Gå til innhold

Menns og kvinners forventninger i et samliv/forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det virker som menn generelt forventer mindre enn kvinner i et forhold/relasjon, for at de skal være fornøyd/lykkelige.

Har de ei pen og snill dame/kone, som lager mat, ikke krangler og tar seg av hus og heim så de selv kan jobbe så mye de vil, ser det ut som de stort sett er fornøyd. Selv om de ikke engang får sex hjemme, eller tenner på kona lenger, så har det det "bra" likevel, og tar seg evt ei elskerinne for å tilfredsstille det fysiske/behovet for spenning.

Damer derimot er ikke like lykkelige som menn dersom det mangler endel i forholdet, men lar til en viss grad status og penger veie opp om de er misfornøyd med noe. De skiller seg likevel oftere pga de ikke er lykkelige.

Menn venter med å skille seg til de har ei ny dame, som kan sørge for at de basale behovene er dekket for dem.

Poenget mitt er vel at det ser ut som menn har lavere terskel for å være fornøyd enn kvinner.



Anonymous poster hash: 10e11...f88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det virker som menn generelt forventer mindre enn kvinner i et forhold/relasjon, for at de skal være fornøyd/lykkelige.

Har de ei pen og snill dame/kone, som lager mat, ikke krangler og tar seg av hus og heim så de selv kan jobbe så mye de vil, ser det ut som de stort sett er fornøyd. Selv om de ikke engang får sex hjemme, eller tenner på kona lenger, så har det det "bra" likevel, og tar seg evt ei elskerinne for å tilfredsstille det fysiske/behovet for spenning.

Damer derimot er ikke like lykkelige som menn dersom det mangler endel i forholdet, men lar til en viss grad status og penger veie opp om de er misfornøyd med noe. De skiller seg likevel oftere pga de ikke er lykkelige.

Menn venter med å skille seg til de har ei ny dame, som kan sørge for at de basale behovene er dekket for dem.

Poenget mitt er vel at det ser ut som menn har lavere terskel for å være fornøyd enn kvinner.

Anonymous poster hash: 10e11...f88

Mange menn har en tendens til å være fornøyd så lenge kvinnen ikke stiller noen som helst spørsmål om respekt, ærlighet, og hvorfor han gjør det han gjør. Med andre ord, han er egentlig totalt uinvolvert i forholdet og er der egentlig bare for å få kos, sex, mat og rene klær. Slike forhold er ikke i balanse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det du skrev der synes jeg du fremstiller menn som evneveike idioter som ikke klarer å ta vare på seg selv. Som en tøffel rett og slett.

Synes du skjøt deg selv i foten der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm kunne ikke vært mer uenig med det du skriver TS. Er mann selv (i midten av 20-årene hvis det har noe å si), og det eneste av det du ramser oppforventer jeg kun sex. Denne forventningen har selvfølgelig visse forbehold.

Utover det forventer jeg at partneren er omtenksom, morsom, motiverende, kjærlig og ambissiøs. I tillegg forventer jeg at partneren er rettferdig og viser empati for meg, så vel som andre. Dama må dessuten kunne forsørge seg selv, selv om det ikke gjør noe om hun tjener noe mer eller mindre enn meg. Et forbehold om site punkt er at hun i utgangspunktet kan/har mulighet til å forsørge seg selv. Kunne blitt sammen med en jobbsøkende, og jeg ville heller ikke gjort det slutt om hun skulle bli ufør/arbeidsledig osv

Tror ingen menn har vondt av å vaske klær, støvsuge og lage mat i blant? Synes selv matlaging er gøy, hvertfall hvis man lager til dama. Litt krangling er vel bare sunt tenker jeg, man viser at man bryr seg :) Kverrulerende, nagget og "uffende" personer blir noe annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ikke stort av en mann: ...bare at han er pen og snill, ikke krangler, tar seg av husarbeid, lager mat og passer barn, slik at jeg får jobbe så mye jeg vil. Får jeg ikke sex hjemme, så ordner jeg meg bare en elsker og er like lykkelig.

( Er muligens noe ironisk ;) )

Endret av absinthia
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forventer ikke stort av en mann: ...bare at han er pen og snill, ikke krangler, tar seg av husarbeid, lager mat og passer barn, slik at jeg får jobbe så mye jeg vil. Får jeg ikke sex hjemme, så ordner jeg meg bare en elsker og er like lykkelig.

( Er muligens noe ironisk ;) )

Hadde vært morsomt om du opperettet en datingprofil og hatt det under siden "om meg", for så å sjekke responsen :)))

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morsomt om du opperettet en datingprofil og hatt det under siden "om meg", for så å sjekke responsen :)))

Ja, nesten litt synd at jeg ikke er single, så jeg får prøvd! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jada, kjønnene er forskjellige og vi gjør ikke noe annet enn å bruke hverandre. Gi hver mann en hushjelp og en elskerinne og gi hver kvinne en sekk med penger. Da er absolutt alle behov dekket og vi slipper å være i disse grusomme forholdene som ingen av oss får noe som helst ut av. :snurt:

Kjærlighet og gjensidig respekt er forbeholdt homofile. :jolie:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Tenker generelt da, og gjelder nok menn med barn og full pakke dette, har mange mannlige kollegaer som alle stort sett er fornøyd i ekteskapet, mens kvinner klager over hvor håpløse mennene deres er.

Sjelden man hører menn klage på samme måte, de fleste påstår de har det ganske greit (helt til de plutselig blir single og ikke forstår hvorfor i all verden kona gikk fra dem).



Anonymous poster hash: 10e11...f88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:Tenker generelt da, og gjelder nok menn med barn og full pakke dette, har mange mannlige kollegaer som alle stort sett er fornøyd i ekteskapet, mens kvinner klager over hvor håpløse mennene deres er.Sjelden man hører menn klage på samme måte, de fleste påstår de har det ganske greit (helt til de plutselig blir single og ikke forstår hvorfor i all verden kona gikk fra dem). Anonymous poster hash: 10e11...f88

fordi mennene ikke hører etter når kona "maser" eller " klager".
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige, også menn. Kjæresten min kjenner seg ikke igjen i dette.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige, også menn. Kjæresten min kjenner seg ikke igjen i dette.

Mvh Yvonne :heiajente:

Det er hva han sier til deg det ja. :lur:

Anonymous poster hash: 0540b...f4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Du har etter min mening helt rett Ts.

Menn krever ikke så mye som kvinner!

Som du skriver.

Problemet er bare at veldig mange kvinner

finner mennene sine kjedelige. Og påpeker det..og påpeker det.

Etterhvert vil nok mannen gå lei og ikke ha det fullt så bra lenger. Da er veien lett til utroskap. For i veldig mange tilfeller vil ikke ektefellen/samboeren skilles heller.

Så da backer mange menn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hva han sier til deg det ja. :lur:

Anonymous poster hash: 0540b...f4f

Det er det jeg sier, Yvonne har helt rett. Du har ikke noe ikke noe grunnlag for å uttale deg om hva jeg måtte mene.

Ts: Det at du har en slik oppfatning betyr ikke at det nødvendigvis er fasiten for alle menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg sier, Yvonne har helt rett. Du har ikke noe ikke noe grunnlag for å uttale deg om hva jeg måtte mene.

Ts: Det at du har en slik oppfatning betyr ikke at det nødvendigvis er fasiten for alle menn.

Det var ment som en "ha ha". Der av smilyen. Senk skuldrene og ikke ta livet så dødens alvorlig. ;)

Anonymous poster hash: 0540b...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var ment som en "ha ha". Der av smilyen. Senk skuldrene og ikke ta livet så dødens alvorlig. ;)

Anonymous poster hash: 0540b...f4f

Det gjør jeg nødvendigvis heller ikke. Kommer vel helt an på hvordan du også tolker det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har etter min mening helt rett Ts.

Menn krever ikke så mye som kvinner!

Som du skriver.

Problemet er bare at veldig mange kvinner

finner mennene sine kjedelige. Og påpeker det..og påpeker det.

Etterhvert vil nok mannen gå lei og ikke ha det fullt så bra lenger. Da er veien lett til utroskap. For i veldig mange tilfeller vil ikke ektefellen/samboeren skilles heller.

Så da backer mange menn ut.

Det er mange menn som er utro, som påstår at de egentlig har det greit i hverdagen, de mangler bare spenning. Mange som ikke er interessert i å skille seg, selv om de er utro, for de har det egentlig greit nok hjemme.

Anonymous poster hash: 10e11...f88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Det er det jeg sier, Yvonne har helt rett. Du har ikke noe ikke noe grunnlag for å uttale deg om hva jeg måtte mene.

Ts: Det at du har en slik oppfatning betyr ikke at det nødvendigvis er fasiten for alle menn.

Nei, jeg mener absolutt ikke det. Menn forvirrer meg også, og jeg er ikke den som liker å snakke menns sak. Jeg vil de skal gjøre det selv. Det jeg ble så frustrert over, var at kundene ble stemplet som ene og andre. Når de i nitti prosent er helt ordinære menn. Og jeg tror jeg vet LITT mer om hvordan menn kan føle seg ensomme eller alene/avvist i forhold.

Mener det er flere som vet litt mer om det!

Og så er vi damer som vet hva vi skal jnngå etterhvert. Eller inngå noe med.

Jeg kunne aldri gått sammen med en uten selvtillit. Noe sier meg han bør være rimelig tolerant også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Mange menn har en tendens til å være fornøyd så lenge kvinnen ikke stiller noen som helst spørsmål om respekt, ærlighet, og hvorfor han gjør det han gjør. Med andre ord, han er egentlig totalt uinvolvert i forholdet og er der egentlig bare for å få kos, sex, mat og rene klær. Slike forhold er ikke i balanse.

Høye tanker om mange menn du?

Det du beskrev der var litt sånn mekaniske..vesener :-D

SÅ enkle er ikke mange menn da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...