Gå til innhold

Venn med eks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For to år siden ble det slutt mellom meg og eksen. Nå har han flyttet tilbake til hjemstedet vårt og tatt med seg den nye dama.

Hun har nå begynt å jobbe på arbeidsplassen min, dvs. vi jobber i forskjellige selskap, men deler lokaler, og vi har blitt litt kjent gjennom det.

Jeg har overhodet ikke noe i mot å være hyggelig ovenfor den nye dama - hun kom inn i bildet lenge etter at jeg og eksen var over og dessuten så er jo arbeidsplassen et relativt nøytralt sted å omgås.

Men nå merker jeg at eksen min pusher veldig på at vi skal bli "venner". Jeg tror han kjenner litt på den at han ikke har noe særlig nettverk her, og han hinter og inviterer meg og samboeren min på "paraktiviteter" med han og den nye dama.

Jeg er så absolutt over han og har det veldig bra i nåværende forhold, men samtidig så var bruddet med denne eksen ganske sårt. Å sitte å spise middag med han og småprate om alt mulig funker ikke helt for meg. Jeg synes bare det blir falskt og rart. Jeg ønsker han ikke vondt - men jeg synes bare det er unødvendig å ha en relasjon utover det å hilse hvis vi møtes på gaten.

Jeg har prøvd å hinte litt om at å finne på ting med de to på fritiden ligger ganske langt nede på listen over prioriteringer, men det virker ikke som om han tar hintet, så nå lurer jeg rett og slett på om jeg bare skal si det rett ut. Han vet jo at han har såret meg ganske hardt en gang i tiden, men det virker som om det for han er den naturligste ting i verden at vi nå skal omgås som venner.

Vi er rundt 30 alle sammen, er jeg veldig barnslig om jeg sier i fra om dette? På en måte så synes jeg det virker mye greiere og enklere enn å drive og gå rundt grøten i en evighet og hinte om at det ikke finnes noe vennskap her for meg.



Anonymous poster hash: b445c...559
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.

Du er ikke barnslig om du sier til en person du hadde et sårt bruddmed at han ikke kan utnytte deg så hans nye dame får venner...

Finn en penere måte å si det på enn jeg gjør her, kanskje.. ;)

Men, jeg ville sagt fra at du ikke er intressert i et vennskap med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mer "barnslig" å ikke si fra?

Jeg skjønner deg godt, jeg hadde heller ikke ønsket å pleie noe vennskap med min eks og hans nye kjæreste. Problemet er kanskje mest å finne en fin måte å si det på..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min ville også være venner etter bruddet. Jeg sa det bare rett ut att jeg var gått videre med livet mitt men att han hadde såret meg dypt ved bruddet og jeg hadde fått ett nytt syn på han etter det han hadde gjort, så derfor ikke på han som en person jeg ville ha i livet mitt. Han reagerte med å bli sint å si att jeg burde komme over det. Ja det gjorde jeg jo, ville bare ikke ha noe med han å gjøre lenger:p beste er å si det rett ut. Att du har det bra med kjæresten din men att han såret deg og det føles rart å omgås han

Anonymous poster hash: bd372...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk er så jævlig rare. Paraktiviteter? Satt til side at han såret deg virker det som utrolig merkelig å skulle ta med sin nye kjæreste for å finne på noe med ex-en?

Hadde dama foreslått at vi skulle det og faktisk insistert, nærmer det seg slåoppgrunn. At jeg skal kose meg i sammen med en som både har såret dama og hatt sex med henne hundrevis av ganger.. nei takk. De må være ganske sosialt tilbakestående hvis du er deres eneste vei til å skaffe nettverk..

Signerer kommentarene ovenfor: si det rett ut at du ikke ønsker noe. Sett han litt på plass, men ikke virk sur eller bitter, bare gjør det klart at det er helt uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...