Gå til innhold

spesiell tisslukt


Catanova

Anbefalte innlegg

Hei. I det siste har katten min fått en meget spesiell vond og sur tisselukt. Det lukter helt forferdelig av sandkassen etter han har tisset. Jeg rengjør kassen hver dag, bruker everclean sand og har aldri opplevd den lukten før den siste mnd nå. Begge kattene mine er kastrert, og jeg er ganske sikker på hvem av dem det er fordi han ene som er flink til å tisse utenfor kassen (!!) har ikke sånn tisslukt. Må i tillegg føye til at han har veldig oppblåst mave. Jeg snakket med dyrelegen og hun anbefalte meg å ta panacur tabletter på han fordi det kanskje kunne være mark.

Noen som vet hva den lukten er? Han får friskt vann hver dag og tørrfor (iams).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det kan jo være en urinveisinfeksjon. Er det lenge siden katten fikk ormekur er det uansett verdt å gi den det, men jeg ville nok dratt til dyrlegen og sjekket om den hadde infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Hvis denne katten også er noen år og er en hannkatt så kan det være en type nyrestein om jeg ikke husker feil. For noen katter kan det være viktig å få en spesiell type for - vi kaller det for "gubbefor" her hjemme for det er den eldste hannkatten som må ha det. Etter en stund med det foret ble tisselukten bedre iallfall :) Men som sagt i tidligere innlegg - ta ham med til dyrlegen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...