Gå til innhold

MENN: VIL DU HA BARN?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg skal helt klart ha barn i fremtiden. Men jeg skal ha alt på skinner før jeg får det, slik at ungen(e) kan bli så bortskjemte (ikke kun materielle ting) som bare mulig. Akkurat nå bruker jeg for mye tid på jobb til at jeg hadde hatt samvittighet til å få noen nå, både når det gjelder ungens skyld, samt jenta som jeg jo helst ønsker å støtte opp under under svangerskapet og når ungen kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to barn. Kjempeflott. Vil ikke ha flere, er sterilisert, kjempeflott det også :)

Er veldig glad i barn, de er kule småfolk :)



Anonymous poster hash: 76f83...436
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Veldig ivrig på å vie 18 år av livet ditt på en egoistisk skrikerunge som bare krever og krever ting, og ei kjerring du mest sannsynlig kommer til å forlate innen de første 5 årene fra drittungen har ankommet???

Anonymous poster hash: 3adb4...4e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ivrig på å vie 18 år av livet ditt på en egoistisk skrikerunge som bare krever og krever ting, og ei kjerring du mest sannsynlig kommer til å forlate innen de første 5 årene fra drittungen har ankommet???

Anonymous poster hash: 3adb4...4e2

Er det sånn DU har blitt til? Dårlige minner far din egen far og mor, kanskje?

Anonymous poster hash: 3100e...363

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn DU har blitt til? Dårlige minner far din egen far og mor, kanskje?

Anonymous poster hash: 3100e...363

Ikke meg som skrev dette, men i de fleste tilfeller blir livet ganske annerledes enn det man forestiller seg... På godt og vondt... Greit å ikke gå rundt med rosa briller HELE tiden!

Anonymous poster hash: f71bd...ddc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn DU har blitt til? Dårlige minner far din egen far og mor, kanskje? Anonymous poster hash: 3100e...363

Nei. Å være realistisk heter det.

Anonymous poster hash: 3adb4...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to friske og nesten voksne barn, og har bare positivt å si om det å bli far. Selvsagt er det stridt i perioder med barn, det kan ikke benektes, men sannelig er det da også med på å forme en selv til å bli både ansvarsbevisst og tilpasningsdyktig på mange flere områder i livet. Pluss at oppfølgingen og alle stadiene i barnas utvikling er utrolig givende å være med på. Bæsjebleier og ett og annet skrikeutbrudd blekner totalt når jeg nå tenker tilbake på de årene som har gått med ungene.

Men klart, man skal absolutt ha ting på stell før man tar skrittet og setter barn til verden. Utdannelse er i skuddet som aldri før i dagens samfunn, og ting drar derfor i vesentlig mer langdrag før man har kommet så langt at fast trygg jobb og bolig er etablert og parforholdet har modnet nok til at man er klar, enn før i tiden.

Akkurat dette er jo på godt og vondt da, der det positive ligger i at mange gjerne får barn i mer voksen alder i dag kontra før, og da er bedre utrusta ifht ansvar, modenhet og økonomisk trygghet. På den andre siden har mange rukket å bli såpass voksne at klokka (særlig for kvinner) tikker mot den biologiske grensen for å i det hele tatt kunne bli forelder. En balansegang dette mao, som ikke alltid er like enkel å forholde seg til med dagens muligheter og krav til karriere osv..

Jeg var som mange ikke helt sikker på hvorvidt jeg ønsket å bli far i yngre år, og er i dag glad for at jeg drøyde det til jeg var fullt ut overbevist om at barn var noe jeg/vi virkelig ville ha. Det får også bli mitt råd i denne sammenhengen, - lev livet og gjør unna alt du drømmer om å realisere av ønsker og opplevelser mens du er ung, fri og uten for mange forpliktelser, ikke hopp inn i familielivet før du føler deg 100% klar for det. Det finnes nemlig ingen angreknapp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skal jeg ikke.
Gir ikke opp min frihet til å gjøre hva jeg vil for noe eller noen.
Men har ikke noe imot barn, å være barnevakt for eks.
Men jeg vil ikke personlig ha noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Orker ikke tanken på hvor mye det koster og det er krevende nok med en kvinne om ikke barnet skal kreve sitt også. Du får på en måte ikke bare et barn, men du blir foreldre til to, da ungen og mora som regel konkurrer om oppmerksomheten til far. Jeg har sett nok fedre bli slitt i begge retninger i familielivet.

Jeg klarer ikke se hvor en mann skal få en støttende og hjelpsom partner i dagens samfunn. De fleste mødre har jo mer tilfelles med ungene på ungdomsskolen enn de har som omsorgspersoner, slik de leser blogger, konkurrerer på sosiale medier og setter i gang ryktespredning. Mobbere og mødre spiller jo mer eller mindre på lag på de sosiale arenaene i dag, så å få et barn i dag blir jo bare som å invitere enda mer drama og stress inn i livet ditt. Alt du tjener kommer til å brukes opp på at å sørge for at ungen din ikke faller ut sosial materialistisk sett, og det sosiale nettverket vil bestå av damas venninner som er mer nevorotiske og kyniske enn tenåringsungene de prøver å skjemme bort.

Jeg syns så synd på deg, Teeden. Jeg lurer på hva slags grufullheter du har opplevd i oppveksten og i livet ditt, som gjør at du misliker og avskyr alle kvinner så intenst. Jeg håper at du en dag finner en kvinne som kan overbevise deg om at ikke halve verdens befolkning består av grufulle beist. Kvinnfolk er faktisk akkurat like ålreite som mannfolk. Det må føles tungt å gå gjennom en mannsalder når man bærer så mye bitterhet og fiendtlige tanker inni seg. Tro det eller ei, men jeg ønsker deg alt godt.

Kvinne 32 år.

Anonymous poster hash: 39e47...bfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja i fremtiden, fordi det forventes fra samfunnet at man skal ha barn.

Stakkars barn som får deg som far, om den eneste grunnen til at du vil ha barn er fordi "samfunnet krever det".

Anonymous poster hash: 39e47...bfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn som får deg som far, om den eneste grunnen til at du vil ha barn er fordi "samfunnet krever det".

Hæ?? :sjokkert:

Det er da vitterlig et betimelig argument som kanskje så mye som flertallet av kvinner også benytter? De får ikke kjeft men heller trøst, "stakkars deg, du er et offer for samfunnets press om å bli mor"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, men jeg har ikke livmor :trist:



Anonymous poster hash: 1f064...469
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er det som er så krevende? Å la oss være i fred? Slutte og mase? Forskjellen er at menn ikke står i veien for mor og barns forhold. Det gjør mor for far og barn.

Akkurat den skal du få :tommelopp: for.

Det var spot-on.

Svaret fra kvinnene er selvsagt; "ja men det er fordi dere ikke engasjerer dere nok/tar tilstrekkelig ansvar. Noen må jo sørge for oppdragelse, omsorg, oppfølging og utvikling her...." (les; vi gjør det ikke slik de mener det må gjøres. Som kjent så er mor, tross alt, best egnet)

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Ikke meg som skrev dette, men i de fleste tilfeller blir livet ganske annerledes enn det man forestiller seg... På godt og vondt... Greit å ikke gå rundt med rosa briller HELE tiden!

Anonymous poster hash: f71bd...ddc

Greit å ikke gå rundt med svarte hele tiden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...