Gå til innhold

Hvilke blader leser du?


Isiselin

Anbefalte innlegg

Jeg leste denne debatten et annet sted på forumet og det ble hevdet at kvinner for det meste leser tanketomme magasiner som bare handler om sminke og klær (og sånt...).

Så mitt spørsmål er; Hvilke blader leser dere?

Selv leser jeg aldri slike mote og sminke-blader (Sånn bortsett fra bryllupsmagasiner i disse tider, men det blir det nok slutt på etter sommeren tenker jeg...). Mine yndlingsmagasiner er som følger:

- Levende Historie (Ekstremt interessant norsk historiemagasin)

- Archaeology

- Discovering Archaeology

- Medieval History

- Illustrert Vitenskap (Nå i det siste er det blitt mer og mer mikrobiologi og teknikk og slikt i bladet og det interesserer meg ikke fullt så mye som det andre, men like fullt et bra blad)

- National geographic

- Ja, og så Se & Hør da... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser så mye forskjellig, atte...

KK

Henne

Elle

Det Nye

The Guardian Weekly (er avis, men likevel...)

Cosmopolitan (britisk utgave)

Illustrert Vitenskap

Journalisten

Utdanning (for samboeren får det i posten)

Klassisk musikkmagasin

Det var kanske de viktigste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser kun Illustrert Vitenskap fast, har abo så jeg får det rett hjem.

Borsett fra det går det i aviser.

Også leser jeg Nemi da!!!! :sjarmor:

Når jeg skal ut å reise og allerede har lest ut Illustrert vitenskap, kjøper jeg enten National geographic, KK, Shape Up eller aller helst kjøper med meg ei krim-bok.

Synes det blir mye mote og sminke og sånt i endel blader, ihvertfall nå som jeg er vant med Illustrer vitenskap som har myyye mindre reklame og slikt en andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser KK, I Form og Bonytt fast (abbonerer på de to sistnevnte). Ellers får jeg Teknisk Ukeblad i posten hver uke og leser det som måtte være av interesse der.

Ellers kjøper jeg Henne og interiørblader innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ingen blader fast, men når jeg leser noen blir det en/flere av disse: Psychology Today, Illustrert Vitenskap, britiske Cosmo eller britiske Marie Claire. Hender jeg leser samboerens Vi Menn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdanning

Barnehagefolk

Kk

Tommy og tigern(gjelds det?)

Blikk

Ill.vitenskap

Så litt av hvert altså.

Tanketomt og tanketomt..Var det en mann som sa det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingenting galt i å lese blader og magasiner som handler om klær og sminke jeg.....! :briller:

Jeg leser fast Henne, KK, og Norske Elle, noen noen ganger den engelske utgaven av Cosmopolitan.... og Se&Hør! :D

I tillegg leser jeg veldig mye bøker, så jeg tror mitt litteraturbehov blir dekket selv om jeg også er interessert i sminke, moter og klær.....! :Nikke:

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingenting galt i å lese blader og magasiner som handler om klær og sminke jeg.....! :briller:

Nei, for all del... Mitt poeng var å få frem at kvinner er som menn; de har forskjellige interesser og leser alt mulig! :) Selv leser jeg ikke mote og sminke-blader fordi jeg synes det blir kjedelig i lengden, men som sagt... Vi er forskjellige...

Det var nok det, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser;

uncut(musikkmagasin) og et par andre musikkmagasin innimellom.

Div filmmagasiner

ellers går det mest i fiskerimagasiner

og aviser, DN, Fiskaren og fiskeritidende.

Se og Hør når jeg er hos svigers.

Leser veldig lite ukeblader syns de er for dyre i innkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henne, bonytt, iform, foreldre og barn, bryllupsmagasiner i fleng, se og hør sånn mer eller mindre fast. Er nok hjernedød snart jeg da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du kan så si! :ler:

Det er faktisk mange interessante artikler i Vi Menn. Kanskje presentrasjonen av forsidepiken er litt tanketom, men ellers er det veldig bra.

Slipper ihvertfall typiske jente/kvinneblad-overskrifter: "Kjeder du deg? Ha sex med en venn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Jeg leser vel ganske mange såkalt "tanketomme" blader, men for meg fungerer de som en liten "treat" til meg selv, jeg leser dem for å slappe av. Jeg slapper ikke like godt av når jeg leser Economist som når jeg leser Elle...

Jeg leser fast norske Elle, abbonerer på det. Ellers så hender det at jeg kjøper utenlandske utgaver av Marie Claire, Elle, InStyle og Vogue. En sjelden gang kjøper jeg KK. Ellers leser jeg i varierende grad The Economist og Kapital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøper i grunn ikke så mange blader, holder meg stort sett til bøker. Men det jeg leser hos frisøren, tannlegen etc er:

- KK (egentlig kjedelig)

- Kapital (sladderblad in disguise)

- Se & Hør (var gøy helt til de begynte med denne kvasi-seriøse formen)

- Div andre kvinnemagasiner (gir meg alltid gode ideer)

Jeg har én gang kjøpt The Economist - men der stod det så mye. Ble helt utslitt av å rekke gjennom bladet til neste utgave kom. En periode leste jeg også Foreldre & Barn, og det syntes jeg var gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg leser fast er Pondus, Dine Penger og Vi Menn.

Blader jeg leser nå og da er:

KK

Det Nye

I Form

Shape Up

Illustrert Vitenskap

Donald

Henne

Lett blanding med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...