Gå til innhold

Legger til og fjerne fra FB hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slett henne, og ikke godta hvis hun prøver å legge deg til igjen.

Out of sight - out of mind :lur: Kjenner virkelig typen. Ikke noe mer å gjøre med de enn å slutte å vie de oppmerksomhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvordan vet du at hun har fortalt alt dette til disse vennene, hvis du aldri har snakket med dem om konflikten? Virker veldig selvmotsigende på meg. Beklager å måtte si det, men jeg synes hele opplegget høres søkt ut, HI og klarer ikke å ta deg seriøst.

Men dersom du har vært en engel hele tiden og ikke gjort eller sagt noe for å fortjene denne behandlingen er det jo underlig.

Nei, dette lukter barneskoleopplegg, men dersom denne personen er voksen, er vel du voksen også og da blir det bare helt latterlig.

Anonymous poster hash: 16e53...5b1

Enkelt. Når man snakker høyt med folk rundt seg, så vet jo en del om dette. Hun sa dette til flere med en venninne av meg like ved, og som overhørte samtalen (jada innimellom er det greit med sladrehøner :P )

Klart jeg heller ikke har vært en engel selv. Jeg er jo et menneske jeg også. Jeg lot meg påvirke av baksnakkingen, men jeg ønsket aldri å trigge til dette. Jeg ønsker ikke å være en baksnakker og intrigemaker. Det er jo derfor jeg ikke har gjort annet enn å ta avstand.

Noen mennesker ønsker drama og leven og andre ønsker ro og harmoni - jeg er av siste type. Litt konfliktsky, men for det meste tålmodig og tollerang - til et visst punkt.

Og hva du anser som latterlig og søkt, bryr jeg meg veldig lite om. Men om jeg har uttrykket med klønete, så beklager jeg det.

Anonymous poster hash: 069e4...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tanken slått deg at disse felles vennene av dere faktisk liker henne og velger henne fremfor deg? Jeg synes du virker forferdelig umoden og barnslig. Grow up!



Anonymous poster hash: 4c728...4cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tanken slått deg at disse felles vennene av dere faktisk liker henne og velger henne fremfor deg? Jeg synes du virker forferdelig umoden og barnslig. Grow up!

Anonymous poster hash: 4c728...4cc

Sleng i vei med kommentarer uten å ha lest, eller prøvd å forstå - konstruktivt :P

Jeg har skøvet de vekk ;) Ikke omvendt. Og det er klart de ikke sier nei til kosemosesmisking med middager og dyre viner. Spesielt siden jeg ikke er så tilgjengelig for de mer. Men de vet jo ikke hvorfor jeg holder meg unna. Det kan til og med hende de tror det er de som er årsaken, og ikke denne dama, siden jeg ikke har gitt de noen forklaring på min avstand.

Anonymous poster hash: 069e4...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev lengere opp at hun hadde fortalt høylydt til andre venner(?) at hun hadde konfrontert deg eller noe sånt, men er du sikker på at det ble sagt på en slik måte det ble gjenfortalt? Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg så opp i akkurat det, so what? Hun kan vel ha sagt "jeg har ordnet opp med HI" hvorav betydningen er "vi har ordnet opp" eller noe sånt. Jeg vet ikke, men synes du virker veldig lite raus og feiltrinn fra omverdenen godtas åpenbart ikke.

Jeg forstår fortsatt heller ikke hva du vil oppnå her. Hva vil du skal skje? Vil du at de skal fryse henne ut, få din hevn, starte med blanke ark? Dersom dere ikke har kontakt på noe vis, kan det neppe være en så stor plage for deg at hun også er venn med dine felles venner, og dersom hun ikke plager deg er nok hennes aversjon mot deg gjensidig.

Men HI ærlig talt, det er ingen som tvinger disse vennene til å omgås denne personen, det velger de vel selv, mtp middager osv. Mulig de faktisk liker henne uavhengig av ditt forhold til henne, og ikke ser henne slik du gjør. Et lite råd, du burde også gå litt i deg selv for bitterheten din skinner igjennom i alle innleggene du har postet.

Eller så er dette en tulletråd, for jeg begynner å helle mer og mer mot det siste, iom at HI fremstår som mer og mer skrudd. Først har ikke HI snakket med noen om sin konflikt og så har likevel en venninne av HI overhørt samtaler mellom vedkommende og hennes venner(?) om en konfrontasjon, hvorpå HI's sladrehøne har rapportert tilbake til HI? Skjønner ingen ting her, er dere så mange i denne gjengen av "voksne" mennesker, sladrer alle der og da tenker jeg også på deg, HI, som åpenbart ikke skyr drama så mye som du hevder, eller er dette bare tull?

Når jeg tenker meg om må dette være en tulletråd for det er alt for mye som skurrer her, og hvis ikke dette er tull må HI være minst like skrudd som den hun omtaler i lite rosende ordelag.

Anonymous poster hash: 16e53...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Jeg har en bekjent, som jeg kanskje kan kalle en slags tidligere venninne. Men jeg tok avstand fra henne da jeg fikk nok av sladder og stygge kommentarer om andre personer hele tiden. Spesielt da jeg fikk høre at hun hadde slengt dritt om meg til flere også. Slikt har man ikke nært innpå seg.

Men jeg har beholdt henne som venn på Facebook. Vi har jo tross alt mange felles venner.

Anonymous poster hash: 069e4...5c7

Les hva du skriver her da. Noe så idiotisk. Hun slenger dritt om deg, så derfor tok du avstand fra henne, men du vil fortsatt ha henne som venn på Facebook fordi "vi har jo tross alt mange felles venner"!?

Jeg vet om mange jeg har f eks 20 felles venner med, men er det ikke noen jeg har noe med å gjøre i det virkelige liv ser jeg virkelig ikke poenget i å ha den personen på Facebook. Og det er et mysterium for meg hvorfor du gidder å bry deg om at hun skjuler veggen sin for deg annenhver uke, når du uansett ikke vil ha noe med henne å gjøre. Avstand fra disse felles vennene har du jo også tatt. Skjønner ikke problemet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en bekjent, som jeg kanskje kan kalle en slags tidligere venninne. Men jeg tok avstand fra henne da jeg fikk nok av sladder og stygge kommentarer om andre personer hele tiden. Spesielt da jeg fikk høre at hun hadde slengt dritt om meg til flere også. Slikt har man ikke nært innpå seg.

Men jeg har beholdt henne som venn på Facebook. Vi har jo tross alt mange felles venner.

Nå siden nyttår om trent så sperret hun sin FB-side for meg, og la meg til igjen uka etter, for å sperre igjen etter en uke. Og sånn har det holdt på og holder på ennå. Jeg sjekker jo ikke dette så ofte, men en uke popper bilder opp i newsfeeden og neste uke er det ingen ting (aktiv dame på FB - du vet typen - de som legger ut masse hjertehjertesmilefjes og hvor superdupert livet er). Og disse sperringene kommer veldig ofte om jeg har snakket/møtt noen av våre felles venner :P Da friker hun helt ut. Hun virker å være helt desperat nå og smisker noe infernalsk med enkelte fordi hun antagelig er livredd for å bli avvist. Men jeg sladrer ikke.

Men hvordan i alle dager skal man forholde seg til et slikt forstyrra menneske? Skal jeg faktisk "sladre" til våre felles venner og forklare de hvorfor jeg ikke vil ha noe med dette mennesket å gjøre? Eller bare la det gå og la de finne ut av dette selv? Og selv være en sladrehøne ala henne? Jeg har ingen problemer med å ta avstand fra alt og alle og det er dagens taktikk. Så jeg snakker veldig lite med våre felles venner nå. Jeg skyr drama :P men savner jo vennene også.

Anonymous poster hash: 069e4...5c7

Ut fra det du forteller så er det ingen verdens ting som tyder på at du er blokkert. Da hadde du ikke kunnet klikke deg inn på profilen hennes i det hele tatt, og om du så ble lagt til igjen uken etter så skulle du kunne se alt som var lagt ut i tiden mens hun hadde blokkert deg.

Du er kanskje den som er en smule paranoid her...?

Anonymous poster hash: 67b6f...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun skjuler veggen for meg. Og åpner den igjen. Vi har vært venner hele tiden.

Jeg driter i selve FB delen av dette. Det er ikke det som plager meg. Det er bare et symptom.

Å slette henne fra FB anser jeg i dette tilfelle som lite hensiktsmessig av flere grunner.

Jeg har konfrontert henne men jeg nådde ikke inn. I ettertid har hun sagt til andre at det var hun som konfronterte meg. Vi har litt forskjellig virkelighetsoppfatning gitt.

Siden jeg først konfronterte henne og så tok avstand, så får jeg ikke gjort så mye mer rettet direkte mot henne.

Det jeg lurer på er om folk rundt henne bør få vite min side av saken.

Anonymous poster hash: 069e4...5c7

Vel. Det du påstår er det faktisk ikke mulig å gjøre på facebook.

Anonymous poster hash: 67b6f...453

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, dette er enkelt. Enten sletter du dette mennesket fra livet ditt, eller så tar du deg en titt i speilet.

Det hele virker litt søkt ettersom du selv velger å ha henne på Facebook. Er det en blanding av paranoia og nyskjerrighet det lukter tro?

Og at hun kjøper vennene dine med "middager og dyr vin"... Fåtallet holder ut selskap de ikke liker for å spise mat og drikke vin altså, så om dette stemmer bør dere begge revurdere de såkalte vennene.

Eller, som nevnt over, de foretrekker henne over deg. Simple as that.

Og du... Du driter i Facebook men finner det hensiktsmessig av flere grunner? Jeg lo godt, så takker for den. Dagens selvmotsigelse :fnise:


Anonymous poster hash: b04c5...aa8



Anonymous poster hash: b04c5...aa8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter:

Jeg vet hvem både du og den personen du omtaler er og det er rimelige drøye saker du tillater deg å komme med. Det stemmer absolutt ikke, og du burde holde deg for god for å gjøre slikt - du er tross alt godt voksen!

Du burde skjemmes når du legger ut slike ting om andre personer på nettet, og dersom dette vedvarer kommer jeg til å kontakte moderatorene på forumet og oppgi navnet ditt, ettersom dette ikke er første gangen slike stygge innlegg postes.

Du sier du er konfliktsky og tålmodig - jeg vil si at du er det stikk motsatte, det har mange erfart gjennom din hobby. Kom deg ned fra din høye hest og slutt å spre løgner på nettet.

Jeg er en god venninne av den personen du trakasserer her, TS, tilfellet du lurer.

Ps. Det er ikke "middager og dyre viner" som gjør at folk ønsker å omgås denne personen, men rett og slett fordi dette er en god og snill person, som ikke er slik fremstiller henne.

Anonymous poster hash: 4c728...4cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også både deg og personen du snakker om. Jeg er ikke helt sikker på hva som egentlig har skjedd her, men i og med at en god del av det du skriver her er løgner så velger jeg å tro på hun du kaller "tidligere venninne". Jeg er helt enig med brukeren over meg angående det du sier om at du er konfliktsky og tålmodig, sannheten er vel egentlig noe helt annet.

Det er rimelig lett å kjenne igjen hvem personene i denne saken gjelder, så det kan være lurt å tenke litt over hva man poster på nett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS.

Jeg har blitt gjort oppmerksom på denne tråden og jeg må si jeg er rimelig sjokkert. Det er sjokkerende av mange ulike årsaker, men særlig fordi du fremstår som særdeles "hyggelig" når vi treffes tilfeldig og det kommer til prat/påtvungne møter i forbindelse med vår felles hobby. (Fatter egentlig ikke hvordan du makter å være så twofaced - lang trening vil jeg tro)

Uansett har jeg håpet vi kunne ha en høflig og sivilisert tone i fremtiden, men etter denne forskrudde tråden her vil jeg at du holder deg langt unna meg og mitt. Jeg vil rett og slett ikke ha noe med deg å gjøre, enkelt og greit. Jeg har gått rundt og vært redd deg lenge, i likhet med mange andre, men nå er grensen min nådd og sløret ditt har falt. Du har jammen klart avsløre ditt sanne jeg og det helt på egenhånd.

Nå kunne jeg ha sunket ned på ditt nivå, plukket fra hverandre utsagnene dine og gitt en personkarakteristikk som ikke hadde vært særlig flatterende for deg, men det skal jeg holde meg for god for. Jeg er helt ferdig med deg TS og ikke minst dette tøvet her.

Hva du måtte tenke om meg; er meg revnende likegyldig, men løgnene dine kan du holde for deg selv og dine tåpelige forsøk på "dolkestøt" har kun slått tilbake på deg selv, ettersom ditt synderegister er langt som et vondt år allerede, det er mange som har fått smake din vrede og arroganse. (En svært kjent sak i "hobbymiljøet"!)

Ett råd vil jeg likevel gi deg: jeg finner meg ikke i å bli trakassert slik av deg lenger, og skjer dette igjen vil det få konsekvenser.

Jeg vil også råde deg til å gå i deg selv, du nærmer deg tross alt 50 år og slik oppførsel du her utviser er virkelig ikke normal for en godt voksen dame.

-Synes faktisk virkelig synd på deg, for bitterheten og misunnelsen er til å ta og føle på, og det betviles at du noen gang vil innse hvilken invirkning du har på dine omgivelser.

Jeg står for det jeg har skrevet og er ikke redd deg mer samt at jeg takker for at du har klart å avsløre deg selv helt på egenhånd!

Ps. Jeg lurer på hvordan dine nære venner vil reagere dersom de finner ut at du bedriver nettsjikanering i det "skjulte"....

Endret av Mandis13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS.

Jeg har blitt gjort oppmerksom på denne tråden og jeg må si jeg er rimelig sjokkert. Det er sjokkerende av mange ulike årsaker, men særlig fordi du fremstår som særdeles "hyggelig" når vi treffes tilfeldig og det kommer til prat/påtvungne møter i forbindelse med vår felles hobby. (Fatter egentlig ikke hvordan du makter å være så twofaced - lang trening vil jeg tro)

Uansett har jeg håpet vi kunne ha en høflig og sivilisert tone i fremtiden, men etter denne forskrudde tråden her vil jeg at du holder deg langt unna meg og mitt. Jeg vil rett og slett ikke ha noe med deg å gjøre, enkelt og greit. Jeg har gått rundt og vært redd deg lenge, i likhet med mange andre, men nå er grensen min nådd og sløret ditt har falt. Du har jammen klart avsløre ditt sanne jeg og det helt på egenhånd.

Nå kunne jeg ha sunket ned på ditt nivå, plukket fra hverandre utsagnene dine og gitt en personkarakteristikk som ikke hadde vært særlig flatterende for deg, men det skal jeg holde meg for god for. Jeg er helt ferdig med deg TS og ikke minst dette tøvet her.

Hva du måtte tenke om meg; er meg revnende likegyldig, men løgnene dine kan du holde for deg selv og dine tåpelige forsøk på "dolkestøt" har kun slått tilbake på deg selv, ettersom ditt synderegister er langt som et vondt år allerede, det er mange som har fått smake din vrede og arroganse. (En svært kjent sak i "hobbymiljøet"!)

Ett råd vil jeg likevel gi deg: jeg finner meg ikke i å bli trakassert slik av deg lenger, og skjer dette igjen vil det få konsekvenser.

Jeg vil også råde deg til å gå i deg selv, du nærmer deg tross alt 50 år og slik oppførsel du her utviser er virkelig ikke normal for en godt voksen dame.

-Synes faktisk virkelig synd på deg, for bitterheten og misunnelsen er til å ta og føle på, og det betviles at du noen gang vil innse hvilken invirkning du har på dine omgivelser.

Jeg står for det jeg har skrevet og er ikke redd deg mer samt at jeg takker for at du har klart å avsløre deg selv helt på egenhånd!

Ps. Jeg lurer på hvordan dine nære venner vil reagere dersom de finner ut at du bedriver nettsjikanering i det "skjulte"....

Hvordan i himmelens navn kan du gjenkjenne TS basert på det lille som blir skrevet her? Hun skriver jo ingenting personlig som kan gjenkjennes?

Anonymous poster hash: a6200...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det sikkert mange som ler godt av meg med det er ikke så farlig - dette er faktisk et viktig argument :)

Hvorfor kan man ikke bare være snille med hverandre? Si hyggelige ting, hjelpe hverandre og ha ryggen til hverandre? Er det virkelig dette verden har blitt til?

Mange kan nok gå i seg selv og tenke over hvordan man behandler sine medmennesker. Bytt ut bitterhet og sjalusi med takknemmelighet, kjærlighet og vennskap. Jada - svada sier mange, men roten til ett godt liv spør du meg. Hva gir det mennesker av å være bitter, sjalu, sint, redd? Ingen verdens ting! Vi må ikke like alle mennesker her i verden, men ti heller still enn å slenge dritt om folk. Jeg holder meg for god til å si negative og stygge ting om andre mennesker og det synes jeg flere kan begynne å leve etter.

Man får tilbake det man sender ut rundt seg. Om det bare er negativitet - ja, da er det stort sett negativitet som kommer tilbake også. Dette gjelder ikke kun dette innlegget men mange andre forøvrig.

Synes trådstarter og den andre personen dette gjelder begge får gå i seg selv og ta valg som de føler er riktige - men også innse at man trenger ikke være venner med alle, og man trenger heller ikke slenge dritt og si uriktige ting om andre. Jeg kjenner ingen av dere slik flere hevder å gjøre, men jeg kjenner igjen et mønster og på barneskolen kalles dette for mobbing. Det er vel vi alle for gode til å holde på med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter åpner med å fortelle om et lite hobbymiljø..da er det ikke så rart at man deltar på samme event kanskje?

For meg virker det ikke så modent å ta opp disse tingene i et nettforum, særlig siden TS motsier seg selv ganske ofte.

Jeg er usikker på hvem som egentlig er den onde her..for TS framstår som relativt manipulerende ettersom hun på den ene siden opptrer som venninne og på den andre siden påstår at hun ikke gjør det.

Det virker også litt rart og umodent av en voksen kvinne å mene at hennes venner ikke står fritt til å omgås denne personen, og at de sogar lar seg kjøpe. Voksne mennesker er ikke til salgs for dyre viner og middager, like lite som du selv er det for cava og snop...slik du beskriver.

Jo mer jeg leser, desto mer fremstår TS som et nettroll med et stort ønske om å kontrollere andre.



Anonymous poster hash: a59ab...d16
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har en bekjent som sletter deg og adder deg som venn igjen annenhver uke på Facebook? Hvorfor godtar du henne som venn hele tiden? Hadde aldri jeg gjort. Problem solved.

Enig! La være å legge henne til igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...