ikke tør å melde fra om både barne- og dyremishandling. Tenk nå på den stakkars hunden, det er fryktelig egoistisk om du ikke melder fra. Og å tenke på at du ikke får kose med hunden etterpå eller er blitt glad i han og er redd han blir tatt fra der dere bor bunner også i egoistiske følelser, hunden har det ikke bra! Naboen har dessuten ingen rett til å kaste ut din mor med bakgrunn i at du har meldt fra, det er de som gjør noe straffbart når de behandler hunden sin sånn. Det går an å si at du ønsker å være anonym, da får ikke naboene vite at det kommer fra deg eller din mor. Men si fra nå, med en gang- vær så snill! Klarer du ikke å gjøre det så send meg en pm, jeg gjør det mer enn gjerne og har meldt fra om både barn og dyr som ikke blir behandlet bra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld fra til politiet og mattilsynet, det er faktisk straffbart om du/dere ikke gjør det!! Jeg er så lei av at folk ikke tør å melde fra om både barne- og dyremishandling. Tenk nå på den stakkars hunden, det er fryktelig egoistisk om du ikke melder fra. Og å tenke på at du ikke får kose med hunden etterpå eller er blitt glad i han og er redd han blir tatt fra der dere bor bunner også i egoistiske følelser, hunden har det ikke bra! Naboen har dessuten ingen rett til å kaste ut din mor med bakgrunn i at du har meldt fra, det er de som gjør noe straffbart når de behandler hunden sin sånn. Det går an å si at du ønsker å være anonym, da får ikke naboene vite at det kommer fra deg eller din mor. Men si fra nå, med en gang- vær så snill! Klarer du ikke å gjøre det så send meg en pm, jeg gjør det mer enn gjerne og har meldt fra om både barn og dyr som ikke blir behandlet bra før.

Ehhh...har du lest hele tråden?

Anonymous poster hash: 720f4...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære alle sammen.

Fikk utrolig dårlig samvittighet nå for at jeg ikke har svart.

Dette kan forklares med at jeg like etter å ha lagt ut denne tråden fikk litt (veldig) vanskeligheter i livet mitt og helt glemte denne tråden. Det var mye som skjedde. Ble deriblant syk med nyrebekkenbetennelse!

Men, selv om jeg glemte tråden litt, så glemte jeg ikke hunden.

Det ble meldt fra til mattilsynet annonymt og de kom bare få dager etterpå. Tok han med til dyrlegen og hadde en alvorsprat med eierene. Jeg meldte fra anonymt med mamma, og bare et par dager senere ringte Damen i huset og spurte om hun ikke kunne komme over. Spurte henne om hun visste noe om dette og var tydelig opprørt. Mamma sa hun ikke visste noe, men sa sin ærlige mening om hvordan hun syns hunden blir behandlet.

Mamma er som jeg har skrevet tidligere redd for å bli kastet ut om naboen får vite om dette.

Har prøvd så lenge å forklare mamma og hennes samboer at det kan de faktisk ikke gjøre.

Men nå er altså Birk, som han heter, tilbake. Og vi har sagt vi skal følge med på om det blir noen forandring.

Dette er mennesker som også er, eller mener de er, litt flottere enn alle andre. Og hun fortalte mamma at han tross alt hadde et pledd i vedskjulet hvor han kunne sove, men han fikk frivillig ikke inn der (!!!) men mat og vann nevnte hun ikke.

Hun har skjult nummer, men jeg har etter mye research klart å karre det til meg. Lurer på om jeg skal ringe / skrive mld eller bare møte opp der for å fortelle henne om hva jeg synes.

Vet ikke hva de fant ut hos dyrlegen. Men jeg er så redd det ikke blir noen forandring. Det beste hadde så klart vært om han kunne bodd hos noen godhjerta mennesker. For det vet jeg disse aldri blir.

Og hva gjør jeg da??

Politi?

Jeg ser mange skriver jeg burde be min mor om å ta han inn. Jeg er veldig enig. Men hun sier hun ikke kan, pga kattene. Jeg ser ikke problemet. For Birk går bra overens med de. Har snakket mye med henne om dette. Men hennes samboer (som er en forbaskade drittsekk) har nok et ord med i laget. Pluss at jeg tror mamma har veldig respekt for de hun leier av. Jeg ville tatt han inn med en gang. Men på 30 kvadratmeter er det ikke så lett å ta inn en stor hund når man har en katt som er livredd hunder.

Har noen flere tips eller meninger, så blir jeg glad.

Burde jeg snakke med denne motbydelige damen? Advare henne eller lignende? Jeg driter i om hun vet det var jeg som anmeldte, for hun kan da ikke kaste ut mamma for det. Jeg bor jo ikke der.

Dette ble nok rotete, men håper dere forstår alt. Ringer mamma hver dag å hører hvordan det går og skal ringe henne imorgen.

Skal huske innlegget fra nå av å fortsette å rapportere..

Og igjen, beklager.

Mvh. TS

Så ikke de nye kommentarene du har skrevet, men ja, blir de ingen bedring kontakter du politiet. Og mattilsynet kan kontaktes flere ganger, jo mer du "maser" på dem jo bedre, for da ser de faktisk alvoret...de kan besøke henne flere ganger, og ser de at det ikke hjelper å prate med henne så kan de ta hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh...har du lest hele tråden?

Anonymous poster hash: 720f4...4cd

Nei. Mulig dette har ordnet seg nå, men jeg følte uansett for å si "mitt"...synes det er et viktig budskap som andre også kan lese uavhengig av denne sakens utfall. Hvorfor AB her forresten?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Om disse menneskene har "kjendisbarn", hvorfor ikke sende noe offentlig til disse ungene? F.eks "foreldrene deres klarer ikke å passe på hunden som bor hos dem! Ta en prat med dem."

Kjenner jeg blir irritert av sånne ting som det her. Leietaker har mange rettigheter, og blir IKKE kastet ut om hun tar kontakt med mattilsynet eller politiet. Dette gjelder ingen av dere, men den stakkars hunden som må gå ute hele tiden.

Ingen unnskyldninger er gode nok i en sak som denne, TS. Her er det faktisk du og moren din som må ta ansvar, og når du sier at de ikke vil høre på fornuft, så TVINGER du dem til å høre på fornuft. Enten ved å ta kontakt med politiet, eller mase på mattilsynet. Det hjelper ikke å ringe en gang. Nå vet ikke jeg hva du har fortalt til mattilsynet, men hadde det vært jeg som var vitne til dette her, hadde jeg gjort alt i min makt for at disse menneskene fikk straff!

Og jeg minner deg på denne her: http://www.vg.no/forbruker/dyrene/naa-er-det-forbudt-aa-loefte-katten-etter-nakkeskinnet/a/23340616/

VÆR SÅ SNILL og les denne artikkelen, TS! Om Mattilsynet ikke kan ta hunden ut, kan de gi eierne en heftig bot og de fortjener LANGT mer!!!

Vær en person hunden kan stole på, og vær så snill ikke gi opp. Systemet er kanskje en smule tungt, men mas! Mas, mas, mas på politi og mattilsynet, og de vil dra dit igjen bare fordi de vil slippe maset.

Om dette ikke hjelper, SKAFF BEVIS. Ta bilder, film, legg ut på sosiale medier. Vi alle vil at dette skal ende med en solskinnshistorie, men nå virker det som om dere bare legger dere flate og vil "bare se" hvordan ting utvikler seg...

Endret av Gurgemeie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Mulig dette har ordnet seg nå, men jeg følte uansett for å si "mitt"...synes det er et viktig budskap som andre også kan lese uavhengig av denne sakens utfall. Hvorfor AB her forresten?? :P

Skriver stort sett som AB, så lenge den funksjonen er et tilbud til brukerne. . så er den fullt legitim. Synes det er creepy at folk setter sammen tråder og legger sammen to og to, sender pm og babler i vei om at vi er uenige i debatten vi har i det sosiale rom-mulig sett for mye på stalker. Forøvrig synes jeg det er en stadig tilbakevendende og merkelig debatt om hvorfor folk svarer som AB, for hvorfor r nick opptatt av det?

Anonymous poster hash: 720f4...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver stort sett som AB, så lenge den funksjonen er et tilbud til brukerne. . så er den fullt legitim. Synes det er creepy at folk setter sammen tråder og legger sammen to og to, sender pm og babler i vei om at vi er uenige i debatten vi har i det sosiale rom-mulig sett for mye på stalker. Forøvrig synes jeg det er en stadig tilbakevendende og merkelig debatt om hvorfor folk svarer som AB, for hvorfor r nick opptatt av det?

Anonymous poster hash: 720f4...4cd

Ja da så. Skjønte ikke så mye av det du skrev her, men har ikke all verdens erfaring her inne heller :vetikke: Ellers så var det bare det at jeg lurte, siden det du skrev til meg var en såpass uskyldig setning...jeg skriver bare som AB om det er noe som er ganske privat, flaut eller kan gjøre meg lett gjenkjennelig, derfor jeg spurte ;) Har aldri deltatt i noen debatt eller spurt noen om dette tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Selvfølgelig finnes det ingen unnskyldninger og til deg som skrev at vi vil holde på hunden fordi vi er glad i han og vil kose med han; jeg bor ikke en gang der, har ikke bodd der på mange år, og er heller ikke veldig ofte innom. Men jeg har dessverre vært den eneste som har brydd meg i denne saken. Og har blitt motarbeidet fordi de som bor der er redde for å bli kasta ut. Dette brydde meg veldig i tenårene, men jeg gjorde aldri anna enn å krangle med de hjemme om det. Nå er det sendt inn anonymt tips og mattilsynet har vært der, samt tatt han med til dyrlegen! Så nå Må vi jo se om det blir noen endringer. Men tro meg, jeg står klar for å ringe å mase videre på dem! Pluss politi! Jeg syns det beste hadde vært om de om han blir omplassert PLUSS at de jævla kan må seg en MEGABOT! og jeg har sterke mistanker om at dette ikke holder lenge. Og da bryr jeg meg ikke med å ringe inn anonymt heller! Det ble forklart tydelig for mattilsynet hvordan hunden ble behandlet foresten! Men jeg vet jo ikke hva som ble sagt eller gjort annet enn at de tok han med til dyrlege!

Jeg følger med hele tiden. Har også tenkt å ta bilder om jeg hører han enda løper ute\ikke får mat!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Liten oppdatering.

Snakket med mamma ikveld, og da fortalte hun meg litt mer om hva hun hadde snakket med Fruen om (kjærringa som eier hunden)

På dyrlegen hadde de konstatert at Birk var undervektig, nesten blind og med veldig dårlig hørsel. Dette fortalte hun til mamma. Men utenom det hadde hun ikke sagt noe om hva mattilsynet sa da de leverte han tilbake. Men nå sov han ihvertfall inne sa mamma, siden de ikke så han ute på kveldene/morningen lenger. fruen hadde også sagt at de hadde kjøpt et spesialfor til han pga undervekt.

De har jo aldri gitt han mat før!! Han pleier å få mat av mamma, eller så spiser han av søppeldynga som de på gården eier.

Han drikker også vann fra sølepytter.

Mest av alt hadde Fruen virket frustrert over hvem som i alleste dager hadde anmeldt dem til mattilsynet, og kanskje fordi hun ikke helt trodde på mamma, så understrekte hun også at hun tross alt kjente folk som jobber høyt oppe i mattilsynet. Hva faen?!

Denne Fruen eier også to hester. Som hun så elegant rir rundt på i sin fritid. Men de står ofte ute når det er alt for kaldt. Og når jeg spurte mamma idag om hvordan hun behandlet hestene sa hun at de nok behandler de og steller de greit, men mammas samboer hadde sett for en stund siden at da hun skulle få en av hestene inn i en slik hestetilhenger, hadde hun sparket den fordi den ikke ville gå inn!! Skjønner IKKE at han ikke gikk ut for å si ifra. Jeg hadde spyttet henne i trynet og sparket hun også.

Hva mener dere jeg bør gjøre nå? Jeg har bedt mamma om å følge med på hvor mye han er ute. Men hun får jo ikke fulgt med på om han får mat/vann.

Mamma har alltid sagt til meg at Birk er 8 år. Men han er 13!! Virket som om huseier mente han snart er ferdig uansett! Men jeg skal gjøre alt for at han skal få en verdig slutt på livet og ha det godt den siste tiden sin.

Skal til mamma imorgen. Burde jeg gå over å snakke med fruen? Har så lyst til å fortelle henne face to face hvilken bedriten fitte jeg syns hun er. Hun prøver å heve seg over alle hele tiden. Skryter bare av disse musikerungene sine og mener hun er så flott og fin. Ser ned på alle.

Vær så snill? Hva gjør jeg for at dette skal bli gjort på riktig måte?

Endret av soloyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inne på natta. Han løper fortsatt fritt ute på gården på dagtid. Og da slipper han ikke inn om han vil heller, for de er mye borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen :)

Liten oppdatering.

Snakket med mamma ikveld, og da fortalte hun meg litt mer om hva hun hadde snakket med Fruen om (kjærringa som eier hunden)

På dyrlegen hadde de konstatert at Birk var undervektig, nesten blind og med veldig dårlig hørsel. Dette fortalte hun til mamma. Men utenom det hadde hun ikke sagt noe om hva mattilsynet sa da de leverte han tilbake. Men nå sov han ihvertfall inne sa mamma, siden de ikke så han ute på kveldene/morningen lenger. fruen hadde også sagt at de hadde kjøpt et spesialfor til han pga undervekt.

De har jo aldri gitt han mat før!! Han pleier å få mat av mamma, eller så spiser han av søppeldynga som de på gården eier.

Han drikker også vann fra sølepytter.

Mest av alt hadde Fruen virket frustrert over hvem som i alleste dager hadde anmeldt dem til mattilsynet, og kanskje fordi hun ikke helt trodde på mamma, så understrekte hun også at hun tross alt kjente folk som jobber høyt oppe i mattilsynet. Hva faen?!

Denne Fruen eier også to hester. Som hun så elegant rir rundt på i sin fritid. Men de står ofte ute når det er alt for kaldt. Og når jeg spurte mamma idag om hvordan hun behandlet hestene sa hun at de nok behandler de og steller de greit, men mammas samboer hadde sett for en stund siden at da hun skulle få en av hestene inn i en slik hestetilhenger, hadde hun sparket den fordi den ikke ville gå inn!! Skjønner IKKE at han ikke gikk ut for å si ifra. Jeg hadde spyttet henne i trynet og sparket hun også.

Hva mener dere jeg bør gjøre nå? Jeg har bedt mamma om å følge med på hvor mye han er ute. Men hun får jo ikke fulgt med på om han får mat/vann.

Mamma har alltid sagt til meg at Birk er 8 år. Men han er 13!! Virket som om huseier mente han snart er ferdig uansett! Men jeg skal gjøre alt for at han skal få en verdig slutt på livet og ha det godt den siste tiden sin.

Skal til mamma imorgen. Burde jeg gå over å snakke med fruen? Har så lyst til å fortelle henne face to face hvilken bedriten fitte jeg syns hun er. Hun prøver å heve seg over alle hele tiden. Skryter bare av disse musikerungene sine og mener hun er så flott og fin. Ser ned på alle.

Vær så snill? Hva gjør jeg for at dette skal bli gjort på riktig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...