Gå til innhold

Pus med vond fot


Gjest Ballerina

Anbefalte innlegg

Gjest Ballerina

Katten vår (ett år) kom inn i går og etter en stund inne begynte hun å halte litt. Jo lenger ut på kvelden vi kom, jo mer haltet hun også ble hun slappere. Jeg satt oppe med henne i nesten hele natt, men hun kviknet litt til utpå natta også. Da hun var på det slappeste orket hun ingenting og hun klarte ikke gå. Hun ville kose hele tiden, eller hun lå oppå dyna, så hun var klar for menneskelig kontakt (den katten vi hadde som har skadet seg så mye at han døde av det ville jo bare ligge for seg selv, så da tenkte jeg at det iallfall ikke var så alvorlig). Nå i dag halter hun nesten ikke og jeg får ta henne på foten uten at hun mjauer (det gjorde hun i går). Hun vil jo ikke at jeg skal ta på den, men jeg får lov og hun sover videre etterpå. Eneste jeg reagerer på i dag er at hun ikke leker som hun pleier. Hun pleier nemlig å gå litt bananas noen ganger til dagen.

Hva hadde dere gjort? Skal jeg bare la det gå noen dager og se? Hun virker jo som om hun er bedre nå. Tenkte jeg skulle ut og kjøpe litt god kattemat nå for å e om hun vil ha det for hun pleier gå litt amok da. Tror dere jeg trenger å bekymre meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon

Jeg ville nok sett det an litt, siden haltinga er borte, kanskje hun bare hadde strekt noe.

Jeg ville imidlertid ha fulgt nøye med på hvordan formen var i dagene framover, og hvis den ikke var tilbake til normalt i løpet av en 2-3 dager ville jeg tatt en tur til dyrlegen for en sjekk. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Jeg var ute og kjøpte god mat nå og hun spiste en hel boks (sånn porsjonsboks) så da må hun iallfall være i form på den måten :) Siden jeg bare er hjemme og passer kattene for mamma vet jeg ikke helt hvordan hun er til daglig, men hun har nå holdt seg inne i dag (men egentlig så pleier hun jo det når jeg er hjemme). Får se om hun er mer ivrig etter å gå ut når det nærmer seg kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Det høres ikke ut som om hun er i så ille form, og at hun har lyst til å være inne kan jo være at det fortsatt er litt ømt eller lignende hvis det var en strekk.

At hun spiser som vanlig er iallefall et godt tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

:fnise: Hos oss pleier kattene ligge inne hele dagen og sove og det er ikke unormalt at de ikke står opp før laaangt på dag (når far kommer hjem fra jobb) :ler: Hun har vært ute på terrassen og luftet seg da ;) Nå må det sies at kattene våre som regel aldri tør gå lenger enn hagen og at de er veldig hjemmekjære :)

Men at hun spiser er jo et veldig godt tegn :) Og siden det er lørdag kan de få ekstra god mat også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Se etter bittmerker! Det kan være at katten din har sloss med en annen katt nå eller tidligere og at det nå har fått en verkebyll som gjør at den halter!

Vepsestikk kan det også være!

Trenger ikke være noe men se det ann å ring en veterinær du!

Fortell om symptomene og hun eller han kan gi deg råd!

Kan være at dyrlegen anbefaler deg en tur til dyrlegen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina

Det er bare ingen dyrleger her i helgene utenom hvis det er skikkelig akutt... :sjenert: Får ringe på mandag da så lenge hun klarer seg bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...