Gå til innhold

Hvordan uttales "dulce de leche"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lager det nå, men klarer ikke å uttale det til folk som spør. Jeg starter liksom å si "Duu.." men så mister jeg selvtilliten litt, så det ender opp med å bare bli "Dusjshsjhshs". Det er litt teit. Så er det noen som vet?



Anonymous poster hash: 6bf6b...4ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dolse de lekje. Med lespelyd i dolse

 

Leche uttales "letsje". Den spesielle lyden i "dulce" uttales som i engelsk "thing".

Anonymous poster hash: 8cd39...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duljse de lesjhe



Anonymous poster hash: 394fa...b38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leche uttales "letsje". Den spesielle lyden i "dulce" uttales som i engelsk "thing". Anonymous poster hash: 8cd39...940

Ja var det jeg mente med "lespelyd". Jeg vet godt hvordan det uttales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dolse de lekje. Med lespelyd i dolse

 

Dulce de leche er fra Argentina (selv om mange land har sine varianter) og her uttales ikke C med lespelyd. Så dolse rett frem (U på spansk uttales som O men det har du jo skrevet allerede.) "Lekje" var en original variant men regner med at du mener noe a la "letsje"?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dulce de leche er fra Argentina (selv om mange land har sine varianter) og her uttales ikke C med lespelyd. Så dolse rett frem (U på spansk uttales som O men det har du jo skrevet allerede.) "Lekje" var en original variant men regner med at du mener noe a la "letsje"?

Å jeez, såå pirkete faktisk. Okei, lespelyd hvis du er i Spania, ikke lespelyd hvis du er i Sør-Amerika. Angående lekje eller letsje, jeg hører ikke den store forskjellen... Jeg tror nok TS skjønte hva jeg mente uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det uttales drekkapulespyogslåss.

Anonymous poster hash: ec0df...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det uttales drekkapulespyogslåss.

Anonymous poster hash: ec0df...6e6

Og du lukter som en råttenegg-fjert.

Anonymous poster hash: 49094...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dolse de lekje. Med lespelyd i dolse

Lekje? Hehe prøvde å uttale det slik som du skrev det og hørtes ut som om en unge som prøvde å si et ord..jeg la vel litt for mye på k lyden men det er nok feil å si lekje. Leche uttales jo omtrent som det skrives,ihvertfall i Spania.

Men hapå er ganske riktig beskrivelse hehehehe;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dulce de leche er fra Argentina (selv om mange land har sine varianter) og her uttales ikke C med lespelyd. Så dolse rett frem (U på spansk uttales som O men det har du jo skrevet allerede.) "Lekje" var en original variant men regner med at du mener noe a la "letsje"?

Jeg også stusset over den..

Endret av Christiania_Oslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at det er god grunn til at de kaller det for Hapå.  :fnise:



Anonymous poster hash: a2764...d58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja var det jeg mente med "lespelyd". Jeg vet godt hvordan det uttales :)

Jeg tror ikke du vet hvordan det uttales når hele innlegget ditt og beskrivelsen din av ordet er helt feil. Det kan lønne seg å komme med riktig hjelp enn med villedelse når man svarer på innlegg:)

Anonymous poster hash: ab277...638

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en side hvor dere kan høre hvordan det uttales. ;)

 

http://es.thefreedictionary.com/leche

Hehehehe,ja da var det sånn jeg tenkte. Da kan jeg forkaste lekje greia, hehehehe:) har sittet i flere minutter og sagt ordet om og om igjen, men ble ikke videre klok;)

Anonymous poster hash: ab277...638

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Hehehehe,ja da var det sånn jeg tenkte. Da kan jeg forkaste lekje greia, hehehehe:) har sittet i flere minutter og sagt ordet om og om igjen, men ble ikke videre klok;)

Anonymous poster hash: ab277...638

Den er grei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du vet hvordan det uttales når hele innlegget ditt og beskrivelsen din av ordet er helt feil. Det kan lønne seg å komme med riktig hjelp enn med villedelse når man svarer på innlegg:)Anonymous poster hash: ab277...638

Jeg tror jeg vet ganske godt hvordan det uttales, tusen takk. Skjønner ikke hva som er "helt feil", det at jeg skrev kj og ikke tsj? Vel beklager så mye. Jeg skrev kj fordi vi bruker den lyden i norge, og ikke tsj. Når jeg hører på uttalelsen av "leche" så hører jeg det slik jeg uttaler det. Lespelyd eller ikke, det kommer an på hvilken plass man er i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...