Gå til innhold

Forsikring av hund...


Lady_Z

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her inne som vet hva de forskjellige forsikringsselskapene tar for å forsikre en Chihuahua??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til TS: Hold deg langt unna If, de tar blodpris. 1000 kr i halvåret, pluss at de øker prisen med 500kr i året (eller noe) etter fylte 5 år. Huff. Jeg rakk ikke å skifte forsikringsselskap før min kjære hund fikk påvist noe greier på øyet. Da får jeg ikke forsikret noen annen plass, for jeg er avhengig av behandling på øyet nå.....

Lykke til.

:tommelopp:

Endret av Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS: Jeg har selv en chi tispe og jeg bruker Agria. Prisen på forsikringen avhenger litt av salgsprisen du kjøpte hunden din for, og hva slags forsikring du skal ha, om du skal bruke hunden i avl, utstilling osv...

Jeg har Agria Optimal til min tispe:

"Oppsummering

Agria Optimal Veterinærforsikring dekker per forsikringsår opptil

45 000 kroner til undersøkelse og behandling til det året hunden fyller sju år

5 000 kroner til rehabilitering

2 000 kroner til medisiner ved akutte sykdommer eller skader

minst 25 000 kroner for undersøkelse og behandling av den gamle hunden

Den omfatter dessuten visse spesielle diagnoser og behandlingsmetoder, se de fullstendige vilkårene."

"Agria Maksimal:

Oppsummering

Agria Maksimal Veterinærforsikring dekker opptil

30 000 kroner per forsikringsår til hunden fyller sju år

minst 10 000 kroner per forsikringsår for den gamle hunden."

Itillegg får du ulykkesforsikring, livsforsikring, avlsforsikring, osv :) Ring dem du, så får du svar på alt du måtte lure på :)

Ops, inlegget ble visst litt langt :flau:

Endret av Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Har sendt en forespørsel til Agria. Regner med de ringer meg opp på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar. Har sendt en forespørsel til Agria. Regner med de ringer meg opp på mandag.

Agria sender normalt svar på mail, og selv synes jeg de er litt vanskelige å få noe fornuftig utav.

Jeg har nå skiftet fra Agria til Gjensidige på mine. Tilbudet fra Agria var dyrere, og i tillegg synes jeg de er dårligere på kundebehandling enn Gjensidige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være greit å være oppmerksom på at Agria har noe dårligere vilkår enn Gjensidige på en del punkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...