Gå til innhold

Naboene er slem mot hunden sin. Er det riktig av meg å gjøre dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Burde jeg skrive en mld til vedkommende før jeg ringer mattilsynet imorgen? Har så lyst å fortelle henne hvilken storpurke jeg syns hun er. Eller er det dumt? Og jeg er enig i at ingen kan kidnappe hunden, men kanskje mattilsynet velger å prøve å omplassere han? Syns det er så synd om han blir avlivd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har plikt i følge norsk lov å gjøre noe med dette!

Du må ta kontakt med mattilsynet MED EN GANG!!

Hvis dere bare står og ser på dette, er dere like skyldige som familien.... Denne uskyldige skapningen fortjener så mye bedre enn dette...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fysisk kvalm av å tenkte på at en uskyldig skapning står bundet forran et hus uten mat og vann. Jeg får så inderlig vondt i hjertet.

TS kan du love meg at du gjør noe med dette? at du ikke gir opp og lover meg å gjøre livet til denne hunden bedre?

Denne hunden trenger deg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til det, så stjel hunden. Det hadde jeg gjort om jeg var deg, uten skrupler. Anonymous poster hash: 4609a...483

Enig,mfaktisk. Man kan bruke Dyrevelferdsloven som forsvar, for man har plikt til å hjelpe dyr i nød. Og det er jo denne stakkars bunden i høyeste grad. Grusomt.

Anonymous poster hash: 4d6a2...23c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg skrive en mld til vedkommende før jeg ringer mattilsynet imorgen? Har så lyst å fortelle henne hvilken storpurke jeg syns hun er. Eller er det dumt? Og jeg er enig i at ingen kan kidnappe hunden, men kanskje mattilsynet velger å prøve å omplassere han? Syns det er så synd om han blir avlivd..

Ikke gjør det. Da får de tid på seg til å gjemme hunden (det er jo straffbart å mishandle hunden, og de vil sikkert skjule sine ugjerninger). Meld fra, for all del.

Anonymous poster hash: 4d6a2...23c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fysisk kvalm av å tenkte på at en uskyldig skapning står bundet forran et hus uten mat og vann. Jeg får så inderlig vondt i hjertet.

TS kan du love meg at du gjør noe med dette? at du ikke gir opp og lover meg å gjøre livet til denne hunden bedre?

Denne hunden trenger deg

Ja, jeg lover at jeg ringer de imorgen. De hjemme er sinte, for mamma er redd for å bli kastet ut men for guds skyld, de Jan vel ikke gjøre det?? Uansett, jeg orker ikke å se på at han har det så vondt lenger.. Ringer mattilsynet imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg lover at jeg ringer de imorgen. De hjemme er sinte, for mamma er redd for å bli kastet ut men for guds skyld, de Jan vel ikke gjøre det?? Uansett, jeg orker ikke å se på at han har det så vondt lenger.. Ringer mattilsynet imorgen.

Selvfølgelig kan de ikke kaste henne ut.

Leietagere har mange rettigheter her i landet, og dette er ikke en gyldig grunn til å kaste noen ut

Du må mase på mattilsynet og hvis ikke de gjør noe så må du nesten ta saken i egne hender. Denne hunden MÅ få hjelp!

Takk for at du bryr deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe jeg kan gjøre for denne hunden så ikke nøl med å ta kontakt på inbox.

Jeg bor på Østlandet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lover at jeg ringer de imorgen. De hjemme er sinte, for mamma er redd for å bli kastet ut men for guds skyld, de Jan vel ikke gjøre det?? Uansett, jeg orker ikke å se på at han har det så vondt lenger.. Ringer mattilsynet imorgen.

Du gjør det rette. Leietakere har rettigheter, så de kan ikke bare kaste henne ut. Uansett trenger denne stakkars skapningen at noen bryr seg. Tenk å være ute hele vinteren. Å være så ensom når man er et flokkdyr. Den lider.

Anonymous poster hash: 4d6a2...23c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe jeg kan gjøre for denne hunden så ikke nøl med å ta kontakt på inbox.

Jeg bor på Østlandet

Bor på Østlandet jeg også, nær Hamar. Hva med deg? hilsen TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry3: nå klarer jeg ikke tenke på noe annet enn denne hunden...

Bor på Østlandet jeg også, nær Hamar. Hva med deg? hilsen TS.

Langt fra Hamar dessverre. bor 30 min fra Drammen

Men si ifra om jeg kan gjøre noe. Om jeg må kjøre 2 timer for å hjelpe så gjør jeg det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å hjelpe? Tenker du på å tar han til deg? Utenom det så er all hjelp god hjelp. Orker ikke å se på dette lenger. Hadde jeg hatt plass ville jeg tatt han inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke tenke på noe annet jeg heller.. Ringte mamma etter jeg hadde vært hos henne igår å fortalte at jeg skal enkelte dette og nå er det nok. Mamma elsker dyr, men er så redd for at dette skal gå utover henne.. Skjønner nå at det ikke er slik. Mamma har kjøpt saltvann til han ofte og øynene, og det skjer støtt og stadig at ting som pinner osv sitter fast i pelsen hans. Syns dette er så fælt at jeg klarer ikke å tenke på noe annet.. Han er så god og snill. Er veldig god venn med mammas katt, de ligger ved siden av hverandre om sommeren og sover. Der han fryser nå som det er så kalt, han skalv igår og var så tynn.. Huff.. For noen bedritne jævler..fortsatt ingen som har svart meg på dette. Kommer de til å bli straffet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer ikke tenke på noe annet jeg heller.. Ringte mamma etter jeg hadde vært hos henne igår å fortalte at jeg skal enkelte dette og nå er det nok. Mamma elsker dyr, men er så redd for at dette skal gå utover henne.. Skjønner nå at det ikke er slik. Mamma har kjøpt saltvann til han ofte og øynene, og det skjer støtt og stadig at ting som pinner osv sitter fast i pelsen hans. Syns dette er så fælt at jeg klarer ikke å tenke på noe annet.. Han er så god og snill. Er veldig god venn med mammas katt, de ligger ved siden av hverandre om sommeren og sover. Der han fryser nå som det er så kalt, han skalv igår og var så tynn.. Huff.. For noen bedritne jævler..fortsatt ingen som har svart meg på dette. Kommer de til å bli straffet??

Nei de kommer ikke til å bli straffet. Er de ikke foreldre til kjendiser? Det er beste straffen- media og sosiale medier!

Anonymous poster hash: 720f4...4cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse menneskene har fått tilsagn så utrolig mange ganger. Min bror fortalte dem rett ut hva han mente og truet med anmeldelse om de ikke tok bedre vare på han. Men til ingen nytte. Mange i min familie har advart dem. Og de vet ikke at han får mat av mamma. De driter regelrett i om han spiser eller ei. Han drikker vann fra sølepytter. Jeg skal ringe mattilsynet, men jeg vil ikke de bare skal avlivd han og that's it. Jeg vil at disse jævler skal få straff!!

Men da vil jeg jo si at de har fått tilsagn.

Man har snakket med dem, de vet hva folk mener og de har ikke tatt bedre vare på den.

Da hadde jeg anmeldt på flekken og sagt til det lokale politiet at hunden er hos meg pga vanskjøtsel og at det er meldt til Mattilsynet.

Det ville vært min løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke tenke på noe annet jeg heller.. Ringte mamma etter jeg hadde vært hos henne igår å fortalte at jeg skal enkelte dette og nå er det nok. Mamma elsker dyr, men er så redd for at dette skal gå utover henne.. Skjønner nå at det ikke er slik. Mamma har kjøpt saltvann til han ofte og øynene, og det skjer støtt og stadig at ting som pinner osv sitter fast i pelsen hans. Syns dette er så fælt at jeg klarer ikke å tenke på noe annet.. Han er så god og snill. Er veldig god venn med mammas katt, de ligger ved siden av hverandre om sommeren og sover. Der han fryser nå som det er så kalt, han skalv igår og var så tynn.. Huff.. For noen bedritne jævler..fortsatt ingen som har svart meg på dette. Kommer de til å bli straffet??

Ta den med til deg du, og ta på deg alt ansvar.

Da skal det ikke gå ut over moren din.

Om du er redd det vil gjøre det, så får du forsøke å alliere deg med lensmannen og legge alle kort på bordet.

Dvs at hunden er hos deg, den trenger vetrinær, får hverken mat eller vann, har pinner i pelsen, er gammel og går ute. Så får de som eier den ta dette med deg.

Lykke til. :hug:

Ønsker vofsen alt vel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:cry3: nå klarer jeg ikke tenke på noe annet enn denne hunden...

Langt fra Hamar dessverre. bor 30 min fra Drammen

Men si ifra om jeg kan gjøre noe. Om jeg må kjøre 2 timer for å hjelpe så gjør jeg det.

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på at dere har vært vitne til denne behandlingen i 8 år(!!!), uten å kontakte mattilsynet. Fint og flott at dere har gitt mat og vann til han, men etter sånn du forklarer vet ikke hunden egentlig hvem som "eier" han. 8 år er et helt liv for noen hunderaser, det minste du kan gjøre nå er sørge for at han har det fint de siste årene av livet sitt. Ta ansvar, virker ikke som at noen gjør det.

Anonymous poster hash: c6d96...312

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lover at jeg ringer de imorgen. De hjemme er sinte, for mamma er redd for å bli kastet ut men for guds skyld, de Jan vel ikke gjøre det?? Uansett, jeg orker ikke å se på at han har det så vondt lenger.. Ringer mattilsynet imorgen.

Da er det lørdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det rette. Leietakere har rettigheter, så de kan ikke bare kaste henne ut. Uansett trenger denne stakkars skapningen at noen bryr seg. Tenk å være ute hele vinteren. Å være så ensom når man er et flokkdyr. Den lider.

Anonymous poster hash: 4d6a2...23c

Nei, men de kan si opp kontrakten og gi henne et visst tidsrom før hun må ut.

Om de ikke gjør det så vil jo ikke naboskapet bli særlig...godt, framover.

Å ha en utleier som skuler irritert på deg og egentlig vil ha deg vekk, er ikke en belastning man ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...