Gå til innhold

Uplanlagt grvid hund


Gjest Gjest_Himmel_*

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure

Uff, for en fæl nabo du har!

Nå vet ikke jeg så mye om hunder, men behøver valpene å bli agressive selv om faren er det da? Har ikke det litt med oppdragelse og ikke arv å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, for en fæl nabo du har!

Nå vet ikke jeg så mye om hunder, men behøver valpene å bli agressive selv om faren er det da? Har ikke det litt med oppdragelse og ikke arv å gjøre?

Både og, det kan være oppdragelsen/dårlig sosialisering men den kan også ha generelt dårlig gemytt pga arv. Hvis man med sikkerhet kan si at det er oppdragelsen/sosialiseringen som er årsaken så kan man jo selvfølgelig få valper med flott gemytt, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Takker for alle svarene.

Har bestilt time hos legen til henne, så får vi ta det derfra. Høre hva de sier.

Tar til meg den kritikken om at jeg lot henne stå ute uten tilsyn. Vi har et buet gjære som er 2,10 meter høyt. Derfor lar jeg henner alltid stå ute i løpestreng uten tilsyn konstant. (kommer ikke til å gjøre det mer)

Grunnen til at naboens hund kom inn i vår hage, var at naboen kom med han i bånd gjennom porten vår, som altid er lukket og slapp hunden løs inne i hagen.

men uansett om det ikke går med den sprøyta, så har dere jo ingen kontrakt som sier at han skal ha noe som helst fra valpene... ;) så her er det bare å selge unna valpene for din del, uten at han får noe som helst. Dessuten når det mangler stamtavle fra hannen tviler jeg litt på interesse for å betale fullpris for dem... kan jo ikke stille ut hunden eller avle på den seinere eller.. stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men uansett om det ikke går med den sprøyta, så har dere jo ingen kontrakt som sier at han skal ha noe som helst fra valpene... ;) så her er det bare å selge unna valpene for din del, uten at han får noe som helst. Dessuten når det mangler stamtavle fra hannen tviler jeg litt på interesse for å betale fullpris for dem... kan jo ikke stille ut hunden eller avle på den seinere eller.. stemmer ikke det?

Det stemmer - evt valper blir regnet som blandingshunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en aprokos kongepuddel tispe på 5 år.

Hun har gode gener og veldig flott stammtavle.

Har aldri hatt noen reel planer om å drive avel på henne men det gikk jo ikke.

Vi har en idiot til nabo. De har en kongepuddel de også.

En ettermiddag fant jeg de i vår hage. Der sto Bella i bånd, mens de hadde sluppet sin hanhund løs.

Hunden var jo rett på rygen på Bella og dermed var det gjordt.

Fikk helt sjokk da jeg kom ut å så de stå der å smile mens de kikket på.

De lo og smilte mens de sa at ja sånn går det når to hunder møtes.

Jeg ble rett og slett flyforbannet. Nå er Bella gravid og venter valper, med det beiste til naboen.

Så kom det kravet som nesten fikk meg til å sprekke. De forlanger nå en av våre valper eller 10 000 kr som de mner prisen på valpen burde være.

De har ingen stammtavle på hunden sin. Den har ikke godt gemytt, en sint og litt nærvøs hund. Kan de gjøre dette. De "voldtok" (for å bruke ett dumt ord) jo min Bella??

Føler meg ikke trygg på å selge disse valpene i det heletatt. Kong.p. er veldig fine hunder, men en del av de er avlet helt voldt og har derfor veldig dårlige gener. Hvis de er agresive så kan de være velig farlige.

Huff hva kan jeg gjøre. Har lyst til å anmelde de for at de har gjordt dette. Men det går vel ikke.

Veldig trist

Uff, sånt er irriterende. Betal ham de 10 000 kronene og forsøk å glemme det hele så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sånt er irriterende. Betal ham de 10 000 kronene og forsøk å glemme det hele så fort som mulig.

Selvfølgelig skal hun ikke betale noen verdens ting. Dette er en tjuvparring med en hund uten stamtavle - eieren av denne har ikke krav på ei krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, sånt er irriterende. Betal ham de 10 000 kronene og forsøk å glemme det hele så fort som mulig.

Hvor rik er du egentlig..??

Bare betale 10 000 kroner for å bli kvitt problemet.

Streiferens eier har ingen krav på penger, ingen krav i det hele tatt.

Han burde istedet anmeldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor rik er du egentlig..??

Bare betale 10 000 kroner for å bli kvitt problemet.

Streiferens eier har ingen krav på penger, ingen krav i det hele tatt.

Han burde istedet anmeldes.

Enig i det.. Dette er noe av det frekkeste jeg har hørt om og han typen der har

ikke krav på noe som helst! :fy_fy:

Hvordan går det ellers, TS??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Har en aprokos kongepuddel tispe på 5 år.

Hun har gode gener og veldig flott stammtavle.

Har aldri hatt noen reel planer om å drive avel på henne men det gikk jo ikke.

Vi har en idiot til nabo. De har en kongepuddel de også.

En ettermiddag fant jeg de i vår hage. Der sto Bella i bånd, mens de hadde sluppet sin hanhund løs.

Hunden var jo rett på rygen på Bella og dermed var det gjordt.

Fikk helt sjokk da jeg kom ut å så de stå der å smile mens de kikket på.

De lo og smilte mens de sa at ja sånn går det når to hunder møtes.

Jeg ble rett og slett flyforbannet. Nå er Bella gravid og venter valper, med det beiste til naboen.

Så kom det kravet som nesten fikk meg til å sprekke. De forlanger nå en av våre valper eller 10 000 kr som de mner prisen på valpen burde være.

De har ingen stammtavle på hunden sin. Den har ikke godt gemytt, en sint og litt nærvøs hund. Kan de gjøre dette. De "voldtok" (for å bruke ett dumt ord) jo min Bella??

Føler meg ikke trygg på å selge disse valpene i det heletatt. Kong.p. er veldig fine hunder, men en del av de er avlet helt voldt og har derfor veldig dårlige gener. Hvis de er agresive så kan de være velig farlige.

Huff hva kan jeg gjøre. Har lyst til å anmelde de for at de har gjordt dette. Men det går vel ikke.

Veldig trist

Jeg hadde tatt puddelen til dyrlegen og fått abort på henne!!! synes ikke genene til den hannen høres ut som noe jeg ville ført videre...

En annen ting er at jeg hadde ledd og ledd og ledd av deres tåpelige krav om en av valpene. det er rett og slett det dummeste jeg har hørt. Hold bikkja di i bånd du, hadde jeg sagt!

Endret av Lilleulv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...